Rally Akropolis s přívlastkem "Evropská Safari" se letos jede v novém termínu. Patří mezi nejtěžší soutěže na Evropském kontinentě. Prašné úseky na šotolině, zrádné kameny, hluboké výmoly na cestách, velké horko a všudypřítomný prach.

Rally Akropolis s přívlastkem "Evropská Safari" se letos jede v novém termínu. Patří mezi nejtěžší soutěže na Evropském kontinentě. Prašné úseky na šotolině, zrádné kameny, hluboké výmoly na cestách, velké horko a všudypřítomný prach. Nejvíce uražených kol a ohnutých závěsů to je charakteristika Rally Akropolis.

První závod rally se konal v roce 1952 pod tehdejším názvem RALLY ELPA a jejím vítězem byl J.Pesmazoglou se spolujezdcem N. Papamichaelem na voze Chevrolet.

Od roku 1953 se soutěž jezdí pod názvem Akropolis Rally. Historickým vítězem prvního ročníku byl N.Papamichaelem se spolujezdcem S. Dimitrakosem na voze Jaguár XK 120. Mezi vítězi rally se do roku 1973 objevují slavná jména, jako W. Schock, který vyhrál v roce 1956 a 1960 na voze Mercedes 300 SL a Mercedes 220 SE, E. Carlsson vítězí v roce 1961 na voze Saab 96, populární jezdec P.Hopkirk s vozem BMC Cooper 1275 S vyhrává v roce 1967 a anglický jezdec Roger Clark vítězí v roce 1968 na voze Ford Escort Twin-Cam. Mezi vítěze náročné rally se v roce 1969 zařadil i otec tragicky zesnulého Henriho Toivonena (2. Května 1986 na Korsickéě Rally, H. Toivonen se nejlépe umístil v roce 1982 s vozem Opel Manta 400 na třetím místě), Pauli Toivonen s legendárním vozem Porsche 911 S.

Od roku 1973 je Rally Akropolis součástí novodobé podoby MS značek. První ročník, celkově 21. vyhrává Francouz Jean-Luc Therier s belgickým spolujezdcem Christianem Delferrierem na voze Alpine Renault A110 1600. Celosvětová ropná krize vrcholí v roce 1974 a další ročník Rally Akropolis se koná až v roce 1975. Od roku 1979 je Rally Akropolis jako většina soutěží pevnou součástí nově vypsaného seriálu MS jezdců a značek. Pouze v roce 1995 je zařazena soutěž pro vozy kategorie F2 (vítězí Aris Vovos na voze Lancia Delta HF Integrale). Rally Akropolis je také obsazována továrními vozy z produkce Škoda AZNP Mladá Boleslav, a jejím pokračovatelem Škoda Motorsport která se pravidelně účastní kompletního seriálu MS. Poprvé v roce 1978 vyhrává svou třídu posádka Zapadlo/Motal na voze Škoda 130 RS v absolutním pořadí obsadila 9.místo. O rok později dosáhla posádka Blahna/Motal na voze Škoda 130 RS 1.místo ve třídě a 8. místo absolutně. Tento úspěch zopakovala posádka Blahna/Schovánek v roce 1981 na voze Škoda 130 RS kdy rovněž obsadila 1.místo ve třídě a 8. místo absolutně. Daří se tu i továrnímu jezdci Škody Pavlu Siberovi se spolujezdcem Petrem Grossem kteří v roce 1995 na voze Škoda Felicia Kit Car vyhrávají svoji třídu a celkově dojíždí na osmé pozici a Emilu Trinerovi s novým vozem Škoda Octávia WRC v roce 1999 kdy dojel na třináctém místě absolutně.

