Prémiová paliva nabízejí řidičům vyšší výkon a nižší spotřebu

Prémiová paliva nabízejí řidičům vyšší výkon a nižší spotřebu

 

Dnešní automobilový park má zcela jiné nároky na kvalitu pohonných hmot, než tomu bylo třeba za časů našich otců či dokonce dědečků. Vývoj paliv probíhá v souladu s požadavky ze strany automobilového průmyslu a jsou na něj kladeny vysoké nároky.

Proto byla pro moderní vozový park vyvinuta nová formulace prémiových paliv.

Prémiová paliva jsou nadstandardně aditivovaná paliva, jejichž formulace přísad vylepšuje celou řadu užitných vlastností. Jsou to detergentní (čistící přísady), obsažené například v prémiovém benzinu VERVA 100, které fungují na principu „keep clean" a dlouhodobě udržují v čistotě sací ventily, vstřikovače a spalovací systém. Dalším efektem je „clean up", čili odstranění dříve vzniklých usazenin. V aditivaci je garantována řada dalších efektů, jako je ochrana proti korozi. Novinkou v prémiových benzinech jsou mazivostní přísady, které výrazně snižují třecí ztráty. U dieselové VERVY jsou prémiové vlastnosti dosaženy díky vysokému cetanovému číslu a speciální moderní formulaci aditiv. Právě cetanové číslo udává kvalitu nafty z hlediska vznětové charakteristiky. Čím vyšší číslo, tím je nafta kvalitnější, což má vliv na spotřebu automobilu, jeho výkon a další parametry. Významného efektu v péči o motor, palivovou soustavu, ekonomiku provozu i náročných požadavků zákazníků na moderní jízdu je docíleno při pravidelném užívání kvalitních aditivovaných paliv jak benzinového, tak i naftového typu.

 [555×307] Typ pohonných hmot je dán výrobcem

Použití daného typu automobilového benzinu nebo nafty je stanoveno výrobcem, a to technickou normou jakosti paliva, u benzinů pak oktanovou hladinou nebo oktanovým rozmezím. Příslušný benzinový motor je homologovaný a výrobcem je doporučený pro provoz benzin s určitým oktanovým číslem. Nosným druhem ze skladby vozového parku je 95oktanový Natural. Na domácím trhu tvoří oktanový benzin 95 procent spotřeby. Pro automobily vyšší až luxusní třídy s vyšším kompresním poměrem je homologován a doporučován automobilový benzin s oktanovou hladinou minimálně 98 jednotek. Poptávka po vysokooktanových benzinech mírně roste. Jejich podíl tvoří již více než 2 procenta. Tyto skupiny benzinů jsou v konečném hodnocení pro provoz úspornější, a navíc s vyšším výkonem.

Současné motory vybavené elektronickou regulací nepřetržitě přizpůsobují svůj oktanový požadavek a poradí si i s palivem o oktanovém rozmezí od 90 do 100 jednotek. Podle okamžitých provozních podmínek se tyto motory přizpůsobují oktanovému číslu právě používaného paliva, a to tím že průběžně regulují předstih zážehu a udržují ho na hranici klepání. U těchto motorů je uvedeno, že motor může pracovat ve více oktanových třídách, respektive si poradí s benzínem, který má oktanové číslo od 91 do 100 jednotek. Výrobci motorů nejčastěji homologují na automobilový benzin 95 oktanů.

 [250×352] „V takovém případě hovoříme o homologaci na konkrétní oktanový nárok, který je ale chápán jako minimální,“ uvádí Václav Loula, ředitel pro jakost společnosti Benzina, a dodává: „Současně může být doporučováno, že motor může bez problémů pracovat i s palivem, které má oktanové číslo o třídu nižší (91) i o třídu vyšší (98). Při vyšším oktanovém čísle je to za cenu vyššího výkonu a poklesu spotřeby a při nižším oktanovém čísle klesá výkon a zvyšuje se spotřeba.“

U automobilů s vyšším kompresním poměrem 11 nebo 12 jsou tyto motory homologovány na benzin s oktanovým číslem nejméně 98 a jsou určeny pro zákazníky, kteří mají automobily vyšší až luxusní třídy a preferují sportovní charakter jízdy. Oktanový požadavek se také mění na základě různých dalších vlivů, jako jsou kompresní poměr, předstih, vlhkost vzduchu, nadmořská výška, teplota chladicí kapaliny i tvar spalovacího prostoru.

