Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej nejlevnějších aut do 180.000 Kč stoupl o 14 %

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
Zájem Čechů o nejlevnější auta roste. Nabídka je proti loňsku výrazně pestřejší díky vstupu nejmenšího modelu Škody pod názvem Citigo.

Prodej nových vozů s cenou začínající pod 180.000 korunami se letos do dubna zvýšil o 14 procent na 3600 aut. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů i jednotlivých značek.

Pokud má zájemce o koupi nového auta k dispozici maximálně 180.000 korun v hotovosti a nechce vůz kupovat na leasing, může si aktuálně vybírat z 11 modelů. Jejich prodej včetně dražších lépe vybavených verzí aktuálně tvoří téměř šest procent tuzemského trhu a roste výrazně rychleji než celkový odbyt. Ten se za čtyři měsíce zvýšil o šest procent na 60.118 prodaných vozů.

Nabídka je proti loňsku výrazně pestřejší díky vstupu nejmenšího modelu Škody pod názvem Citigo. Ten startuje těsně pod 180.000 Kč a cenově se mu musely přizpůsobit například konkurenční trojčata z kolínského závodu TPCA, která se dříve prodávala za vyšší cenu.

„Stále více automobilek se snaží přijít na trh s levným modelem s cenou pod 200.000 korun. Levné vozy se na jedné straně stávají konkurenty určitého významného segmentu ojetin, na druhé straně se jedná často o malé automobily s úspornými motory. Ty vyhovují zákazníkům jak z pohledu možnosti zaparkovat v přeplněných centrech měst, tak s ohledem na stávající vysoké ceny pohonných hmot,“ uvedl Jan Malý z automobilové expertní skupiny PwC.

Počáteční nízká cena vozu je podle něj zajímavý způsob marketingu jak pro prodejce, tak pro zákazníka. „Záleží pak na prodejci, jak se mu podaří přimět zákazníka k nákupu dodatečné výbavy či využití souvisejících finančních služeb, například spotřebitelského úvěru či pojištění,“ dodal.

Nejlevnější na trhu je aktuálně Fiat Panda Classic, jehož cena začíná na 154.900 Kč. Pod 160.000 se vejdou ještě Renault Thalia a Dacia Sandero. Do 200.000 korun lze pořídit téměř 30 modelů aut.

Skutečné ceny se přitom mohou od oficiálních ceníků ještě lišit. Podle statistiky ČSÚ například průměrná cena Renaultu Thalia 1,2 klesla od začátku roku 2007 z 220.600 korun na 145.000 Kč v prosinci 2011.

Výrazné zlevňování nových aut se podle ČSÚ v minulém roce téměř zastavilo. Letos podle odborníků již ceny spíše stagnují a podobný vývoj lze kromě prémiových značek očekávat i v dalších letech.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
31. 5. 2012 09:31
Thalia
Myslím, že naše Škodovka CitiGo, se může jít schovat za roh. Thalia stojí minimálně o 50tisíc míň a je to větší a prostornější vozítko :).