K zajímavostem soutěže patří léta 1984-1989 (Stig Blomqvist-84, Timo Salonen-85, Juha Kankunen 86-91 a 1988-1991(Miki Biasion-88-89, Carlo Sainz-90 a Juha Kankunen-91), kdy vítěz jednotlivých ročníků se stal pozdějším Mistrem Světa. Nejúspěšnějším jezdcem rally Akropolis je nepochybně Colin McRae, který Rally Akropolis vyhrál celkem pětkrát (1996,1998,2000,2001, 2002) a proměnil šanci na čistý hattrick. Třikrát zvítězil Carlos Sainz (1990,1994,1997), Walter Röhl (1975,1978,1983) a Massimo Biasion (1988,1989,1993). Dvakrát byl úspěšný Björn Waldegaard (1977,1979), Ari Vatanen (1980,1981) a Juha Kankkunen (1986,1991). Tehdejším spolujezdcem Ariho Vatanena byl nám dobře známý David Richards, pozdější manažer Subaru, a od roku 2001 předseda představenstva ISC Communicators. V dnešní době "přeběhlík" k F1 a šéf týmu B.A.R. Jednou soutěž vyhrává Stig Blomqvist (1984), Timo Salonen (1985), Marku Alen (1987), Didier Auriol (1992) a Richard Burns (1999).

Nejpřekvapivějším vítězem Rallye Akropolis byla populární francouzská automobilová závodnice, Michele Moutonová, která zvítězila v roce 1982 (v MS 1982 se stala vícemistem MS na voze Audi Quattro) se svou italskou spolujezdkyní Fabrizii Pons na voze Audi Quattro, když v předcházejícím ročníku byly vozy Audi Quattro diskvalifikovány pro nedovolené úpravy.

Nejúspěšnější značkou rally Akropolis je Ford který vyhrává 9x, (vítězí v letech 77,79,80,81,93,97,00,01,02), Lancia vyhrává 7x (vítězí v letech 83,87,88,89,91,92,95), Subaru vítězí 4x (v letech 94,96,98,99). Dvakrát je úspěšný Peugeot (85,86) a Audi (84,82). Jedenkrát úspěšní jsou vozy značky Renault (73), Opel (75), Datsun (76), Fiat (78), a Toyota (90).

 

Rally Akropolis 2000

Celková délka soutěže 1407,56 km 19.RZ (388,66) 117 posádek na startu, 49 v cíli.

V první etapě je mnoho havárii, Loix a Mäkinen poškozují závěs kola, Erikssona zrazuje motor, Grönholm jde přes střechu, Climent uráží kolo. Do vedení jde McRae, za ním Sainz. Ve druhé etapě pokračuje vypadávání favoritů, Auriol uráží kolo, Grönholma definitivně zastavuje porucha motoru, Gardemeister má poškozené řízení. Ve třetí etapě dochází k radikálnímu zrychlení Sainze, a ten se ujímá vedení před McRaem. Končí Burns s poruchou turba, na třetí příčku se dostává Kankkunen, čtvrtý je Arai, pátý dojíždí Schwarz na Škodě Octavia WRC. Drama je pouze v týmu Ford, kde dlouho nerespektuje týmovou režii Sainz a nechce přepustit vedení McRaemu. V poslední RZ C. Sainz na dvě minuty zastavuje a vítězem se stává Colin McRae. FIA chvíli brblá, hrozí vyloučením obou jezdců, ale nakonec po vychladnutí hlav vše končí vítězstvím McRae.

1. Colin McRae - Nicky Grist(GB)Ford Focus WRC4:56:54,8
2. Carlos Sainz - Luis Moya(E)Ford Focus WRC+23,1
3. Juha Kankkunen - Juha Repo(SF)Subaru Impreza WRC+6:38,3
4. Arai Toshihiro - Roger Freeman(J/GB)Subaru Impreza WRC+7:40,8
5. Armin Schwarz - Manfred Hiemer(D)Škoda Octavia WRC+9:11,0
6. Abdullah Bakhashab - Willis(SA/GB)Toyota Corolla WRC+12:54,9

 

Rally Akropolis 2001

Celková délka soutěže 1934,10km 20.RZ (387,63) 115 posádek na startu, 47 v cíli.

Ve 48.ročníku rally Akropolis měl svou premiéru v MS na soukromém voze Ford Focus WRC zlínského Jolly Clubu český jezdec Roman Kresta, ale po třech RZ odstupuje pro poruchu brzd. Skvělý začátek měl Burns, který vyhrál první RZ, ale do vedení se probojoval dravě jedoucí Solberg, pro poruchu spojky odstupuje Auriol, Ranström pro poruchu elektriky. Na konci první etapy se ke spanilé jízdě rozjíždí McRae, druhý je Sainz a třetí Burns. V druhé etapě odstupuje Eriksson, potíže mají snad všichni, Mäkinen,Loix převodovka, A.McRae, řízení. Pořadí zůstává stejné jako po první etapě. Třetí etapa je ve znamení útoku na čelní pozice, ráno dělá chybu Burns a ztrácí naději na přední umístění. Novináři útočí na Malcolma Wilsona, a ten prohlašuje, že vedení nebude zasahovat do dění na trati. Do poslední RZ nastupuje McRae s nepatrným náskokem na Sainze, ale tomu po 8 km uniká olej, a definitivně končí a Colin McRae dojíždí do cíle s přehledem.

