Prémiová paliva nabízejí řidičům vyšší výkon a nižší spotřebu

Prezentace klienta
Diskuze (24)
Dnešní automobilový park má zcela jiné nároky na kvalitu pohonných hmot, než tomu bylo třeba za časů našich otců či dokonce dědečků. Vývoj paliv probíhá v souladu s požadavky ze strany automobilového průmyslu a jsou na něj kladeny vysoké nároky.

Proto byla pro moderní vozový park vyvinuta nová formulace prémiových paliv.

Prémiová paliva jsou nadstandardně aditivovaná paliva, jejichž formulace přísad vylepšuje celou řadu užitných vlastností. Jsou to detergentní (čistící přísady), obsažené například v prémiovém benzinu VERVA 100, které fungují na principu „keep clean" a dlouhodobě udržují v čistotě sací ventily, vstřikovače a spalovací systém. Dalším efektem je „clean up", čili odstranění dříve vzniklých usazenin. V aditivaci je garantována řada dalších efektů, jako je ochrana proti korozi. Novinkou v prémiových benzinech jsou mazivostní přísady, které výrazně snižují třecí ztráty. U dieselové VERVY jsou prémiové vlastnosti dosaženy díky vysokému cetanovému číslu a speciální moderní formulaci aditiv. Právě cetanové číslo udává kvalitu nafty z hlediska vznětové charakteristiky. Čím vyšší číslo, tím je nafta kvalitnější, což má vliv na spotřebu automobilu, jeho výkon a další parametry. Významného efektu v péči o motor, palivovou soustavu, ekonomiku provozu i náročných požadavků zákazníků na moderní jízdu je docíleno při pravidelném užívání kvalitních aditivovaných paliv jak benzinového, tak i naftového typu.

benzina benzina

Typ pohonných hmot je dán výrobcem

Použití daného typu automobilového benzinu nebo nafty je stanoveno výrobcem, a to technickou normou jakosti paliva, u benzinů pak oktanovou hladinou nebo oktanovým rozmezím. Příslušný benzinový motor je homologovaný a výrobcem je doporučený pro provoz benzin s určitým oktanovým číslem. Nosným druhem ze skladby vozového parku je 95oktanový Natural. Na domácím trhu tvoří oktanový benzin 95 procent spotřeby. Pro automobily vyšší až luxusní třídy s vyšším kompresním poměrem je homologován a doporučován automobilový benzin s oktanovou hladinou minimálně 98 jednotek. Poptávka po vysokooktanových benzinech mírně roste. Jejich podíl tvoří již více než 2 procenta. Tyto skupiny benzinů jsou v konečném hodnocení pro provoz úspornější, a navíc s vyšším výkonem.

Současné motory vybavené elektronickou regulací nepřetržitě přizpůsobují svůj oktanový požadavek a poradí si i s palivem o oktanovém rozmezí od 90 do 100 jednotek. Podle okamžitých provozních podmínek se tyto motory přizpůsobují oktanovému číslu právě používaného paliva, a to tím že průběžně regulují předstih zážehu a udržují ho na hranici klepání. U těchto motorů je uvedeno, že motor může pracovat ve více oktanových třídách, respektive si poradí s benzínem, který má oktanové číslo od 91 do 100 jednotek. Výrobci motorů nejčastěji homologují na automobilový benzin 95 oktanů.

benzina benzina

„V takovém případě hovoříme o homologaci na konkrétní oktanový nárok, který je ale chápán jako minimální,“ uvádí Václav Loula, ředitel pro jakost společnosti Benzina, a dodává: „Současně může být doporučováno, že motor může bez problémů pracovat i s palivem, které má oktanové číslo o třídu nižší (91) i o třídu vyšší (98). Při vyšším oktanovém čísle je to za cenu vyššího výkonu a poklesu spotřeby a při nižším oktanovém čísle klesá výkon a zvyšuje se spotřeba.“

U automobilů s vyšším kompresním poměrem 11 nebo 12 jsou tyto motory homologovány na benzin s oktanovým číslem nejméně 98 a jsou určeny pro zákazníky, kteří mají automobily vyšší až luxusní třídy a preferují sportovní charakter jízdy. Oktanový požadavek se také mění na základě různých dalších vlivů, jako jsou kompresní poměr, předstih, vlhkost vzduchu, nadmořská výška, teplota chladicí kapaliny i tvar spalovacího prostoru.

