Porsche Cayenne Turbo je údajně ještě více 911 v SUV

 

Světovou premiérou na 67. mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem přebírá nové Porsche Cayenne Turbo vrcholné postavení v rámci své modelové řady.

Porsche představilo třetí generaci svého velkého SUV již koncem srpna během slavností akce v továrním muzeu v Zuffenhausenu, kde byla odhalena dvojice základních provedení Cayenne a Cayenne S. Frankfurtský autosalon se pak stál ideálním místem pro odhalení vrcholu v nabídce třetí generace v podobě modelu Cayenne Turbo.

Novinka se od svých mírnějších sourozenců vzhledově odlišuje díky provedení předního nárazníků a především vstupů vzduchu v něm. Samozřejmostí jsou zde LED světlomety se systémem variabilního osvětlení Porsche Dynamic Light System (PDLS). Za tmy se nová verze Turbo odlišuje od ostatních variant modelové řady Cayenne dvěma řadami doplňkových světlometů v předním nárazníku.

Záď se odlišuje dvojitými koncovkami výfukové soustavy ve specifickém designu Turbo. Boční lišty na dveřích a spodní část zadního nárazníku jsou lakovány v barvě karoserie. Profil dotvářejí sériově dodávaná 21“ kola, rezervovaná pro vrcholnou verzi Turbo, v rozšířených podbězích kol s lakovanými ozdobnými prvky.

Zcela nový interiér je v Cayenne Turbo ještě sportovnější a zároveň má poskytovat ještě vyšší úroveň komfortu. Řidič a přední spolujezdec jsou usazení ve sportovních sedadlech, nastavitelných v osmnácti směrech. Nové jsou integrované opěrky hlavy jako další připomínka modelu 911. Všechna sedadla i multifunkční sportovní volant v designu Turbo jsou sériově vybaveny funkcí vyhřívání.

Téměř všechny funkce lze zobrazovat a ovládat na displejích s vysokým rozlišením a dotykových displejích přístrojové desky Porsche Advanced Cockpit. Platí to například pro sériově dodávaný audiosystém BOSE® Surround Sound s výkonem 710 W.

Srdcem modelu Cayenne Turbo je nový čtyřlitrový motor V8 přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Nejvyšším výkonem 404 kW (550 k) překonává tato jednotka předchůdce o 22 kW (30 k). Maximální točivý moment 770 N.m představuje nárůst o 20 N.m. Nová osmistupňová převodovka Tiptronic S spolupracuje s aktivním systémem pohonu všech kol Porsche Traction Management (PTM).

Nové Porsche Cayenne Turbo zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,1 sekundy (3,9 sekundy s paketem Sport Chrono); nejvyšší rychlosti je dosaženo při 286 km/h.

Porsche Cayenne: Třetí generace se představila v továrním muzeu v Zuffenhausenu

Podvozek modelu Cayenne Turbo má kombinovat to nejlepší ze tří světů: preciznost sportovního vozu, komfort sedanu a všestrannost terénního vozidla.

Zejména kombinace nového vzduchového odpružení s tříkomorovými pružinami a systému aktivních tlumičů PASM výrazně rozšiřuje možnosti pro různá nastavení. Koncept s pneumatikami různých rozměrů na přední a zadní nápravě (vpředu 285/40, vzadu 315/35) pochází z konstrukce sportovních vozů a zajišťuje ještě lepší přenos sil v podélném i příčném směru. Adaptivní vzduchové odpružení používá tři vzduchové komory v každé pružicí a tlumicí jednotce. Podvozek tak může pracovat se třemi různými tuhostmi pružin.

Světlou výšku lze v terénu manuálně přizpůsobovat aktuálním podmínkám v šesti krocích. Světlá výška se může měnit také automaticky v rámci pěti nových režimů pro jízdu na silnici a v terénu.

Je-li podvozek doplněn na přání dodávanými systémy řízení zadních kol, elektrické stabilizace naklánění karoserie Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) s napájením z 48V elektrické sítě a variabilního rozdělování točivého momentu brzdnými zásahy na jednotlivých kolech Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), dosahuje nový Cayenne Turbo podle materiálů automobilky jízdní dynamiky sportovního vozu.

AUTOSALON FRANKFURT 2017 NA AUTO.CZ

Nový Cayenne Turbo disponuje jako první SUV adaptivním střešním spoilerem, který je součástí aktivní aerodynamiky. V závislosti na jeho poloze je optimalizována hospodárnost, nebo se zvyšuje přítlak na zadní nápravu.

