Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche Cayenne odhaluje české ceny. Zatím nabízí jen šestiválce

David Bureš
Diskuze (0)
Třetí generace Porsche Cayenne je zatím dostupná výhradně s šestiválcovými motory. Základní třílitr poskytuje 250 kW, silnější biturbo o objemu 2,9 litru pak 324 kW.

Když se v roce 2002 začala vyrábět první generace Porsche Cayenne, bylo velké SUV mezi pravověrnými fanoušky značky vysmívaným vozem. Po 15 letech je však jasné, že to byla od Porsche trefa do černého. Jedná se o druhý nejprodávanější model značky, který aktuálně na trh vstupuje již ve své třetí generaci. Už víme, kolik bude stát. Pod dva miliony se nevejde...

Nejnovější stuttgartské SUV je aktuálně dostupné jen se dvěma motory. Základem je verze jednoduše nazvaná Cayenne, která stojí 2.055.000 korun. Pod její kapotou najdeme turbodmychadlem přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 250 kW a točivém momentu 450 N.m, který je spárován s osmistupňovým automatem Tiptronic S a pohonem všech kol.

Základní výbava Cayennu čítá 19" kola, elektricky ovládané víko zavazadelníku, multifunkční volant s řadicími páčkami, elektricky ovládaná přední sedadla, částečně čalouněná kůží, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo diodové světlomety. Autu nechybí ani tempomat (funkční mezi 30 a 240 km/h), navigace, parkovací senzory nebo hudební systém s deseti reproduktory.

Porsche Cayenne - základní technická data a české ceny
ModelCayenneCayenne SCayenne Turbo
Motor3.0 V6 turbo2.9 V6 biturbo4.0 V8 biturbo
Zdvihový objem [cm3]299528943996
Válce/ventily6/46/48/4
Největší výkon [kW/min]250/5300-6400324/5700-6600404/5750-6000
Točivý moment [N.m/min]450/1340-5300550/1800-5500770/1960-4500
Převodovka8A8A8A
Max. rychlost [km/h]245265286
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,25,24,1
Pohotovostní h. [kg]209520602250
Základní cena [Kč]2.055.0002.516.000?

Druhá nabízená varianta se jmenuje Cayenne S. I v jejích útrobách sice pracuje šestiválec, kombinovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol, v tomto případě má ale objem 2,9 litru a dvě turbodmychadla, která mu přinášejí výkon hned 324 kW a točivý moment 550 N.m. Za něj zaplatíte 2.516.000 korun, což je o 126.000 Kč více než u dosavadní generace Cayennu S. Třeba takové BMW X5 xDrive50i poháněné výkonově srovnatelným osmiválcem o výkonu 330 kW stojí 2.245.100 Kč.

To je zatím vše, byť do budoucna se s dalším rozšířením nabídky počítá. Již potvrzený je příchod osmiválcového Cayennu Turbo, který byl světu představen na letošním frankfurtském autosalonu. Ten se spoléhá na dvakrát přeplňovaný čtyřlitr, který dosahuje výkonu 404 kW a točivého momentu 770 N.m. Časem dorazí i dvě hybridní varianty (jedna s šestiválcem, druhá s osmiválcem), které převezmou techniku z Panamery.

Porsche Cayenne - mezigenerační srovnání rozměrů
ModelCayenne III (2017-)Cayenne II (2010-2017)Cayenne I (2002-2010)
Délka (mm)491848464782
Šířka (mm)198319391928
Výška (mm)169617051699
Rozvor (mm)289528952855
Objem zavazadelníku (l)770670540
Světlá výška (l)190-245221217

Naopak vznětové verze se možná nedočkáme, Cayenne je takovému motoru přizpůsoben, automobilka jej však zatím nepotvrdila. Turbodiesely navíc byly již potichu staženy z nabídky Panamery, přičemž podle našich informací aktuálně prochází jistými úpravami, s největší pravděpodobností v souvislosti s nadcházejícími přísnějšími emisními normami. Pokud budou mít zákazníci o ně zájem, je Porsche připraveno je do Panamery (a patrně i do Cayennu) po provedených změnách vrátit. S ohledem na obecně klesající zájem o vznětové agregáty k tomu ale nemusí dojít...

David Bureš
Diskuze (0)