Podvozky Schmitz Cargobull: Bez svařování

 

Schmitz přechází při výrobě návěsových rámů na technologii tváření za studena. Spoje jsou nadále nýtované.

Největší evropský výrobce přípojné techniky Schmitz Cargobull v roce 2014 investoval kolem 30 milionů eur do výrobních nových kapacit svého centrálního výrobního závodu ve vestfálském Altenberge. Novou plně automatickou linku na tváření podélných nosníků za studena v něm na ploše dvanáct tisíc metrů čtverečních spustil na konci července 2014. Nosné rámy složené z nosníků a dalších žárově pozinkovaných dílů spojených nýty bez jediného svaru jsou základem podvozků nové generace návěsů s označením Genios, které měly premiéru na veletrhu IAA v Hannoveru. Paralelně Schmitz Cargobull novou technologii zavádí i ve svém čínském závodě ve Wuhanu.

Zásadní inovace

V oboru výroby přípojných vozidel zatím zcela unikátní technologie, která nahrazuje dosud běžné svařování, přináší řadu výhod. Především zvyšuje kvalitu, hodnotu maximálního měrného zatížení a životnost rámu, protože se při ní do nosníku nezanáší tepelné napětí. „Nosník vyrobený z jediného kusu je jakostnější a přesnější,“ uvedl ředitel vývoje Schmitz Cargobull Roland Klement.

Pro uživatele návěsu z toho plyne lepší vyšší stabilita, odolnost a spolehlivost vozidla. Nová technologie dokáže také zrychlit produkci vysoce automatizovaného závodu na výrobu plachtových návěsů: výroba podélného profilu v požadovaném tvaru trvá na lince jen dvě a půl minuty. Už dnes přitom závod zvládne návěs dodat od okamžiku objednávky za pouhých osmnáct hodin.

V neposlední řadě může výrobce díky zavedení nové technologie také významně pokročit ve standardizaci produkce. Místo dosavadních 280 typů svařovaných profilů mu nyní na jakékoli provedení stačí jen dvacet variant tvářeného nosníku.

Bez jediného svaru

Ke kompletaci podvozku z jednotlivých žárově pozinkovaných dílů Schmitz Cargobull už od roku 2000 používá používá nýtování. V nové generaci návěsů tuto osvědčenou technologii, při níž se díly spojují automatizovaným zalisováním nýtů pod tlakem 20 tun, dále zdokonalil. Kombinace tváření zastudena a nýtování mu také umožňuje návěs velmi pozdě v průběhu výroby přizpůsobit požadavkům zákazníků.

Rychlý nástup

Dosavadní zařízení, v němž se rámy svařovaly, a nová výrobní linka poběží nějaký čas souběžně, ale už od konce roku 2014 se má zastudena vyrábět až 75 procent všech nosníků. V závodě Altenberge je bude Schmitz Cargobull produkovat i pro potřeby svých provozů v dalších evropských zemích.

S mírným zpožděním Schmitz Cargobull novou technologii zavede i ve svém čínském závodě ve Wuhanu. V něm by linka měla začít sloužit na podzim. Do konce roku - pouhé dva roky po podpisu smlouvy a čínským partnerem Dongfeng Motor Group - by již mělo z Wuhanu odejít prvních 500 návěsů vyvinutých speciálně pro čínský trh. Při plném vytížení továrna, do níž oba podniky vložily kolem 100 milionů eur, zvládne roční produkci až 40 tisíc robustních návěsů pro čínské uživatele.

Do budoucna chce hrát Schmitz Cargobull na čínském trhu, který zatím ročně poptává zhruba 200 tisíc návěsů, klíčovou roli. Do roku 2018/19 na něm plánuje tržní podíl kolem deseti procent.

Zvýšená poptávka

V Evropě Schmitz Cargobull v obchodním roce 2013/2014 (do konce března) podle informací předsedy představenstva Ulricha Schümera vyrobil 45 300 vozidel, o 11,5 procenta více než o rok dříve. Jeho obrat vzrostl o 7,5 procenta na 1,625 miliardy Ð. V probíhajícím obchodním roce plánuje vyrobit 47,5 tisíce vozidel.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík. Překvapila ho síla mandátu

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík.…

Martin Malík označil zvolení novým předsedou Fotbalové asociace ČR za vítězství pro celý český fotbal, ne za…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…