V poloze aerodynamické brzdy dokonce zkracuje brzdnou dráhu při zpomalování z vysokých rychlostí. Při maximálním brzdění z 250 km/h zastaví SUV díky tomu až o dva metry dřív.

Aerodynamický systém tímto způsobem zvyšuje účinnost nově vyvinuté brzdové soustavy Porsche Surface Coated Brake (PSCB), která patří k sériové výbavě modelu Cayenne Turbo. Vrstva karbidu wolframu na ocelových kotoučích zvyšuje brzdný výkon a odolnost vůči opotřebení. Vrcholnou verzí v nabídce zůstává na přání dodávaná brzdová soustava Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Nový Cayenne Turbo lze již objednávat a na evropské trhy bude uveden koncem roku 2017. Aktuální vrcholná verze SUV stojí v Německu 138.850 eur včetně DPH (zhruba 3.645.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Příprava nové přistávací dráhy na Letišti Václava Havla může pokračovat, rozhodl soud Příprava nové přistávací dráhy na Letišti Václava Havla může pokračovat, rozhodl soud

Nejvyšší správní soud (NSS) zamítl kasační stížnost…

Nejlépe placená britská šéfka si opět polepšila, ročně si vydělá miliardy korun Nejlépe placená britská šéfka si opět polepšila, ročně si vydělá miliardy korun

Spolumajitelka sázkařské webové stránky Bet365 Denise…

Opozice: Rozhodnutí ČSSD je alibismus a čistokrevná zbabělost Opozice: Rozhodnutí ČSSD je alibismus a čistokrevná zbabělost

Opoziční strany mluví v souvislosti s rozhodnutím ČSSD…

 
Zdroj: Porsche

Štítky SUV Porsche Nové modely Frankfurt 2017

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení? Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení?

Premiéra třetí řady motoristického pořadu The Grand Tour…

Škoda Scala při pořádné akci! Na Nürburgringu jí nikdo nic nedaroval Škoda Scala při pořádné akci! Na Nürburgringu jí nikdo nic nedaroval

Zatímco nás škodovka pomalu krmí upoutávkami na novou…

 






 
Auto roku 2019 v ČR: Vyzkoušeli jsme všechny finalisty. Kdo má šanci vyhrát?

Auto roku 2019 v ČR: Vyzkoušeli jsme všechny finalisty. Kdo má šanci vyhrát?

Dnes 18:51

Ve finálové pětce letošní ankety o nejlepší auto v ČR je luxusní SUV, crossover, dva kompakty a stylovka střední třídy. Šanci na vítězství má každý.




Blesk.cz

Epicentrum: Bezdomovci v zimě trpí nejvíc. Využívají nocleháren?

Epicentrum: Bezdomovci v zimě trpí nejvíc. Využívají…

Zima už klepe na dveře a s tím stoupá ohrožení bezdomovců. Ti často v mrazech velmi trpí. Pomoc jim nabízejí jak…

Chudák Vondráčková: Po rozpadu manželství a ostudě s filmem přišla další rána!

Chudák Vondráčková: Po rozpadu manželství a ostudě s…

Jako kdyby katastrof, dopadajících na blonďatou hlavu sympatické zpěvačky Lucie Vondráčkové (38), nebylo dost.…

 

iSport.cz

Koho shání Baník? Útočníka za dobrou cenu, univerzála a pravého beka

Koho shání Baník? Útočníka za dobrou cenu,…

Během poloviny této sezony nasbírali fotbalisté Baníku téměř tolik bodů (27), co za celý uplynulý ročník (31).…

Stoch ve Slavii podepsal smlouvu do roku 2022. Odměna za práci, řekl

Stoch ve Slavii podepsal smlouvu do roku 2022.…

Slovenský fotbalový reprezentant Miroslav Stoch podepsal novou tříletou smlouvu s pražskou Slavií.…

 

Reflex.cz

Chrám lidu: Šílená sekta, která bude stát život více než 900 lidí, podívejte se

Chrám lidu: Šílená sekta, která bude stát život více…

Před 40 lety, přesně 18. listopadu 1978, se v džunglích Guyany odehrála nejmasovější sebevražda v moderních…

Bohumil Pečinka: Vítězové a poražení 17. listopadu aneb Restaurační síly v Česku

Bohumil Pečinka: Vítězové a poražení 17. listopadu…

Na otázku, kdo jsou vlastně vítězové a poražení sametové revoluce, nejde 29 let poté jednoznačně odpovědět.…