Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje v Německu táhnou firemní flotily

David Bureš
Diskuze (13)
Německý automobilový trh patří v Evropě i v období prodejní krize mezi ty stabilnější. Může za to i zájem firem o nové vozy.

Mnohé německé automobilky vykážou za loňský rok nárůst prodejů i přes nízký zájem zákazníků v jižní Evropě. Je to tím, že se jim daří na domácím německém trhu, kde jsou prodeje aut stabilní.

Prodeje aut na německém trhu loni klesly jen asi o 2,9 procenta, což je nízké číslo ve srovnání s propadem prodejů ve Španělsku nebo Itálii. Německo zůstává stabilním trhem díky zájmu firemních zákazníků.

Poptávka soukromníků po novém autě i na německém trhu klesá, zájem firem ale naopak roste. Spolkový úřad motorových vozidel (KBA) odhaduje, že firmy pro své zaměstnance loni koupily 32 % všech v Německu prodaných aut. V roce 2010 jich přitom bylo o pět procent méně.

Pokud by se vzaly v potaz i půjčovny aut a prodejci aut, koupily firmy podle KBA 64 % všech automobilů prodaných během loňského roku na německém trhu.

Německé společnosti automobily ve svém vozovém parku pravidelně vyměňují po dvou až čtyřech letech. Auta jsou totiž pro zaměstnance díky daňovým zvýhodněním zajímavým bonusem.

Němečtí zaměstnanci z firemního automobilu odvádějí daň ve výši jednoho procenta ceny auta. To například ve Velké Británii se u firemních aut, která jsou k dispozici i pro soukromé účely, platí roční daň ve výši 15 až 35 procent ceny automobilu v závislosti na jeho vypouštěných emisích. Během čtyř let od zavedení této daně klesl počet firemních aut v Británii o čtvrtinu.

Daně u našich západních sousedů znamenají, že je zde výhodné kupovat lépe vybavené a tedy dražší automobily. Třeba 71 procent Porsche registrovaných v Německu během roku 2011 koupili firemní zákazníci. KBA odhaduje, že až 85 % drahých aut vlastní firmy, prodejci a půjčovny.

Automobilky si chtějí zákazníci z řad firem udržet, a tak správcům vozových parků nabízejí různé doplňkové služby jako pravidelnou údržbu nebo pomoc s pojištěním.

David Bureš
Diskuze (13)
Avatar - white label
7. 1. 2013 00:37
Re: klasika
Ale právě ti toho nedovedou patřičně využít..., dokonce si někteří stěžují, že by měly být cenové podmínky pro prodej vozů koncernu fyzickým osobám ještě horší, než jsou teď..., zjevně chtějí mít (aspoň v tomto ohledu) většího "fóra"... >:-[] ;-)
Avatar - MarTin1
6. 1. 2013 23:38
Re: klasika
:yes: :yes: >:-[]
Avatar - Ham.
6. 1. 2013 22:08
Re: klasika
Soukromá auta mají daleko pečlivější údržbu, služebákem se jezdí dokud jezdí.
Soukromá auta se nehoní ani z části tak jako služební auta (dálnice plyn na podlaze, okreska=rallye vložka, přetěžování etc. v daleko vyšší míře než leštěnky).
Všechna ta služební auta co si odslouží 3 nebo 4 roky se musí prodat a musí být po této době a zacházení prodejná a teprve pak si mohou dáchnout, protože se dostávají do kategorie leštěnek.
>:D
Avatar - JDM
6. 1. 2013 21:55
Re: klasika
>:D ale to koncern samozřejmě nechce a dá šanci i ostatním výrobcům >:D
Avatar - white label
6. 1. 2013 21:00
Re: klasika
Každá automobilka si může zvolit podmínky za kterých prodává, a to jak fyzickým osobám, tak právnickým. Kdyby koncern v Evropě prodával vozy podobně výhodně i fyzickým osobám, pak by konkurence brečela ještě víc a jistá nemalá část zdejšího diskusního fóra (viz nejen tato diskuse) s ní... :-O :*) ;-)