TÜV Report 2012: Prius stále na špici

TÜV Report 2012: Prius stále na špici

 

Tak jako každý rok i letos byl sestaven žebříček TÜV Report 2012.

Co je ve výsledcích zajímavého? Zatím máme k dispozici pouze obecnější data, podrobný žebříček vydávaný ve spolupráci s časopisem Auto Bild bude zveřejněn 16.12. Po tomto datu vás jako každý rok seznámíme s podrobnými výsledky dle stáří automobilů.

Zatím tedy alespoň informace obecnějšího charakteru plus informace z obou pater tabulky: tedy jaké vozy se stářím 2 až 3 roky se ve statistice vážných a nebezpečných závad umístily nejlépe či jaké vozy se stářím 10 až 11 let dopadly nejhůře.

Šrotovné je znát

Při svých regionálních vyhodnoceních kladl TÜV SÜD, který do celkového počtu přispěl 3,1 miliony kontrol, zvláštní důraz na možné účinky šrotovného, v důsledku kterých před dvěma lety čistě číselně zmizely ze statistiky dva miliony starých vozidel cestou přes šrotovací lis.

Bernhard Kerscher, CEO společnosti TÜV SÜD Auto Service GmbH, k tomu dodává: Jasné signály účinků šrotovného přicházejí především z regionů s nejvíce žadateli. Tam zaznamenáváme proti spolkovým trendům snížení výskytu závad ve vyšších věkových skupinách. Příklady toho jsou Bádensko-Würtenbersko a Sasko. Zatímco kvóta závad u dvouletých a tříletých lehce vzrostla o 0,2 resp. 0,8 procentního bodu, zlepšil se výsledek u vozů starších více než devět let na jihozápadě o 2,8 a na východě o 2,5 procentního bodu – tedy ve věkové skupině, ve které byly četné vozy sešrotovány. Pozitivní vliv ekonomické injekce na kvótu závad byl snížen tím, že několik modelů, které z ní zvláště těžily, skončilo záhy na zadních místech TÜV Reportu 2012. Příkladem je Dacia Logan na posledním místě nebo Fiat Panda na třetím místě od konce.

Hybrid vládne dál

Zlatou plaketu druhý rok po sobě získává Toyota Prius s hybridním pohonem. Výsledek podporuje odhady TÜV SÜD o elektrickém pohonu: Je bezpečný, schopný každodenního provozu a je vysoce technicky vyzrálý. Pouze u 1,9 procenta hybridního modelu, který po třech letech poprvé musel na technickou prohlídku, se vyskytly závažné závady. Druhá skončila Toyota Auris, která se o tuto pozici dělí se průměrnou kvótou závad 2,6 procent o druhé místo s Mazdou 2.

Na spodním konci skupiny dvouletých a tříletých jsou v tomto roce také dva typičtí vítězi šrotovného: Dacia Logan jako poslední v roce 2012 s kvótou závad 12,5 procenta a Fiat Panda jako třetí od konce (kvóta závad 11,6 procenta). Tak musí každý osmý Logan nebo Panda hned při první technické prohlídce absolvovat kolečko v servisu.

Obecným závěrem je, že auta stará 5 až 7 let začínají ztrácet stav bezzávadnosti, přičemž příčinou častějších technických problémů je v první řadě polevující údržba. Celých 40 procent vozů starých 11 let však projde technickou prohlídkou bez závady.

TÜV aneb cenné údaje z celého Německa

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích.

Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7,78 milionu kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil, na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Součástí žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie. Vozy z horní poloviny žebříčky mívají najeto v průměru stejný počet kilometrů jako vozy ze spodní poloviny žebříčku.

 [600×721]

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
Zdroj: TÜV SUD

Štítky Toyota Statistiky

 

Přidat názorDiskuse: TÜV Report 2012: Prius stále na špici







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny překvapil na lavičce

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny…

Trenér fotbalistů Sevilly Eduardo Berizzo, bojující s rakovinou prostaty, se pouhých 16 dnů po operaci vrátil ke…

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…