Podvozky Schmitz Cargobull: Bez svařování

 

Schmitz přechází při výrobě návěsových rámů na technologii tváření za studena. Spoje jsou nadále nýtované.

Největší evropský výrobce přípojné techniky Schmitz Cargobull v roce 2014 investoval kolem 30 milionů eur do výrobních nových kapacit svého centrálního výrobního závodu ve vestfálském Altenberge. Novou plně automatickou linku na tváření podélných nosníků za studena v něm na ploše dvanáct tisíc metrů čtverečních spustil na konci července 2014. Nosné rámy složené z nosníků a dalších žárově pozinkovaných dílů spojených nýty bez jediného svaru jsou základem podvozků nové generace návěsů s označením Genios, které měly premiéru na veletrhu IAA v Hannoveru. Paralelně Schmitz Cargobull novou technologii zavádí i ve svém čínském závodě ve Wuhanu.

Zásadní inovace

V oboru výroby přípojných vozidel zatím zcela unikátní technologie, která nahrazuje dosud běžné svařování, přináší řadu výhod. Především zvyšuje kvalitu, hodnotu maximálního měrného zatížení a životnost rámu, protože se při ní do nosníku nezanáší tepelné napětí. „Nosník vyrobený z jediného kusu je jakostnější a přesnější,“ uvedl ředitel vývoje Schmitz Cargobull Roland Klement.

Pro uživatele návěsu z toho plyne lepší vyšší stabilita, odolnost a spolehlivost vozidla. Nová technologie dokáže také zrychlit produkci vysoce automatizovaného závodu na výrobu plachtových návěsů: výroba podélného profilu v požadovaném tvaru trvá na lince jen dvě a půl minuty. Už dnes přitom závod zvládne návěs dodat od okamžiku objednávky za pouhých osmnáct hodin.

V neposlední řadě může výrobce díky zavedení nové technologie také významně pokročit ve standardizaci produkce. Místo dosavadních 280 typů svařovaných profilů mu nyní na jakékoli provedení stačí jen dvacet variant tvářeného nosníku.

Bez jediného svaru

Ke kompletaci podvozku z jednotlivých žárově pozinkovaných dílů Schmitz Cargobull už od roku 2000 používá používá nýtování. V nové generaci návěsů tuto osvědčenou technologii, při níž se díly spojují automatizovaným zalisováním nýtů pod tlakem 20 tun, dále zdokonalil. Kombinace tváření zastudena a nýtování mu také umožňuje návěs velmi pozdě v průběhu výroby přizpůsobit požadavkům zákazníků.

Rychlý nástup

Dosavadní zařízení, v němž se rámy svařovaly, a nová výrobní linka poběží nějaký čas souběžně, ale už od konce roku 2014 se má zastudena vyrábět až 75 procent všech nosníků. V závodě Altenberge je bude Schmitz Cargobull produkovat i pro potřeby svých provozů v dalších evropských zemích.

S mírným zpožděním Schmitz Cargobull novou technologii zavede i ve svém čínském závodě ve Wuhanu. V něm by linka měla začít sloužit na podzim. Do konce roku - pouhé dva roky po podpisu smlouvy a čínským partnerem Dongfeng Motor Group - by již mělo z Wuhanu odejít prvních 500 návěsů vyvinutých speciálně pro čínský trh. Při plném vytížení továrna, do níž oba podniky vložily kolem 100 milionů eur, zvládne roční produkci až 40 tisíc robustních návěsů pro čínské uživatele.

Do budoucna chce hrát Schmitz Cargobull na čínském trhu, který zatím ročně poptává zhruba 200 tisíc návěsů, klíčovou roli. Do roku 2018/19 na něm plánuje tržní podíl kolem deseti procent.

Zvýšená poptávka

V Evropě Schmitz Cargobull v obchodním roce 2013/2014 (do konce března) podle informací předsedy představenstva Ulricha Schümera vyrobil 45 300 vozidel, o 11,5 procenta více než o rok dříve. Jeho obrat vzrostl o 7,5 procenta na 1,625 miliardy Ð. V probíhajícím obchodním roce plánuje vyrobit 47,5 tisíce vozidel.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 





 
Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

TEST: Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

Dnes 08:00

Kombíky nižší střední třídy jsou nejprodávanějšími auty na českém trhu. Postavili jsme proti sobě ten vůbec nejprodávanější a evropské Auto roku 2014.




Blesk.cz

„Trump se mi omluvil za zatčení ochranky,“ tvrdí Erdogan. Bílý dům to popřel

„Trump se mi omluvil za zatčení ochranky,“ tvrdí…

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan prohlásil, že po telefonu slyšel od amerického prezidenta Donalda Trumpa…

Začíná astronomický podzim: Sychravé počasí přeje houbám!

Začíná astronomický podzim: Sychravé počasí přeje houbám!

Je to tady! Období sychravého počasí, kdy se dny krátí a noci prodlužují, dnes začíná. Přesně ve 22:01 hodin…

 

iSport.cz

Mrázek vyfasoval šestku, Hertl skóroval a nahrával proti Vegas

Mrázek vyfasoval šestku, Hertl skóroval a nahrával…

Jen čtyřicet minut strávil v bráně Detroitu proti Chicagu český brankář Petr Mrázek, přesto z 40 střel inkasoval…

Tvrdík: Nezmara chci jako ředitele, s Delim bychom byli v Lize mistrů

Tvrdík: Nezmara chci jako ředitele, s Delim bychom…

Budoucí sportovní ředitel Slavie? Předseda představenstva Jaroslav Tvrdík by pro tuto funkci nejraději přetáhl…

 

Reflex.cz

V muslimských ghettech je pro Židy nebezpečno, antisemitismus v Německu roste, říká Šonka

V muslimských ghettech je pro Židy nebezpečno,…

Židé v německých muslimských ghettech se musí mít na pozoru. Podle experta na SRN Jaroslava Šonky se množí…

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Výkladový slovníček poutníka po samoděržaví

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Výkladový…

Pro úspěšné putování vlaky, letadly, autobusy, tarantasy (starý ruský kupecký kočár) a všemožnými jinými…