1. Colin McRae - Nicky Grist(GB)Ford Focus RS WRC 014:19:01,9
2. Petter Solberg - Philip Mills(N/GB)Subaru Impreza WRC 01+49,0
3. Harri Rovanperä - Risto Pietilainen(FIN)Peugeot 206 WRC+1:35,7
4. Tommi Mäkinen - Risto Mannisenmäki(FIN)Mitsubishi Lancer EVO VI+2:15,3
5. Francois Delecour - Daniel Grataloup(F)Ford Focus RS WRC 01+2:35,4
6. Philippe Bugalski - Jean-Paul Chiaroni(F)Citroen Xsara WRC+ 4:00,2
7. Armin Schwarz - Manfred Hiemer(D)Škoda Octavia WRC+5:56,7
10. Bruno Thiry - Stephane Prevot(B)Škoda Octavia WRC+8:35,7

 

Rally Akropolis 2002

Celková délka soutěže 1197,85 km 16.RZ (391,50) 112 posádek na startu, 75 v cíli.

Letošní ročník má svého hrdinu! Stal se jím M. Martin. Ten vyhrál úvodní prolog a mnoho odborníků zdůrazňovalo, že to nic neznamená! Skromný estonský jezdec však všechny deklasoval v první rychlostní zkoušce, když s přehledem vyhrál a na druhého Grönholma měl téměř 14 vteřinový náskok (13,8 ). První rychlostní zkouška se jede překvapivě na téměř čisté šotolině bez kamenů a velkou výhrou byla správná volba pneumatik. Zbytek jezdeckého pole jede vyrovnaně. Třetí Rovanpera ztrácí na druhého Grönholma pouhých sedm desetin vteřiny, čtvrtý C.McRae dvě desetiny vteřiny na Rovanperu. Stejný čas na RZ zajíždí Mäkinen se Schwarzem. Čtvrtá rychlostní zkouška je ve znamení bouře. Vyhrává Martin, druhý dojel Schwarz a posouvá se tím ze čtvrté pozice na druhou, třetí dojíždí Mäkinen, který se posouvá na sedmou pozici. Vzápětí však hlásí Solberg, Schwarz, a Eriksson technické potíže. Grönholm na chvíli ztrácí koncentraci a vyjíždí mimo trať, to znamená propad ze třetí pozice na desátou. Technické problémy stojí Schwarze penalizaci 20 s za pozdní výjezd ze servisu, stejně tak jako Solberga a Erikssona. Ve druhém dějství rally Akropolis se k mohutnému ataku nadechuje Solberg a první rychlostní zkoušku vyhrává téměř s osmivteřinovým náskokem (7,4) před C.McRaem, ten se posouvá z třetí na druhou průběžnou pozici, třetí dojíždí Burns s nepatrnou ztrátou sedmi desetin vteřiny na C.McRae a posouvá se tak na pátou pozici, čtvrtý nejrychlejší čas zajel Martin a pátý Grönholm. První z týmu Škoda dojíždí Eriksson na jedenácté pozici. Porucha turba znamená stop pro Kankkunen. Následující RZ vyhrál Martin a zvyšuje náskok na C. McRae na 57,1 vteřin. Tradičně první RZ třetího dne v pořadí již třináctá zamíchala dokonale výsledkovou listinou 49. ročníku Akropolis. Na startu jako první vypadla elektronická časomíra a start byl proveden praporem startéra. Rychlostní zkoušku vyhrává atakující Grönholm, druhý je dravě jedoucí Martin, který soupeří se skvěle finišujícím Solbergem. Čtvrtý je Rovanpera a pátý dojíždí C.McRae, šestý Sainz. První velkou ztrátu hlásí Peugeot když Burns musí odstoupit z druhého místa průběžného pořadí pro poškozený tlumič jehož následkem je vyvrácené kolo. A. McRae odstupuje kvůli polámanému ramenu řízení. Bez problémů není ani vedoucí C.McRae, který je příliš dlouhý v jedné zatáčce. Ve 14 RZ končí Loix, který proráží olejovou vanu a pro poruchu převodovky končí i Panizzi. Průběžné pořadí po 14 RZ je následující: vede C.McRae, před Grönholmem, třetí je Sainz, který ztrácí už 1,06 minuty na Grönholma, čtvrtý jede Rovanpera, pátý Solberg. Šestý je skvěle finišující Martin s 20 vteřinovým náskokem na sedmého Loeb.