Prémiová paliva na čerpacích stanicích Benzina

Společnost BENZINA nabízí prodej aditivovaných pohonných hmot, mezi něž patří Natural 95 nebo Diesel TOP Q. Vedle nich Benzina prodává pod obchodním názvem VERVA i prémiová vysoce aditivovaná paliva. Do této kategorie patří vysokooktanový benzin VERVA 100 a v menším rozsahu nabízí i VERVA 95. U dieselového sortimentu je to VERVA Diesel.

„Prémiová paliva svými parametry a složením nabízejí pro zákazníky benefity, kterými jsou vyšší výkon a nižší spotřeba. Pokud porovnáme standardní 95oktanový benzin se 100oktanovým benzinem VERVA, dochází ke zvýšení výkonu o 10 procent, maximálnímu využití energie a ke snížení spotřeby až o 15 procent,“ uvádí Václav Loula.

VERVA Diesel má vysoké cetanové číslo, čímž se zrychluje vznícení při jízdě na plný plyn, nafta dokonale prohoří. Motor i lépe startuje, má vyšší výkon, hladký chod a nižší spotřebu. Další formulace aditiv (například mazivost se pohybuje kolem 180, zatímco norma připouští hodnotu 460 jednotek) v této naftě snižují opotřebení vstřikovačů a čerpadel a zabraňují tvorbě úsad a to v dlouhodobém provozním horizontu. Důležitým parametrem je i dobrá oxidační stabilita a snížená pěnivost. V současné době je prémiová nafta v nabídce na 133 stanicích Benzina.

Více na www.benzinaplus.cz.

benzina benzina

Prezentace klienta
Diskuze (24)
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
23. 5. 2010 13:25
Re: NAFTOVEJ KOVBOJ
Problém je, že Aral to u nás už před 5 lety zabalil a OMV prostě ne-e.
23. 5. 2010 09:21
Re: Súhlas ...
V mene "ekológie" máme horší benzín a drahšie potraviny ...

Kam sa podel zdravý rozum ?!!
21. 5. 2010 18:34
Kecy, praxe ukazuje něco jiného.
Jsou to kecy, vezmu například srovnání Shell V-Power ( 95okt ) a Shell Natural 95. Jezdil jsem se svou Mazdou na V-Power více jak rok, nárůst výkonu byl nepatrně znát, ale snížení spotřeby se nekonalo ani po roce. Měření ukázalo, že při stejném stylu jízdy mám stejnou spotřebu s klasickým Naturalem 95 od Shellu. A to bych chtěl ještě poukázat na to, že jsem to měřil výpočtem nalitých litrú VS ujeté KM, žádný palubní počítač to auto nemá, takže jsem nemohl hlídat aktuální spotřebu. Daleko víc důležité mi příjde to, jak je benzín starý a kvalitní. Rozhodně se vyplatí kupovat benzín na frekventovaných místech, kde tankuje hodně aut, takže se tam ten benzín často doplňuje. Pokud mám své auto rád, určitě nebudu tankovat u nejlevnější NoName benzínky.
21. 5. 2010 12:21
Re: NAFTOVEJ KOVBOJ
Bohužel(?) to pravda je. Já nepíši o nějakém pančovaném patoku u pompmy "šel", nýbrž o tom, jaká byla supernafta od Shellu dříve a jaká nyní. Jednička je Aral, a o dvojku se dělí Shell s Vervou.
21. 5. 2010 09:08
RE
No nevim, ja tankuju Vervu protoze mi to lepe startuje a mam to vyzkousene na dvou autech, oproti nafte OMV. U mne ten rozdil poznam na startovani, jinak vykon jsme nijak nepocitoval ani nezkousel nejak merit, stejne jako spotrebu. Ten rozdil tam ale na mem aute poznam, takze verim, ze ta nafta proste je lepsi. Nebo je naopak nafta OMV (kdysi Aral) vyrazne horsi, jine pumpy jsem dlouhodobe neprovozoval.