24.4. 2014 Ivo Semrád Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Protektory Goodyear: KMax a FuelMax

 

Na loňské představení nových řad obutí KMax a FuelMax navazuje nabídka teplých protektorů. Výrobce k nim začal poskytovat speciální službu.

Společnost Goodyear poprvé v historii představila novou řadu protektorů TreadMax téměř souběžně s nedávno představenými pneumatikami KMax a FuelMax. Unikátní nabídku podmíněnou dlouholetým testováním dezénů a směsí ještě před uvedením na trh provází další speciální akce.

Dvě volby

Začlenění sérií KMax a FuelMax mezi protektorovatelné produkty vytváří ucelenou řadu pneumatik pro užitková vozidla také v podobě teplých protektorů. Za nižší pořizovací cenu podávají výkon srovnatelný s novými pneumatikami a zároveň udržují nízké operační náklady.

Možnost protektorování dezény KMax a FuelMax také platí pro všechny starší pláště používající kostry s technologií Max. Ta zahrnuje jak nedávno uvedené pneumatiky pro autobusy Marathon Coach a UltraGrip Coach, tak také obutí Marathon LHD II a LHT II, pláště pro regionální dopravu RHS II, RHD II a RHT II, pneumatiky pro smíšený provoz MSS II, MSD II a MST II a pláště do městského provozu MCA a MCD Traction.

Nový dezén na starší typ

Provozovatelé, kteří používají pláště s technologií Goodyear Max, mohou přejít na nové dezény pneumatik tak, že si nechají své ojeté pneumatiky protektorovat jako produkty TreadMax. Aby se zajistila vysoká kvalita, používají se pro protektory TreadMax pouze pláště s technologií Goodyear Max, jež zaručuje stejné materiály kostry jako u novinek KMax a FuelMax.

To znamená, že kostry z výše vyjmenovaných starších typů nabízejí podobný výkonnostní základ jako jejich nové prémiové protějšky. Provozovatel například nyní může profitovat z vrácení ojetého pláště pneumatiky Goodyear Marathon LHD II a jeho protektorování na nejnovější pneumatiku TreadMax FuelMax D.

Všechny produkty TreadMax jsou vyráběny přímo ve vlastních závodech Goodyear v Riomu ve Francii, v německém Wittlichu a v britském Wolverhamptonu, ve stejných standardech kvality, jaké se uplatňují při výrobě pneumatik nových.

Vlastní kostra

Když hloubka dezénu pneumatiky dosáhne úrovně, při které přichází v úvahu protektorování, a kostra není poškozená, poskytuje společnost Goodyear provozovatelům tři možnosti. Běžný způsob v odkoupení staré pneumatiky a prodeji protektoru pokračuje. Dopravce může prodat použitý plášť a koupit si nový. Nová možnost ze strany společnosti Goodyear spočívá v tom, že zajistí protektorování na odevzadnou kostru. Dopravci se pak vrací plášť s původní kostrou, což je výhodné pro pečlivé řidiče či dispečery, kteří na stav obutí velmi dbají a chrání je pro použití v dalších životních cyklech.

Tento postup volí mnoho provozovatelů, kteří chtějí mít přehled o celém životním cyklu svých plášťů. Služba nazvaná Customer own casing spočívá ve výkupu kostry, nanesení čárového kódu na patku, odvozu k protektorování i zpět a předání Tread Maxu dopravci.

Předáš-dostaneš

Kostry jsou jako před každým výkupem vizuálně prohlédnuty. Pokud se při hloubkové kontrole skenerem objeví skrytá vada, dostane dopravce zdarma jinou kostru k protektorování. Dopravci dbající na huštění pneumatik a minimalizaci kontaktů s obrubníky a dalšími překážkami tak získali výhodu velké pravděpodobnosti, že jednou zakoupená kostra vydrží všechny čtyři životní cykly nákladních pneumatik.

Možnosti výměny ojetého pláště za nový protektor a využití vlastní kostry k protektorování jsou již kromě Česka dostupné také v Itálii, Francii a zemích Beneluxu. Letos budou následovat další evropské země.

Ušetříš třetinu

Další využití životního cyklu pneumatiky díky prořezání, protektorování a dalšímu následnému prořezání může prodloužit životnost nového pláště o jeden a půl standardního proběhu za přibližně osmdesát procent ceny nové pneumatiky. V praxi to znamená, že při plném čtyřcyklovém využití kvalitní kostry vyjdou náklady na obutí o více než třetinu levněji, než když je pneumatika využita pouze jako nová.

Ve srovnání s výrobou nového pláště se při výrobě protektoru použije o dvě třetiny méně oleje, což hraje velkou roli pro životní prostředí. Použije se také méně materiálu včetně chemických látek a do odpadu se dostane méně starých plášťů. Výkonnost pneumatiky se blíží výkonu nové pneumatiky, díky nízkému valivému odporu a vysokému kilometrovému proběhu nových plášťů KMax a FuelMax dostupných i jako protektory TreadMax se náklady na kilometr se drží na nízké úrovni.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show

Česko hledá prezidenta. Už do názvu pořadu,…

Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů

Americký podnikatel Elon Musk by měl zůstat v čele…

Tillerson viní syrskou vládu z použití chemických zbraní proti lidu. Sýrie to odmítá Tillerson viní syrskou vládu z použití chemických zbraní proti lidu. Sýrie to odmítá

Syrská vláda patrně dosud používá chemické zbraně k…

Prezidentská debata: Církevní restituce občany netrápí, míní Drahoš Prezidentská debata: Církevní restituce občany netrápí, míní Drahoš

Kandidáti na prezidenta Jiří Drahoš a Miloš Zeman v…

 

Štítky Profi Pneu Nákladní

 

Přidat názorDiskuse: Protektory Goodyear: KMax a FuelMax

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

České dálnice budou ode dneška dozorovat neoznačené Škody…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 





 
BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

Včera

Auto s japonským designem, italskými karosářskými úpravami a německým motorem? Seznamte se s BMW Bertone Freeclimberem.




Blesk.cz

Student (15) vystřílel školu v Kentucky: Zabil dva spolužáky a skončil za mřížemi

Student (15) vystřílel školu v Kentucky: Zabil dva…

Při střelbě na střední škole v americkém státě Kentucky byli dnes zabiti dva studenti, patnáctiletý chlapec a…

Hry o trůny na vlastní kůži: Podle slavného seriálu vznikl unikátní hotel z ledu!

Hry o trůny na vlastní kůži: Podle slavného seriálu…

Fanouškům seriálu Hra o trůny zaplesá radostí srdce! Ve Finsku se otevřel unikátní hotel, který je vytesán…

 

iSport.cz

ONLINE: Plíšková jde na světovou jedničku, o semifinále se porve s Halepovou

ONLINE: Plíšková jde na světovou jedničku, o…

Hned dvěma zástupcům mohou čeští tenisoví fanoušci držet palce ve středečním programu. Karolína Plíšková po…

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

 

Reflex.cz

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na Primě. Sledovali jsme živě!

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na…

V úterý od 20:00 proběhla první skutečná televizní debatu prezidentských kandidátů. Po monologu Miloše Zemana na…

Opravovat mosty nebylo pro radnice dostatečně sexy, teď musí tahat za záchrannou brzdu

Opravovat mosty nebylo pro radnice dostatečně sexy,…

V pátek 19. ledna večer došlo k uzavření pražského Libeňského mostu pro automobilovou a hromadnou dopravu. Část…