Porsche Cayenne Turbo je údajně ještě více 911 v SUV

 

Světovou premiérou na 67. mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem přebírá nové Porsche Cayenne Turbo vrcholné postavení v rámci své modelové řady.

Porsche představilo třetí generaci svého velkého SUV již koncem srpna během slavností akce v továrním muzeu v Zuffenhausenu, kde byla odhalena dvojice základních provedení Cayenne a Cayenne S. Frankfurtský autosalon se pak stál ideálním místem pro odhalení vrcholu v nabídce třetí generace v podobě modelu Cayenne Turbo.

Novinka se od svých mírnějších sourozenců vzhledově odlišuje díky provedení předního nárazníků a především vstupů vzduchu v něm. Samozřejmostí jsou zde LED světlomety se systémem variabilního osvětlení Porsche Dynamic Light System (PDLS). Za tmy se nová verze Turbo odlišuje od ostatních variant modelové řady Cayenne dvěma řadami doplňkových světlometů v předním nárazníku.

Záď se odlišuje dvojitými koncovkami výfukové soustavy ve specifickém designu Turbo. Boční lišty na dveřích a spodní část zadního nárazníku jsou lakovány v barvě karoserie. Profil dotvářejí sériově dodávaná 21“ kola, rezervovaná pro vrcholnou verzi Turbo, v rozšířených podbězích kol s lakovanými ozdobnými prvky.

Zcela nový interiér je v Cayenne Turbo ještě sportovnější a zároveň má poskytovat ještě vyšší úroveň komfortu. Řidič a přední spolujezdec jsou usazení ve sportovních sedadlech, nastavitelných v osmnácti směrech. Nové jsou integrované opěrky hlavy jako další připomínka modelu 911. Všechna sedadla i multifunkční sportovní volant v designu Turbo jsou sériově vybaveny funkcí vyhřívání.

Téměř všechny funkce lze zobrazovat a ovládat na displejích s vysokým rozlišením a dotykových displejích přístrojové desky Porsche Advanced Cockpit. Platí to například pro sériově dodávaný audiosystém BOSE® Surround Sound s výkonem 710 W.

Srdcem modelu Cayenne Turbo je nový čtyřlitrový motor V8 přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Nejvyšším výkonem 404 kW (550 k) překonává tato jednotka předchůdce o 22 kW (30 k). Maximální točivý moment 770 N.m představuje nárůst o 20 N.m. Nová osmistupňová převodovka Tiptronic S spolupracuje s aktivním systémem pohonu všech kol Porsche Traction Management (PTM).

Nové Porsche Cayenne Turbo zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,1 sekundy (3,9 sekundy s paketem Sport Chrono); nejvyšší rychlosti je dosaženo při 286 km/h.

Porsche Cayenne: Třetí generace se představila v továrním muzeu v Zuffenhausenu

Podvozek modelu Cayenne Turbo má kombinovat to nejlepší ze tří světů: preciznost sportovního vozu, komfort sedanu a všestrannost terénního vozidla.

Zejména kombinace nového vzduchového odpružení s tříkomorovými pružinami a systému aktivních tlumičů PASM výrazně rozšiřuje možnosti pro různá nastavení. Koncept s pneumatikami různých rozměrů na přední a zadní nápravě (vpředu 285/40, vzadu 315/35) pochází z konstrukce sportovních vozů a zajišťuje ještě lepší přenos sil v podélném i příčném směru. Adaptivní vzduchové odpružení používá tři vzduchové komory v každé pružicí a tlumicí jednotce. Podvozek tak může pracovat se třemi různými tuhostmi pružin.

Světlou výšku lze v terénu manuálně přizpůsobovat aktuálním podmínkám v šesti krocích. Světlá výška se může měnit také automaticky v rámci pěti nových režimů pro jízdu na silnici a v terénu.

Je-li podvozek doplněn na přání dodávanými systémy řízení zadních kol, elektrické stabilizace naklánění karoserie Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) s napájením z 48V elektrické sítě a variabilního rozdělování točivého momentu brzdnými zásahy na jednotlivých kolech Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), dosahuje nový Cayenne Turbo podle materiálů automobilky jízdní dynamiky sportovního vozu.

