Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne rozšiřuje nabídku o plug-in hybrid. Je výkonnější než 911 GTS!

David Bureš
Diskuze (1)
Nejnovější varianta SUV ze Zuffenhausenu kombinuje vidlicový šestiválec s elektromotorem o kombinovaném výkonu 340 kW, čímž překonává třeba 911 GTS.

Loni odhalená třetí generace Porsche Cayenne postupně rozšiřuje svoji nabídku. Představila se výhradně s šestiválci, aby o něco později debutovala i se zážehovým osmiválcem. Nyní přišel čas na „ekologickou“ variantu. Přivítejte plug-in hybrid Cayenne E-Hybrid.

Porsche Cayenne E-Hybrid je poháněn kombinací třílitrového vidlicového šestiválce s 250 kW a elektromotoru se 100 kW, které dohromady poskytují kombinovaný výkon 340 kW, což je více než třeba u Porsche 911 GTS, jehož motor je naladěn na 331 kW. Pohonný systém spolupracuje s novým osmistupňovým automatem, poháněná jsou všechna kola.

Tato síla znamená, že Cayenne E-Hybrid zrychlí z 0-100 km/h za rovných pět sekund a jede nejvýše rychlostí 253 km/h. Přitom díky lithium-iontovým bateriím s kapacitou 14,1 kWh zvládne ujet v čistě elektrickém režimu až 44 kilometrů, a to až s rychlostí 135 km/h. Baterky tvořené osmi moduly s 13 prismatickými lithium-iontovými články lze dobít z domácí zásuvky za 7,8 hodiny, s alternativně dodávanou 7,2kW palubní nabíječkou však lze tuto dobu zkrátit na 2,3 hodiny. Kombinovaná spotřeba je s ohledem na hybridní pohon tradičně nízká, v závislosti na velikosti kol činí 3,2 až 3,4 l/100 km. V elektrickém režimu potom 20,6 až 20,9 kWh/100 km.

Porsche Cayenne E-Hybrid – srovnání s předchůdcem
ModelCayenne E-HybridCayenne S E-Hybrid
Rok premiéry20182014
Spalovací motor3.0 V63.0 V6
Výkon spalovacího motoru [kW]250245
Výkon elektrického motoru [kW]10070
Kombinovaný výkon [kW]340306
Kombinovaný točivý moment [N.m]700590
Kapacita baterií [kWh]14,110,8
Max. rychlost [km/h]253243
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,05,4
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km]3,23,4
Komb. spotřeba NEDC [kWh/100 km]20,620,8
Dojezd v elektrickém režimu [km]až 4418-36

Naladění spolupráce dvou motorů se přitom inspirovalo supersportem 918 Spyder. To znamená, že ve všech základních módech paketu Sport Chrono elektrický motor nepomáhá tolik spotřebě, jakožto spíše síle vozu. Maximum systémového točivého momentu je tak k dispozici ihned po sešlápnutí plynového pedálu.

Naopak dobíjení baterií se liší v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Ve Sportu je dobíjena jen pro další potřebu akcelerace, zatímco ve Sport Plus je dobíjena co nejrychleji, jak je to možné.

V rámci příchodu Cayennu E-Hybrid automobilka navíc rozšiřuje příplatkovou výbavu tohoto SUV. Cayenne je tak nově možné pořídit i s head-up displejem (vůbec poprvé u Porsche), masážním sedačkami, nezávislým topením, vyhřívaným čelním sklem nebo 22palcovými koly z odlehčeného kovu.

David Bureš
Diskuze (1)
3. 5. 2018 06:59
Novinka uz byla davno...
Uz kdyz sem byl v Lipsku pred nekolika lety, tak tam predvedli Cayenne v hybridu a uz ho nabizeli k prodeji, tak nevim co je to za novinku. Jeste otec uvazoval, zda si jej koupi, ale nakonec si vzal jiny vuz.