11.10. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nové Porsche Cayenne odhaluje české ceny. Zatím nabízí jen šestiválce

 

Třetí generace Porsche Cayenne je zatím dostupná výhradně s šestiválcovými motory. Základní třílitr poskytuje 250 kW, silnější biturbo o objemu 2,9 litru pak 324 kW.

Když se v roce 2002 začala vyrábět první generace Porsche Cayenne, bylo velké SUV mezi pravověrnými fanoušky značky vysmívaným vozem. Po 15 letech je však jasné, že to byla od Porsche trefa do černého. Jedná se o druhý nejprodávanější model značky, který aktuálně na trh vstupuje již ve své třetí generaci. Už víme, kolik bude stát. Pod dva miliony se nevejde...

Nejnovější stuttgartské SUV je aktuálně dostupné jen se dvěma motory. Základem je verze jednoduše nazvaná Cayenne, která stojí 2.055.000 korun. Pod její kapotou najdeme turbodmychadlem přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 250 kW a točivém momentu 450 N.m, který je spárován s osmistupňovým automatem Tiptronic S a pohonem všech kol.

Základní výbava Cayennu čítá 19" kola, elektricky ovládané víko zavazadelníku, multifunkční volant s řadicími páčkami, elektricky ovládaná přední sedadla, částečně čalouněná kůží, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo diodové světlomety. Autu nechybí ani tempomat (funkční mezi 30 a 240 km/h), navigace, parkovací senzory nebo hudební systém s deseti reproduktory.

Psali jsme: Porsche přivezlo do Frankfurtu nejvýkonnější Cayenne. Má mouchy...

Porsche Cayenne - základní technická data a české ceny
ModelCayenneCayenne SCayenne Turbo
Motor3.0 V6 turbo2.9 V6 biturbo4.0 V8 biturbo
Zdvihový objem [cm3]299528943996
Válce/ventily6/46/48/4
Největší výkon [kW/min]250/5300-6400324/5700-6600404/5750-6000
Točivý moment [N.m/min]450/1340-5300550/1800-5500770/1960-4500
Převodovka8A8A8A
Max. rychlost [km/h]245265286
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,25,24,1
Pohotovostní h. [kg]209520602250
Základní cena [Kč]2.055.0002.516.000?
Druhá nabízená varianta se jmenuje Cayenne S. I v jejích útrobách sice pracuje šestiválec, kombinovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol, v tomto případě má ale objem 2,9 litru a dvě turbodmychadla, která mu přinášejí výkon hned 324 kW a točivý moment 550 N.m. Za něj zaplatíte 2.516.000 korun, což je o 126.000 Kč více než u dosavadní generace Cayennu S. Třeba takové BMW X5 xDrive50i poháněné výkonově srovnatelným osmiválcem o výkonu 330 kW stojí 2.245.100 Kč.

To je zatím vše, byť do budoucna se s dalším rozšířením nabídky počítá. Již potvrzený je příchod osmiválcového Cayennu Turbo, který byl světu představen na letošním frankfurtském autosalonu. Ten se spoléhá na dvakrát přeplňovaný čtyřlitr, který dosahuje výkonu 404 kW a točivého momentu 770 N.m. Časem dorazí i dvě hybridní varianty (jedna s šestiválcem, druhá s osmiválcem), které převezmou techniku z Panamery.

Porsche Cayenne - mezigenerační srovnání rozměrů
ModelCayenne III (2017-)Cayenne II (2010-2017)Cayenne I (2002-2010)
Délka (mm)491848464782
Šířka (mm)198319391928
Výška (mm)169617051699
Rozvor (mm)289528952855
Objem zavazadelníku (l)770670540
Světlá výška (l)190-245221217
Naopak vznětové verze se možná nedočkáme, Cayenne je takovému motoru přizpůsoben, automobilka jej však zatím nepotvrdila. Turbodiesely navíc byly již potichu staženy z nabídky Panamery, přičemž podle našich informací aktuálně prochází jistými úpravami, s největší pravděpodobností v souvislosti s nadcházejícími přísnějšími emisními normami. Pokud budou mít zákazníci o ně zájem, je Porsche připraveno je do Panamery (a patrně i do Cayennu) po provedených změnách vrátit. S ohledem na obecně klesající zájem o vznětové agregáty k tomu ale nemusí dojít...

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 






 
VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

Dnes 17:48

Koncová světla Volkswagenů by v budoucnu mohla zobrazovat různá varování, aby upozornila ostatní řidiče na nebezpečí.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…