Protoscar Lampo 2 v Ženevě 2010

Protoscar Lampo 2 v Ženevě 2010

 
 

Firma (či spíše firmička) Protoscar ze švýcarského Rovia má za sebou čtvrt století existence a spolupracuje například s německým Daimlerem, GM, japonským Nissanem nebo domácím Rinspeedem.

V Ženevě vystavovala již loni model Lampo se dvěma elektromotory o výkonu 199 kW, přičemž každý z nich poháněl jednu nápravu. Byly napájeny moderními lithium-iontovými bateriemi. I když společnost avizovala vůz jako výzkumný prototyp, uvažovala výhledově i o možnosti kusové výroby, k té však dosud nedošlo a s největší pravděpodobností se tak ani nestane.

U modelu Lampo 2 (firemní materiály uvádějí poněkud zvláštní přepis LAMPO2) zůstala základní koncepce pohonu zachována. V útrobách vozu jsou dva synchronní elektromotory firmy Brusa, tentokrát ovšem s výkonem 300 kW (408 k) a maximálním točivým momentem 640 Nm, který je dostupný mezi 0-4500 min-1. Elektrickou energii dodávají pohonným jednotkám vodou chlazené lithium-iontové baterie od stejného dodavatele s kapacitou 32 kWh. Celkem 216 článků váží dohromady 280 kg a automobil díky nim ujede až 200 km. Akumulátory jsou umístěny nad oběma nápravami v blízkosti motorů.

Nabíjet je lze z běžné domácí elektrické zásuvky, což by mělo trvat asi 12 hodin. Lampo 2 ale stejně jako jeho předchůdce disponuje nabíjecím systémem, který dá majiteli na vybranou. Buď může zvolit nabití za co nejkratší čas, na co největší kapacitu nebo si stanoví maximální dobu, po kterou se mají baterie nabíjet. Akční rádius automobilu pak pochopitelně závisí na zvoleném způsobu dobití akumulátorů. Již za 10 minut jsou ovšem schopny vydržet až 100 km jízdy. Parkovací brzda je elektrická a ovládá se tlačítkem na volantu, další knoflík slouží ke krátkodobému zvýšení výkonu (tzv. boost).

Dvoumístný roadster je 4280 mm dlouhý, 1880 mm široký a 1203 mm vysoký. Podvozek disponuje rozvorem náprav 2415 mm. Konstrukčním základem elektrického sportovce je klasický prostorový rám z ocelových trubek, na němž spočívá lehká karoserie z kompozitů. Celek je navržen jako bezpečnostní buňka s deformačními zónami. Pasažéři mají k dispozici dva airbagy, předpínače bezpečnostních pásů a integrované opěrky hlavy v obou vyhřívaných sedadlech. V případě krajní nouze lze roadster s klasickou plátěnou střechou tlačítkem zastavit.

Komfortní výbava zahrnuje dotykový displej, který zobrazuje veškeré informace o vozidle a umožňuje ovládat některé jeho funkce, sportovní volant, elektrické topení, tempomat, centrální zamykání a GPS navigaci. Zadní světla jsou z LED diod, na karoserii najdeme i fotovoltaické solární panely, které jsou schopny absorbovat část energie pro napájení palubní elektroniky.

Automobil váží 1580 kg a jezdí na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami 245/45 R18. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za zhruba 5 s a pokud je to možné, může uhánět rychlostí až 200 km/h.

I tento vůz, stejně jako první prototyp, slouží hlavně k propagačním účelům a k demonstraci schopností elektřinou poháněných vozidel v současnosti, resp. vývojového potenciálu firmy Protoscar.


Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Zdroj: redakce

Štítky Ženeva 2010

 












Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…