V servisní zóně Grönholm prohlašuje, že srovnat téměř třicetivteřinový náskok C.McRae bude asi nemožné, ale s druhým místem je spokojen. Martin přiznal, že se ještě nevzpamatoval ze včerejší smůly a Solberg po velké ztrátě ze začátku soutěže drží bodovanou pozici.

V závěru soutěže na šestém bodovaném místě dojíždí i M. Martin, který do poloviny soutěže bezpečně vedl. Po nepříjemném defektu (musel měnit kolo přímo na RZ) a ztrátě téměř tří minut nakonec soutěž tedy dokončil na bodovaném místě.

1. Colin McRae - Nicky Grist(GB)Ford Focus RS WRC4:27:43,8
2. Marcus Grönholm - Timo Rautiainen(F)Peugeot 206 WRC+24,5
3. Carlos Sainz - Luis Moya(E)Ford Focus WRC+1:45,6
4. Harri Rovanperä - Risto Pietilainen(FIN)Peugeot 206 WRC+1:57,6
5. Petter Solberg - Philip Mills(N/GB)Subaru Impreza WRC+1:58,6
6. Markko Märtin - Michael Park(EE/GB)Ford Focus WRC+ 2:40,1
 
10. Toni Gardemeister - Paavo Lukander(FIN) Škoda Octavia WRC+7:17,4
14. Kenneth Eriksson - Tina Thörner(S)Škoda Octavia WRC+11:38,8
17. Stig Blomqvist - Ana Goni(S/YV) Škoda Octavia WRC+19:41,4

 

