Porsche Cayenne Turbo je údajně ještě více 911 v SUV

 

Světovou premiérou na 67. mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem přebírá nové Porsche Cayenne Turbo vrcholné postavení v rámci své modelové řady.

Porsche představilo třetí generaci svého velkého SUV již koncem srpna během slavností akce v továrním muzeu v Zuffenhausenu, kde byla odhalena dvojice základních provedení Cayenne a Cayenne S. Frankfurtský autosalon se pak stál ideálním místem pro odhalení vrcholu v nabídce třetí generace v podobě modelu Cayenne Turbo.

Novinka se od svých mírnějších sourozenců vzhledově odlišuje díky provedení předního nárazníků a především vstupů vzduchu v něm. Samozřejmostí jsou zde LED světlomety se systémem variabilního osvětlení Porsche Dynamic Light System (PDLS). Za tmy se nová verze Turbo odlišuje od ostatních variant modelové řady Cayenne dvěma řadami doplňkových světlometů v předním nárazníku.

Záď se odlišuje dvojitými koncovkami výfukové soustavy ve specifickém designu Turbo. Boční lišty na dveřích a spodní část zadního nárazníku jsou lakovány v barvě karoserie. Profil dotvářejí sériově dodávaná 21“ kola, rezervovaná pro vrcholnou verzi Turbo, v rozšířených podbězích kol s lakovanými ozdobnými prvky.

Zcela nový interiér je v Cayenne Turbo ještě sportovnější a zároveň má poskytovat ještě vyšší úroveň komfortu. Řidič a přední spolujezdec jsou usazení ve sportovních sedadlech, nastavitelných v osmnácti směrech. Nové jsou integrované opěrky hlavy jako další připomínka modelu 911. Všechna sedadla i multifunkční sportovní volant v designu Turbo jsou sériově vybaveny funkcí vyhřívání.

Téměř všechny funkce lze zobrazovat a ovládat na displejích s vysokým rozlišením a dotykových displejích přístrojové desky Porsche Advanced Cockpit. Platí to například pro sériově dodávaný audiosystém BOSE® Surround Sound s výkonem 710 W.

Srdcem modelu Cayenne Turbo je nový čtyřlitrový motor V8 přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Nejvyšším výkonem 404 kW (550 k) překonává tato jednotka předchůdce o 22 kW (30 k). Maximální točivý moment 770 N.m představuje nárůst o 20 N.m. Nová osmistupňová převodovka Tiptronic S spolupracuje s aktivním systémem pohonu všech kol Porsche Traction Management (PTM).

Nové Porsche Cayenne Turbo zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,1 sekundy (3,9 sekundy s paketem Sport Chrono); nejvyšší rychlosti je dosaženo při 286 km/h.

Porsche Cayenne: Třetí generace se představila v továrním muzeu v Zuffenhausenu

Podvozek modelu Cayenne Turbo má kombinovat to nejlepší ze tří světů: preciznost sportovního vozu, komfort sedanu a všestrannost terénního vozidla.

Zejména kombinace nového vzduchového odpružení s tříkomorovými pružinami a systému aktivních tlumičů PASM výrazně rozšiřuje možnosti pro různá nastavení. Koncept s pneumatikami různých rozměrů na přední a zadní nápravě (vpředu 285/40, vzadu 315/35) pochází z konstrukce sportovních vozů a zajišťuje ještě lepší přenos sil v podélném i příčném směru. Adaptivní vzduchové odpružení používá tři vzduchové komory v každé pružicí a tlumicí jednotce. Podvozek tak může pracovat se třemi různými tuhostmi pružin.

Světlou výšku lze v terénu manuálně přizpůsobovat aktuálním podmínkám v šesti krocích. Světlá výška se může měnit také automaticky v rámci pěti nových režimů pro jízdu na silnici a v terénu.

Je-li podvozek doplněn na přání dodávanými systémy řízení zadních kol, elektrické stabilizace naklánění karoserie Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) s napájením z 48V elektrické sítě a variabilního rozdělování točivého momentu brzdnými zásahy na jednotlivých kolech Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), dosahuje nový Cayenne Turbo podle materiálů automobilky jízdní dynamiky sportovního vozu.

AUTOSALON FRANKFURT 2017 NA AUTO.CZ

Nový Cayenne Turbo disponuje jako první SUV adaptivním střešním spoilerem, který je součástí aktivní aerodynamiky. V závislosti na jeho poloze je optimalizována hospodárnost, nebo se zvyšuje přítlak na zadní nápravu.

