24.4. 2014 Ivo Semrád Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Protektory Goodyear: KMax a FuelMax

 

Na loňské představení nových řad obutí KMax a FuelMax navazuje nabídka teplých protektorů. Výrobce k nim začal poskytovat speciální službu.

Společnost Goodyear poprvé v historii představila novou řadu protektorů TreadMax téměř souběžně s nedávno představenými pneumatikami KMax a FuelMax. Unikátní nabídku podmíněnou dlouholetým testováním dezénů a směsí ještě před uvedením na trh provází další speciální akce.

Dvě volby

Začlenění sérií KMax a FuelMax mezi protektorovatelné produkty vytváří ucelenou řadu pneumatik pro užitková vozidla také v podobě teplých protektorů. Za nižší pořizovací cenu podávají výkon srovnatelný s novými pneumatikami a zároveň udržují nízké operační náklady.

Možnost protektorování dezény KMax a FuelMax také platí pro všechny starší pláště používající kostry s technologií Max. Ta zahrnuje jak nedávno uvedené pneumatiky pro autobusy Marathon Coach a UltraGrip Coach, tak také obutí Marathon LHD II a LHT II, pláště pro regionální dopravu RHS II, RHD II a RHT II, pneumatiky pro smíšený provoz MSS II, MSD II a MST II a pláště do městského provozu MCA a MCD Traction.

Nový dezén na starší typ

Provozovatelé, kteří používají pláště s technologií Goodyear Max, mohou přejít na nové dezény pneumatik tak, že si nechají své ojeté pneumatiky protektorovat jako produkty TreadMax. Aby se zajistila vysoká kvalita, používají se pro protektory TreadMax pouze pláště s technologií Goodyear Max, jež zaručuje stejné materiály kostry jako u novinek KMax a FuelMax.

To znamená, že kostry z výše vyjmenovaných starších typů nabízejí podobný výkonnostní základ jako jejich nové prémiové protějšky. Provozovatel například nyní může profitovat z vrácení ojetého pláště pneumatiky Goodyear Marathon LHD II a jeho protektorování na nejnovější pneumatiku TreadMax FuelMax D.

Všechny produkty TreadMax jsou vyráběny přímo ve vlastních závodech Goodyear v Riomu ve Francii, v německém Wittlichu a v britském Wolverhamptonu, ve stejných standardech kvality, jaké se uplatňují při výrobě pneumatik nových.

Vlastní kostra

Když hloubka dezénu pneumatiky dosáhne úrovně, při které přichází v úvahu protektorování, a kostra není poškozená, poskytuje společnost Goodyear provozovatelům tři možnosti. Běžný způsob v odkoupení staré pneumatiky a prodeji protektoru pokračuje. Dopravce může prodat použitý plášť a koupit si nový. Nová možnost ze strany společnosti Goodyear spočívá v tom, že zajistí protektorování na odevzadnou kostru. Dopravci se pak vrací plášť s původní kostrou, což je výhodné pro pečlivé řidiče či dispečery, kteří na stav obutí velmi dbají a chrání je pro použití v dalších životních cyklech.

Tento postup volí mnoho provozovatelů, kteří chtějí mít přehled o celém životním cyklu svých plášťů. Služba nazvaná Customer own casing spočívá ve výkupu kostry, nanesení čárového kódu na patku, odvozu k protektorování i zpět a předání Tread Maxu dopravci.

Předáš-dostaneš

Kostry jsou jako před každým výkupem vizuálně prohlédnuty. Pokud se při hloubkové kontrole skenerem objeví skrytá vada, dostane dopravce zdarma jinou kostru k protektorování. Dopravci dbající na huštění pneumatik a minimalizaci kontaktů s obrubníky a dalšími překážkami tak získali výhodu velké pravděpodobnosti, že jednou zakoupená kostra vydrží všechny čtyři životní cykly nákladních pneumatik.

Možnosti výměny ojetého pláště za nový protektor a využití vlastní kostry k protektorování jsou již kromě Česka dostupné také v Itálii, Francii a zemích Beneluxu. Letos budou následovat další evropské země.

Ušetříš třetinu

Další využití životního cyklu pneumatiky díky prořezání, protektorování a dalšímu následnému prořezání může prodloužit životnost nového pláště o jeden a půl standardního proběhu za přibližně osmdesát procent ceny nové pneumatiky. V praxi to znamená, že při plném čtyřcyklovém využití kvalitní kostry vyjdou náklady na obutí o více než třetinu levněji, než když je pneumatika využita pouze jako nová.

Ve srovnání s výrobou nového pláště se při výrobě protektoru použije o dvě třetiny méně oleje, což hraje velkou roli pro životní prostředí. Použije se také méně materiálu včetně chemických látek a do odpadu se dostane méně starých plášťů. Výkonnost pneumatiky se blíží výkonu nové pneumatiky, díky nízkému valivému odporu a vysokému kilometrovému proběhu nových plášťů KMax a FuelMax dostupných i jako protektory TreadMax se náklady na kilometr se drží na nízké úrovni.

Spolupracujeme s TipCars.com
ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami

Pardubický podnik RETIA je předním českým výrobcem…

V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil,  dalších šestnáct zranil V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil, dalších šestnáct zranil

V Torontu v pondělí najel řidič dodávky do lidí a devět…

Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil

Peníze z fondů Evropské unie by se v příštím desetiletí…

 

Štítky Profi Pneu Nákladní

 

Přidat názorDiskuse: Protektory Goodyear: KMax a FuelMax

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto! Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Trocha fantazie a vzpomínky na letecký design Saabu jsou…

 





 
Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Včera

Škoda v Pekingu představila svůj nový SUV model vyvinutý speciálně pro tamní trh Škoda Kamiq. Ten by se měl v příštích letech stát jedním z pilířů čínského růstu prodejů.




Blesk.cz

Křetínský jde na francouzský mediální trh: Chce v době populismu chránit tradiční média

Křetínský jde na francouzský mediální trh: Chce v…

Investice do médií považuje český miliardář Daniel Křetínský za svou občanskou povinnost vzhledem k potížím,…

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není dobrá pro duševní zdraví, říká šéf Bohnic Hollý

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není…

Kdo je zdravý a kdo psychicky nemocný? Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina Hollého je hranice…

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…