18.9. 2013 Ladislav Černý

Podvozky pro kontejnery a výměnné nástavby: Kögel

 

Kögel představil flexibilní kontejnerový podvozek Port již v roce 2010. Výrobce nabízí i sestavu podvozku Combi a různých nástaveb Swap.

Kontejnerový podvozek Port se vyznačuje variabilním využitím v přepravě. Díky robustní konstrukci rámu nabízí vysoké užitečné za tížení až třicet tun při dvacetistopém kontejneru uloženém uprostřed podvozku. Kvalitní materiály, nízká pohotovostní hmotnost od 5,1 tuny, snadná obsluha a flexibilita při použití činí z Portu vhodný přepravní prostředek pro transport kontejnerů od velikosti dvaceti, přes třicet a čtyřicet až po 45 stop. Multifunkční čelní nosník je vhodný pro přepravu kontejnerů Iso a HighCube. V souladu se směrnicí EU je možná na základě povolení výjimky přeprava i 45stopého kontejneru HighCube Euro Corner kontejnerů.

Tři verze podvozku

Port je tvořen buď pevným podvozkem, nebo s výsuvnou zadní částí (Simplex), vysunutím čelní i zadní části (Duplex), nebo jako kluzný podvozek (Multiplex) s variabilním rozchodem kol. Pevný port pro 40stopý kontejner nabízí také přepravu dvacetistopého uprostřed či třicetistopého vzadu. Verze Simplex s výsuvnou zádí dovoluje převoz dvacetistopého kontejneru vzadu se snadnou vykládkou na rampě.

Vybavení podvozku Port zahrnuje například pomocné zařízení pro rozjezd a čtveřici masivních kotvicích ok pro přepravu na trajektu.

Ukotvení kontejnerů na podvozku mají na starosti zámky Twist-Lock. Jsou buď pevné, či s nastavitelnou výškou a určené pro ISO kontejnery. Volitelně lze získat rychlejší způsob fixace nástavby Quick-Lock, který automaticky zabezpečí úchyty při mechanickém kontaktu se zámkem.

Ovládání pozice kontejneru na podvozku je u tohoto výrobce řešeno praktickým před deštěm odolným panelem na straně vozidla. Kögel nešetřil a do sériové výbavy vložil elektronické rozdělování brzdné síly EBS, na přání může klient získat LED osvětlení do koncových svítilen.

Combi přeprava

Pro střídavou dopravu Kögel připravil podvozek s výměnnými nástavbami. Combi je inteligentní řešení užitkového vozidla ve střídavé dopravě. Díky lehké konstrukci a pohotovostní hmotnosti od 2,7 tuny nabízí vysoké užitečné zatížení. Přestavitelný a sklopný normovaný doraz spolu se zvedacím a spouštěcím zařízením, řiditelným zvlášť pro přední a zadní nápravu, zajišťují jednoduchou a bezpečnou manipulaci. Podvozek se vyznačuje velmi dobrými jízdními vlastnostmi a stabilitou i při jízdě bez nákladu.

Různorodé využití

Díky nastavitelnému/sklápěcímu normovanému dorazu lze Combi přizpůsobit nejrůznějším typům výměnných mostů. Podvozek používá nápravy renomovaných výrobců, k dispozici je na klasických 22,5palcových kolech nebo low-deck s 19,5“ ráfky. V kombinaci s výměnnými kontejnery pro převoz papírových rolí, nápojů či desek nebo pro kombinovanou přepravu i na železnici dostává podvozek velmi různorodé uplatnění.

Combi disponuje na boční straně ovládací pákou pro samostatné zvedání a spouštění s funkcí aretace. Díky tomu je zvedání a spouštění rychlé a při samostatném zásobníku vzduchu nepotřebuje připojení k tahači. Pneumatická pružina disponuje dlouhou dráhou, takže je možné podvozek zaparkovat i v nakloněném terénu tak, aby se kontejner nacházel ve vodorovném stavu. Parkovací výšky standardní verze mezi 1220 a 1320 mm, v provedení Jumbo 1000 až 1320 mm.

K najíždění podvozku pod výměnný kontejner slouží naváděcí válečky, které lze získat v ložiskovém provedení pro delší životnost. Na přání lze dodat ještě jeden pár naváděcích válečků navíc.

Do volitelné výbavy také patří mechanicky zasouvatelné tažné vidlice včetně systému pro nastavení výšky.

Podobně jako Port dostalo do výbavy i Combi elektronický brzdný systém EBS a na přání diody v koncových svítilnách.

Swap

Výměnné nástavby Kögel se vyznačují mnohotvárností a nabízejí vhodné řešení pro kolejovou i silniční dopravu. Vedle standardních nástaveb pro výměnné kontejnery s posuvnou plachtou je podvozek k dostání též s bočnicemi. Díky snadné obsluze, vysoké pevnosti nástavby a kvalitním materiálům nabízí vozidlo mnoho předností pro kombinovanou dopravu.

Výměnné kontejnery vykazují nízkou pohotovostní hmotnost od 2,25 tuny a díky ní nabízejí velké užitečné zatížení. Čelní stěna standardně vzniká z hliníku, ale na přání ji lze doplnit v dolní části ocelovým plechem. Vnější rám je samozřejmě ocelový a zahrnuje velké množství kotvicích bodů s pevností každého dvě tuny pro náklad. Boční opory nástavby lze posouvat dle rozmístění nákladu díky snadnému klouzání po vnějším rámu VarioFix. Rychlost nakládky dovoluje pevná podlaha schopna odolávat zatížení vysokozdvižného vozíku s hmotností na jednu nápravu až 5,46 tuny.

Výměnný kontejner může být dodán s pevnými bočnicemi či shrnovací nebo posuvnou plachtou. Ta se posouvá standardně zezadu dopředu, ale na přání může klient dostat také možnost opačného směru pohybu plachty. K dostání je i celní uzávěr.

Spolupracujeme s TipCars.com
Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit

Až jeden milion lidí má uzavřenou úvěrovou smlouvu s…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 






 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně. „Mluvili jsme otevřeně“

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně.…

Stav francouzsko-ruských vztahů byl dnes hlavním tématem rozhovorů francouzského a ruského prezidenta ve…

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli skoro o 60 milionů

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli…

Od dnešního spuštění programu Dešťovka do zhruba 17:00 přijal Státní fond životního prostředí (SFŽP) 1215…

 

iSport.cz

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s Braunschweigem zvládl

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s…

Fotbalisté Wolfsburgu se udrželi v bundeslize. Po domácí výhře 1:0 nad Braunschweigem zvítězili v barážové…

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že podporu stáhne i CEFC

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že…

V názvu fotbalové ligy dojde k další změně. Firma ePojisteni.cz se jako titulární sponzor rozhodla nevyužít…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…