V poloze aerodynamické brzdy dokonce zkracuje brzdnou dráhu při zpomalování z vysokých rychlostí. Při maximálním brzdění z 250 km/h zastaví SUV díky tomu až o dva metry dřív.

Aerodynamický systém tímto způsobem zvyšuje účinnost nově vyvinuté brzdové soustavy Porsche Surface Coated Brake (PSCB), která patří k sériové výbavě modelu Cayenne Turbo. Vrstva karbidu wolframu na ocelových kotoučích zvyšuje brzdný výkon a odolnost vůči opotřebení. Vrcholnou verzí v nabídce zůstává na přání dodávaná brzdová soustava Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Nový Cayenne Turbo lze již objednávat a na evropské trhy bude uveden koncem roku 2017. Aktuální vrcholná verze SUV stojí v Německu 138.850 eur včetně DPH (zhruba 3.645.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Problém s dopravou v New Yorku mohou v budoucnu vyřešit sdílená autonomní auta Problém s dopravou v New Yorku mohou v budoucnu vyřešit sdílená autonomní auta

Autonomní a sdílené vozy by ulehčily dopravu v New Yorku…

Byznys GDPR ovládli poradci a IT firmy Byznys GDPR ovládli poradci a IT firmy

Českem se v posledních měsících prohnala vlna byznysu…

Babiš: Eurozóna není prioritou, s korunou jsem spokojený Babiš: Eurozóna není prioritou, s korunou jsem spokojený

Premiér v demisi Andrej Babiš na festivalu Re:publika v…

Gauguin byl divochem proti své vůli, říká francouzský režisér Edouard Deluc Gauguin byl divochem proti své vůli, říká francouzský režisér Edouard Deluc

V roce 1891 opustil nekompromisní malíř Paul Gauguin…

 
Zdroj: Porsche

Štítky SUV Porsche Nové modely Frankfurt 2017

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

Řidička Corolly rozbila rodinný poklad Ford Model A, z místa nehody utekla Řidička Corolly rozbila rodinný poklad Ford Model A, z místa nehody utekla

Dlouholetá renovace veteránu skončila tím nejhorším…

 






 
Čistší prostředí díky elektromobilům? V Číně ovzduší paradoxně znečistí

Čistší prostředí díky elektromobilům? V Číně ovzduší paradoxně znečistí

Včera

Nová studie se zaměřila na elektromobily, respektive to, jaký mají ve skutečnosti vliv na životní prostředí. A obyvatele Číny výsledky rozhodně nepotěší.




Blesk.cz

Zemřel tvůrce (†88) legendární pohádky: Tučňák Pingu přišel o duchovního otce

Zemřel tvůrce (†88) legendární pohádky: Tučňák Pingu…

Podařilo se mu vykouzlit úsměvy na tvářích milionů dětí, teď už bohužel ve své práci pokračovat nemůže. Tony…

Válka v Brně kvůli znásilnění muslimky Ježíšem: Herečka vytáhla z pochvy českou vlajku, protestanti obsadili jeviště

Válka v Brně kvůli znásilnění muslimky Ježíšem:…

Aktivistům se podařilo narušit začátek kontroverzní inscenace Naše násilí a vaše násilí v Divadle Husa na…

 

iSport.cz

Řádění fanoušků Brna: Hozená kadibudka zranila fanouška, opilé dítě v nemocnici

Řádění fanoušků Brna: Hozená kadibudka zranila…

Během prvoligového fotbalového zápasu mezi Baníkem Ostrava a Brnem byl dnes zraněn pětatřicetiletý fanoušek…

Real Madrid - Liverpool 3:1. Finále LM rozhodly šílené hrubky brankáře

Real Madrid - Liverpool 3:1. Finále LM rozhodly…

Třináctý triumf! Fotbalisté Realu porazili ve finále letošního ročníku Ligy mistrů Liverpoolu 2:1 a potřetí za…

 

Reflex.cz

Láska „Bureše“ a „Falmera“ aneb Komunisté jako partaj plná paradoxů

Láska „Bureše“ a „Falmera“ aneb Komunisté jako…

Komunistická strana Čech a Moravy je partaj plná paradoxů. Má mimořádně vysoký průměrný věk členstva, ale to…

Špeky proti kyberšikaně. Dívka ukazuje na Instagramu záměrně své nedokonalosti

Špeky proti kyberšikaně. Dívka ukazuje na Instagramu…

Na svém instagramovém profilu se Chessie King musela často potýkat s nelichotivými komentáři, které kritizovaly…