reklama


24.4. 2014 Ivo Semrád

Protektory Goodyear: KMax a FuelMax

 

Na loňské představení nových řad obutí KMax a FuelMax navazuje nabídka teplých protektorů. Výrobce k nim začal poskytovat speciální službu.

Společnost Goodyear poprvé v historii představila novou řadu protektorů TreadMax téměř souběžně s nedávno představenými pneumatikami KMax a FuelMax. Unikátní nabídku podmíněnou dlouholetým testováním dezénů a směsí ještě před uvedením na trh provází další speciální akce.

Dvě volby

Začlenění sérií KMax a FuelMax mezi protektorovatelné produkty vytváří ucelenou řadu pneumatik pro užitková vozidla také v podobě teplých protektorů. Za nižší pořizovací cenu podávají výkon srovnatelný s novými pneumatikami a zároveň udržují nízké operační náklady.

Možnost protektorování dezény KMax a FuelMax také platí pro všechny starší pláště používající kostry s technologií Max. Ta zahrnuje jak nedávno uvedené pneumatiky pro autobusy Marathon Coach a UltraGrip Coach, tak také obutí Marathon LHD II a LHT II, pláště pro regionální dopravu RHS II, RHD II a RHT II, pneumatiky pro smíšený provoz MSS II, MSD II a MST II a pláště do městského provozu MCA a MCD Traction.

Nový dezén na starší typ

Provozovatelé, kteří používají pláště s technologií Goodyear Max, mohou přejít na nové dezény pneumatik tak, že si nechají své ojeté pneumatiky protektorovat jako produkty TreadMax. Aby se zajistila vysoká kvalita, používají se pro protektory TreadMax pouze pláště s technologií Goodyear Max, jež zaručuje stejné materiály kostry jako u novinek KMax a FuelMax.

To znamená, že kostry z výše vyjmenovaných starších typů nabízejí podobný výkonnostní základ jako jejich nové prémiové protějšky. Provozovatel například nyní může profitovat z vrácení ojetého pláště pneumatiky Goodyear Marathon LHD II a jeho protektorování na nejnovější pneumatiku TreadMax FuelMax D.

Všechny produkty TreadMax jsou vyráběny přímo ve vlastních závodech Goodyear v Riomu ve Francii, v německém Wittlichu a v britském Wolverhamptonu, ve stejných standardech kvality, jaké se uplatňují při výrobě pneumatik nových.

Vlastní kostra

Když hloubka dezénu pneumatiky dosáhne úrovně, při které přichází v úvahu protektorování, a kostra není poškozená, poskytuje společnost Goodyear provozovatelům tři možnosti. Běžný způsob v odkoupení staré pneumatiky a prodeji protektoru pokračuje. Dopravce může prodat použitý plášť a koupit si nový. Nová možnost ze strany společnosti Goodyear spočívá v tom, že zajistí protektorování na odevzadnou kostru. Dopravci se pak vrací plášť s původní kostrou, což je výhodné pro pečlivé řidiče či dispečery, kteří na stav obutí velmi dbají a chrání je pro použití v dalších životních cyklech.

Tento postup volí mnoho provozovatelů, kteří chtějí mít přehled o celém životním cyklu svých plášťů. Služba nazvaná Customer own casing spočívá ve výkupu kostry, nanesení čárového kódu na patku, odvozu k protektorování i zpět a předání Tread Maxu dopravci.

Předáš-dostaneš

Kostry jsou jako před každým výkupem vizuálně prohlédnuty. Pokud se při hloubkové kontrole skenerem objeví skrytá vada, dostane dopravce zdarma jinou kostru k protektorování. Dopravci dbající na huštění pneumatik a minimalizaci kontaktů s obrubníky a dalšími překážkami tak získali výhodu velké pravděpodobnosti, že jednou zakoupená kostra vydrží všechny čtyři životní cykly nákladních pneumatik.

Možnosti výměny ojetého pláště za nový protektor a využití vlastní kostry k protektorování jsou již kromě Česka dostupné také v Itálii, Francii a zemích Beneluxu. Letos budou následovat další evropské země.

Ušetříš třetinu

Další využití životního cyklu pneumatiky díky prořezání, protektorování a dalšímu následnému prořezání může prodloužit životnost nového pláště o jeden a půl standardního proběhu za přibližně osmdesát procent ceny nové pneumatiky. V praxi to znamená, že při plném čtyřcyklovém využití kvalitní kostry vyjdou náklady na obutí o více než třetinu levněji, než když je pneumatika využita pouze jako nová.

Ve srovnání s výrobou nového pláště se při výrobě protektoru použije o dvě třetiny méně oleje, což hraje velkou roli pro životní prostředí. Použije se také méně materiálu včetně chemických látek a do odpadu se dostane méně starých plášťů. Výkonnost pneumatiky se blíží výkonu nové pneumatiky, díky nízkému valivému odporu a vysokému kilometrovému proběhu nových plášťů KMax a FuelMax dostupných i jako protektory TreadMax se náklady na kilometr se drží na nízké úrovni.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
V Česku se loni vyrobilo rekordních 1,344 milionu aut V Česku se loni vyrobilo rekordních 1,344 milionu aut

Tuzemská výroba osobních aut v loňském roce vzrostla…

Prezidentské volby: strany s nominacemi nespěchají. Čeká se na Zemana Prezidentské volby: strany s nominacemi nespěchají. Čeká se na Zemana

Za rok bude Česko volit novou hlavu státu. Úvahy o tom,…

Historické závodní vozy. Podívejte se do prehistorie motosportu Historické závodní vozy. Podívejte se do prehistorie motosportu

Zítra začíná rallye Monte-Carlo. Od svých prvních ročníků…

Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají

Nový americký prezident ještě nesložil slib a investoři…

 
 

Přidat názorDiskuse: Protektory Goodyear: KMax a FuelMax

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

Narodila se v roce jako Piaf či Sinatra. Paní Vlasta oslavila 102 let

Narodila se v roce jako Piaf či Sinatra. Paní Vlasta…

Jedna z nejstarších obyvatelek metropole žije v Praze 10. V pátek 13. ledna oslavila své 102. narozeniny. Paní…

Spor s černochy „hasil“ Trump schůzkou se synem Martina Luthera Kinga

Spor s černochy „hasil“ Trump schůzkou se synem…

Nastupující americký prezident Donald Trump se čtyři dny před inaugurací sešel se synem zavražděného černošského…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní dres v zimě?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní dres v zimě?

Nejlepší evropské ligy se vrhly do posilování po otevření přestupového okna, také české kluby se chystají…

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce, bylo by to nefér

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce,…

Ve Spartě vyrůstal a získal s ní i titul, teď už rok obléká dres jejího největšího rivala. Záložník Slavie Josef…

 

Reflex.cz

Antibiotika přestávají pomáhat. Američanka zemřela na neobvykle rezistentní infekci

Antibiotika přestávají pomáhat. Američanka zemřela…

70letá žena z Nevady přišla v srpnu loňského roku do nemocnice se zdánlivě banálním otokem u pravé kyčle.…

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení islamismu, terorismu a migrace

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení…

Víte co mají společného střelba v Židovském muzeu v Bruselu z 24. května 2014 a atentát spáchaný na vánočním…

 
 
reklama