50. ročník RALLY ACROPOLIS 2003

Příliš mnoho kohoutů na jednom smetišti. Tak by mohl vypadat souboj o letošního vítěze jubilejního 50. ročníku Rally Akropolis. Čistě papírovým favoritem by měl být Colin McRae, který vyhrál celkem pětkrát, z toho v posledních letech třikrát. Je to jedna z možností, kdy může C. McRae vyhrát soutěž MS. Rally Akropolis je jedna z mála soutěží, na které se C. McRaemu v posledních letech daří (soutěže na kterých vynikal byly vyškrtnuty z MS). Dalším motivačním prvkem je souboj mezi C. McRaem a C. Sainzem o šestadvacáté vítězství v MS! Pokud jeden z nich zvítězí, povede historické tabulky. Dalším "kohoutem" v aréně je C. Sainz. V posledních letech dojel na třetích místech a jednou odstoupil z první pozice pro technickou závadu. Povrch soutěže mu vyhovuje a mohl by tedy aspirovat na vítězství. Překvapit může i S. Loeb, který tu vloni dojel sedmý a vůbec si nevedl špatně. Dalším aspirantem v boji o vedoucí příčku bude tým Peugeot. Atmosféra v týmu houstne a tak se očekává souboj mezi R. Burnsem (vedoucím mužem průběžného pořadí) a M. Grönholmem. S výkony na rally Akropolis jsou na tom oba téměř stejně. V poslední třech letech R. Burns rally nedokončil a M. Grönholm dojel vloni na druhém místě, ročník 2000 a 2001 také nedokončil. R. Burns by rád konečně získal své první vítězství aby měl pokoj od uštěpačných řečí M. Grönholma. Každopádně R. Burnsovi stačí dokončit rally před M. Grönholmem k udržení průběžné vedoucí pozice. H. Rovanpera jede s nožem na krku. Na rally Akropolis se mu poměrně daří, mohl by dokončit soutěž okolo pátého místa, pokud nebude moc odpadlých, tak okolo sedmého místa. Černým koněm soutěže je bezesporu jezdec týmu Ford a smutný hrdina loňského ročníku M. Martin. Otázkou jen zůstává, jak si s náročnou tratí poradí nový vůz týmu Ford. F. Duval bude spíše jistit M. Martina, ale soutěž by mohl dokončit v první desítce. Startoval tu vloni a předloni ve třídě S1600 a nasbíral alespoň minimum zkušeností. Naproti tomu M. Hirvonen jede sbírat zkušenosti a pokud nebude příliš jančit, mohl by soutěž dokončit do třináctého místa. Bez šance na bednu není ani tým Subaru, jmenovitě P. Solberg, který umí tuto soutěž zajet na slušném místě. Mohl by při dobře rozjetém závodu dokončit na třetím místě. Jeho kolegovi T. Mäkinenovi se tu v posledních letech nedařilo a rally Akropolis nepatří zrovna mezi jeho oblíbené soutěže. Mohl by dokončit okolo sedmého místa, pokud se mu podaří dojet do cíle. Samostatnou kapitolou bude další souboj mezi týmy Hyundai a Škoda. Tým Hyundai nasadil tři vozy, tradičně A. Schwarze a F. Loixe, ke kterým přibyl J. Välimäki, který bude opět sbírat zkušenosti ze soutěží MS ale dokončit rally by mohl do třináctého místa. A. Schwarzovi se na soutěži poměrně daří a okupuje umístění mezi 5- 9 místem. Pokud udrží svůj styl na trati, pak by mohl zase bodovat. Naproti tomu se nedaří na rally Akropolis F. Loixovi. Nicméně rally by mohl dokončit do desátého místa. Tým Škoda nasadil tradičně dva tovární vozy. V rally Argentina jeli soutěž oba tovární jezdci jako pokrevní bratři. Pěkně za sebou, což je dovedlo do cíle na dalších bodech pro tovární tým Škoda. Tentokráte by mohl být úspěšnější D. Auriol, který by mohl dokončit rally mezi šestým a osmým místem. T. Gardemeister by mohl dokončit na sedmém až desátém místě, každopádně by mohl dojet na bodech pro tým Škoda. Letošního ročníku se účastní i český jezdec R. Kresta, tentokráte se staronovým spolujezdcem J. Tománkem. Minimální zkušenosti s touto soutěží mají oba a mohli by se umístit do desátého místa. Zbožným přáním by bylo osmé místo a bod do MS. O dalším působení R. Kresty v MS by mohla rozhodnout i skutečnost, pokud se podaří Romanovi porazit H. Rovanperu.

Jubilejní 50 ročník Rally Akropolis bude každopádně zajímavý. Na vítězství aspiruje celkem pět jezdců, mezi nimi papírový favorit C. McRae. Překvapit na této rally však může téměř kdokoliv z elitní desítky. Je to jedna z mála soutěží, ve které náskok téměř tří minut nemusí v jednom okamžiku stačit na vítězství. Stejně tak jako náskok přes dvacet vteřin může být na několik RZ nedostižitelný. Taková je rally Akropolis.

RALLY ACROPOLIS

Umístění jezdců za poslední tři roky
(v závorce je uvedeno startovní číslo, barevně jsou označeny "týmové trojky")

 

TEAM PEUGEOT TOTAL
(1) MARCUS GRÖNHOLM / Timo Rautiainen

2000 odstoupil pro poruchu turba Peugeot 206 WRC
2001 odstoupil po ztrátě tlaku oleje Peugeot 206 WRC
2002 2. místo Peugeot 206 WRC

(2) RICHARD BURNS / Robert Reid

2000 odstoupil pro poruchu turba Subaru Impreza WRC
2001 odstoupil po technických potížích s převodovkou Subaru Impreza WRC 2001
2002 odstoupil pro zničený závěs zadních kol Peugeot 206 WRC

(3) HARRI ROVANPERÄ / Risto Pietilainen

2000 nebyl angažován pro MS
2001 3. místo Peugeot 206 WRC
2002 4. místo Peugeot 206 WRC

 

FORD MOTOR COMPANY LTD
(4) MARKKO MÄRTIN / Michael Park

2000 odstoupil po proražení spodního víka motoru Toyota Corolla WRC
2001 odstoupil se zničeným závěsem kola Subaru Impreza WRC
2002 6.místo Ford Focus RS WRC 02

