Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Radical SR8LM: radikální okruhový speciál

Aleš Jungmann
Diskuze (7)
SR8 byl vylepšen a nyní prý stačí i SR9, speciálu pro Le Mans...

Anglický výrobce extrémních vozů Radical představil světu vylepšenou verzi svého okruhového speciálu SR8. Na některých tratích by prý držel krok i se svým větším bráškou Radicalem SR LMP 2, což je speciál pro Le Mans. Pod kapotou se ukrývá agregát Powertec V8 o objemu 2,8l. Podává nejvyšší výkon 340 kW (455 koní) při 10.500 ot./min. Klíčem k tak vysokým otáčkám je fakt, že motor Powertec RPB, stejně jako jeho předchůdce RPA o výkonu 360 koní, vychází z motocyklového agregátu Suzuki 1,3l GSXR. Kompletní motor váží pouhých 88 kilogramů včetně pomocných pump na olej či vodu. Řidič, nebo spíše pilot tohoto stroje ovládá převodovku pomocí pádel na volantu. Radical říká, že zážitky z jízdy v tomto voze se blíží zážitkům z řízení vozu Formule 1. Pokud si chcete také užít tento pocit, máte možnost. Za 89.000 britských liber (3.780.000,- Kč) pro vás v Radicalu za šest týdnů jeden sestaví. Radical nabízí širokou paletu okruhových speciálů – od základního SR3 Supersport až po SR9 LPM 2 Le Mans prototype.

Aleš Jungmann
Diskuze (7)