Prémiová paliva na čerpacích stanicích Benzina

Společnost BENZINA nabízí prodej aditivovaných pohonných hmot, mezi něž patří Natural 95 nebo Diesel TOP Q. Vedle nich Benzina prodává pod obchodním názvem VERVA i prémiová vysoce aditivovaná paliva. Do této kategorie patří vysokooktanový benzin VERVA 100 a v menším rozsahu nabízí i VERVA 95. U dieselového sortimentu je to VERVA Diesel.

„Prémiová paliva svými parametry a složením nabízejí pro zákazníky benefity, kterými jsou vyšší výkon a nižší spotřeba. Pokud porovnáme standardní 95oktanový benzin se 100oktanovým benzinem VERVA, dochází ke zvýšení výkonu o 10 procent, maximálnímu využití energie a ke snížení spotřeby až o 15 procent,“ uvádí Václav Loula.

VERVA Diesel má vysoké cetanové číslo, čímž se zrychluje vznícení při jízdě na plný plyn, nafta dokonale prohoří. Motor i lépe startuje, má vyšší výkon, hladký chod a nižší spotřebu. Další formulace aditiv (například mazivost se pohybuje kolem 180, zatímco norma připouští hodnotu 460 jednotek) v této naftě snižují opotřebení vstřikovačů a čerpadel a zabraňují tvorbě úsad a to v dlouhodobém provozním horizontu. Důležitým parametrem je i dobrá oxidační stabilita a snížená pěnivost. V současné době je prémiová nafta v nabídce na 133 stanicích Benzina.

Více na www.benzinaplus.cz.

 [555×359]

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Požár v pražském hotelu má třetí oběť. Podlehla zraněním v nemocnici Požár v pražském hotelu má třetí oběť. Podlehla zraněním v nemocnici

Sobotní požár v hotelu v centru Prahy si vyžádal již…

Švédská levice chce zastropovat zisky části firem Švédská levice chce zastropovat zisky části firem

Švédská středo-levá menšinová vláda navrhne zastropování…

 

Štítky Benzina

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 





 
Dějiny Dakaru (8. díl): Dakar se nejede!

Dějiny Dakaru (8. díl): Dakar se nejede!

Dnes 11:26

Slavná pouštní Rallye Dakar byla den před startem jubilejního 30. ročníku, zrušena.




Blesk.cz

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v Karibiku prodávají za dvě stovky!

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v…

Suzanne (33) a David (35) z amerického Detroitu spolu v Karibiku od roku 2013 vlastníma rukama budovali…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Čech čeká na 200. nulu. Agüero pokořil hattrickem Newcastle

SESTŘIHY: Čech čeká na 200. nulu. Agüero pokořil…

Fotbalisté Arsenalu vyhráli v 24. Premier League i s Petrem Čechem v brance doma pohodlně porazili Crystal…

 

Reflex.cz

Ponorky budoucnosti britského námořnictva: Nautilus jako rejnok nebo průzkumný Úhoř

Ponorky budoucnosti britského námořnictva: Nautilus…

Britské námořnictvo představilo svou vizi, jak budou vypadat vojenské ponorky za padesát let. Inspirují se říší…

Platy v Česku rostou, ale unijní mzdy jsou pro nás stále jen fantazií. Kdy se to změní?

Platy v Česku rostou, ale unijní mzdy jsou pro nás…

Poslední léta přinesla i do tuzemska růst mezd. Ani štědrý rok 2017, který lidem dopřál v průměru takřka…