(5) FRANCOIS DUVAL / Stephane Prevot

2000 nebyl angažován pro MS
2001 odstoupil se zničeným závěsem kola Ford Puma S 1600
2002 odstoupil po ztrátě kola Ford Puma S 1600

(6) MIKKO HIRVONEN / Jarmo Lehtinen

2000 nebyl angažován pro MS
2001 nebyl angažován pro MS
2002 nebyl angažován pro MS

 

SUBARU 555 WORD RALLY TEAM
(7) PETTER SOLBERG / Philip Mills

2000 odstoupil pro poruchu diferenciálu Ford Focus WRC
2001 5.místo Subaru Impreza WRC 2001
2002 5.místo Subaru Impreza WRC 2002

(8) TOMMI MÄKINEN / Kaj Lindström

2000 odstoupil pro zničený závěs kola Mitsubishi Lancer EVO VI
2001 4. místo Mitsubishi Lancer EVO 6.5
2002 odstoupil pro zničený závěs kola Subaru Impreza WRC 2002

 

HYUNDAI WORLD RALLY TEAM
(10) ARMIN SCHWARZ / Manfred Hiemer

2000 5. místo Škoda Octavia WRC
2001 7. místo Škoda Octavia WRC
2002 9. místo Hyundai Accent WRC

(11) FREDDY LOIX / Sven Smeets

2000 odstoupil se zničeným závěsem kola Mitsubishi Carisma GT
2001 9. místo Mitsubishi Carisma GT
2002 odstoupil pro poruchu motoru Hyundai Accent WRC

(12) JUSSI VÄALIMÄKI / Tero Gardemeister

2000 odstoupil se zničeným závěsem kola Mitsubishi Carisma GT
2001 9. místo Mitsubishi Carisma GT
2002 odstoupil pro poruchu motoru Hyundai Accent WRC

 

ŠKODA MOTORSPORT
(14) DIDIER AURIOL / Denis Giraudet

2000 odstoupil pro zničený závěs kola SEAT Cordoba WRC
2001 odstoupil pro poruchu spojky Peugeot 206 WRC
2002 nebyl angažován pro MS

(15) TONI GARDEMEISTER / Paavo Lukander

2000 odstoupil pro řazení SEAT Cordoba WRC
2001 nebyl angažován pro MS
2002 10. místo Škoda Octavia WRC

 

AUTOMOBILES CITROËN TOTAL
(17) COLIN MCRAE / Derek Ringer

2000 1. místo Ford Focus WRC
2001 1. místo Ford Focus WRC
2002 1. místo Ford Focus WRC

(18) SÉBASTIEN LOEB / Daniel Elena

2000 nebyl angažován pro MS
2001 19. místo (A6 1) Citroën Saxo S 1600
2003 7. místo Citroën Xsara WRC

(19) CARLOS SAINZ / Marc Marti

2000 3.místo Ford Focus WRC
2001 odstoupil pro ztrátu tlaku oleje Ford Focus WRC
2002 3.místo Ford Focus WRC

 

ČEŠTÍ JEZDCI STARTUJÍCÍ V SOUKROMÝCH TÝMECH

(22) Bozian Racing Roman Kresta / Jan Tománek CZ Peugeot 206 WRC A8

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie) Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie)

Nové Audi Q5 se nakonec ukázalo a my vám přinášíme první…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Jeden z nejnavštěvovanějších webů světa v roce 2013 otevřel první datové centrum mimo USA a to v mrazivém…

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho z nich zastřelit

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho…

Dva lvi utekli ve čtvrtek ze svého výběhu v zoologické zahradě v saském Lipsku. Jednoho z nich se podařilo před…

 

iSport.cz

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni neustále, říká Kalous

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni…

Spartě se vrátil šéf týmu a jeho jednotka hned zabrala. Trenér Jiří Kalous po příletu z Toronta ze Světového…

Sparta – Inter Milán 3:1. Velké oživení na Letné, Kadlec se trefil dvakrát

Sparta – Inter Milán 3:1. Velké oživení na Letné,…

Z krize k nečekanému výsledku! Fotbalisté Sparty v druhém utkání základní skupiny Evropské ligy porazili…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…