AUTOSALON FRANKFURT 2017 NA AUTO.CZ

Nový Cayenne Turbo disponuje jako první SUV adaptivním střešním spoilerem, který je součástí aktivní aerodynamiky. V závislosti na jeho poloze je optimalizována hospodárnost, nebo se zvyšuje přítlak na zadní nápravu.

V poloze aerodynamické brzdy dokonce zkracuje brzdnou dráhu při zpomalování z vysokých rychlostí. Při maximálním brzdění z 250 km/h zastaví SUV díky tomu až o dva metry dřív.

Aerodynamický systém tímto způsobem zvyšuje účinnost nově vyvinuté brzdové soustavy Porsche Surface Coated Brake (PSCB), která patří k sériové výbavě modelu Cayenne Turbo. Vrstva karbidu wolframu na ocelových kotoučích zvyšuje brzdný výkon a odolnost vůči opotřebení. Vrcholnou verzí v nabídce zůstává na přání dodávaná brzdová soustava Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Nový Cayenne Turbo lze již objednávat a na evropské trhy bude uveden koncem roku 2017. Aktuální vrcholná verze SUV stojí v Německu 138.850 eur včetně DPH (zhruba 3.645.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Cestovka RS Tour je v úpadku. V zahraničí nemá žádné klienty Cestovka RS Tour je v úpadku. V zahraničí nemá žádné klienty

Cestovní kancelář RS Tour vyhlásila úpadek, na dovolenou…

 
Zdroj: Porsche

Štítky SUV Porsche Nové modely Frankfurt 2017

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 



Porsche Cayenne Coupé dostalo zelenou a zamíří do sériové výroby Porsche Cayenne Coupé dostalo zelenou a zamíří do sériové výroby

Porsche Cayenne se má ve své aktuální generaci dočkat…

Porsche Cayenne rozšiřuje nabídku o plug-in hybrid. Je výkonnější než 911 GTS! Porsche Cayenne rozšiřuje nabídku o plug-in hybrid. Je výkonnější než 911 GTS!

Nejnovější varianta SUV ze Zuffenhausenu kombinuje…

 



 
Také Škoda Kodiaq má nový ceník! Vedle 1.5 TSI nově nabízí i luxusní verzi Laurin & Klement

Také Škoda Kodiaq má nový ceník! Vedle 1.5 TSI nově nabízí i luxusní verzi Laurin & Klement

Dnes 12:50

Nejluxusnější varianta Škody Kodiaq je dostupná výhradně s dvoulitrovými motory a pohonem všech kol. Stojí kolem milionu.




Blesk.cz

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12 prozrazuje, že přijde o tlačítko Home a tlusté rámečky

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12…

Nová generace iPadu Pro je vedle nového iPhonu jednou z očekávaných novinek podzimní prezentace Applu. A vypadá…

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj bílý prášek a páchl, dvě ženy skončily v nemocnici

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj…

V pátek o půl jedenácté 17. srpna dostali policisté hlášení o podivné zásilce. Zaměstnanci pošty zjistili, že z…

 

iSport.cz

Problém pro City! Obhájce titulu bude tři měsíce bez De Bruyneho

Problém pro City! Obhájce titulu bude tři měsíce bez…

Fotbalisté Manchesteru City se musejí čtvrt roku obejít bez jedné z opor Kevina De Bruyneho. Sedmadvacetiletý…

Réway o konci v Hradci: Stačily dva týdny na uzdravení, ale oni platí

Réway o konci v Hradci: Stačily dva týdny na…

Hradec překvapil, když Martin Réwaye najal. A překvapil, i když ho propustil. Důvod? Zranění, které ho klub…

 

Reflex.cz

Mladý Klaus by si měl jít hrát sám. Nebo s Okamurou

Mladý Klaus by si měl jít hrát sám. Nebo s Okamurou

Klaus mladší se pustil do mudrování o smyslu přítomnosti českých vojáků v Afghánistánu. Oháněl se přitom…

Británie stojí v úžasu nad archeologickými nalezišti. Sucho odkrylo tisíce let lidské činnosti

Británie stojí v úžasu nad archeologickými…

Nebývalé sucho, které letos zasáhlo také Britské ostrovy, odkrylo po celé zemi stovky archeologických nalezišť.…