Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rallye Monte Carlo 2017: Vítězná premiéra Ogiera, Kopecký osmý

Michal Štěpanovský
Diskuze (14)
Obhájce titulu Francouz Sebastien Ogier vyhrál s vozem Ford Fiesta WRC ´17 Rallye Monte Carlo, úvodní podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích 2017.

Modrý ovál se raduje z vyhraného podniku poprvé od poloviny září 2012, kdy zvítězil jeho vůz na Britské rallye.

Pozdější vítěz Ogier se dostal na první místo v závěru včerejšího dne. Využil situace, kdy dosud suverénně vedoucí Thierry Neuville (Hyundai Coupe i20 WRC) poškodil zavěšení pravého zadního kola a ztratil téměř třiatřicet minut. V průběhu závěrečného dne soutěže si Ogier výhru pohlídal a na Rallye Monte Carlo tak triumfoval počtvrté v řadě. „Vyhrát za M-Sport na první soutěži po měsíci příprav je neuvěřitelné! Moc děkuji týmu, který se zasloužil o tohle vítězství,“ zářil vítěz v cíli.

Radovat se může také druhý v cíli, kterým je Fin Jari-Matti Latvala, který řídil Toyotu Yaris WRC. Japonská značka se vrátila do mistrovství světa v rallye poprvé od roku 1999 a hned úspěšně. „Je paráda jet poprvé s tímhle autem vyrobeným ve Finsku a hned skončit druhý. To je vážně neskutečný pocit. Tým odvedl skvělou práci a zaslouží si to,“ neskrýval své nadšení Latvala.

Ke stříbrné příčce mu pomohly technické problémy dalšího továrního pilota Fordu Otta Tänaka. Estonec dokončil rychlostní zkoušku se ztrátou půldruhé minuty a s motorem běžícím jen na dva válce. Po provizorní opravě ztratil pět minut na příjezdu do časové kontroly. Z toho rezultovala penalizace padesát sekund a propad o příčku níž (za zmíněného Latvalu). Soutěž však dokončil na třetí pozici a podpořil úspěšný den společnosti M Sport, která připravuje vozy Ford pro světové rallye.

V průběhu posledního dne pětaosmdesátého ročníku byla zrušena předposlední rychlostní zkouška dlouhá 5,5 kilometrů. Na vině byli diváci, kteří stáli na řadě míst, kde to nebylo vhodné. Takové opatření bylo, vzhledem ke čtvrteční tragedii, kdy zahynul španělský fotograf, zcela pochopitelné.

Závěrečnou zkoušku letošního Rallye Monte Carlo navíc ovlivnilo počasí. Na startu byl suchý asfalt, ale na přejezdu průsmykem Col de Turini (1607 metrů nad mořem) začalo sněžit. Výhodu měli jezdci, kteří startovali nejdříve a výhodných podmínek využil Neuville. Vyhranou zkouškou si po včerejších technických problémech alespoň mírně spravil náladu.

Smolařem soutěže byl britský pilot továrního Citroënu Kris Meeke (Citroën C3 WRC), který v pátek poškodil zavěšení levého předního kola. V sobotu se po penalizaci do soutěže vrátil s obrovskou ztrátou. V průběhu včerejška musel navíc opravovat. Když se po poslední rychlostní zkoušce vracel do servisu ke svému týmu, trefil ho na jedné křižovatce civilní vůz a urazil mu pravé zadní kolo…

Kategorii WRC2 ovládli jezdci továrního týmu Škoda Motorsport a především Nor Andreas Mikkelsen. Bývalý pilot bývalého továrního týmu Volkswagen kontroloval situaci s výrazným náskokem. „Jsem moc rád za Škodovku. Kluci odvedli dobrou práci, jsem spokojený. Doufám, že brzo pojedu s novým autem WRC, tam patřím. Je to obtížné zajistit, ale snažíme se najít řešení,“ komentoval své působení Mikkelsen.

Měl by to být jeho zatím ojedinělý start v českých barvách. Další podniky v MS zatím nemá potvrzené ani český jezdec Jan Kopecký, který skončil druhý ve WRC2. „Jsem opravdu rád, že jsem v cíli. Před námi i za námi byla velká mezera, takže jsem nic nehrotil,“ shrnul Kopecký své účinkování.

Konečné pořadí
1.Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC ´17)4:00:03,6

2.Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC)+2:15,0

3.Tänak, Järveoja (Est./Ford Fiesta WRC ´17)+2:57,8

4.Sordó, Martí (Šp./Hyundai i20 Coupe WRC) 3:35,8

5.Breen, Martin (Irl./Citroën DS3 WRC)+3:47,8

6.Evans, Barrit (Brit./Ford Fiesta WRC ´17)+6:45,8

7.Mikkelsen, Jaeger (Nor./Škoda Fabia R5)+9:32,7 (1. ve WRC2)

8.Kopecký, Dresler (ČR/Škoda Fabia R5)+12:58,1 (2. ve WRC2)

9.Lefebvre, Moreau (Fr./Citroën C3 WRC)+14:43,8

10.Bouffier, Giraudet (Fr./Ford Fiesta R5)+16:09,4 (3. ve WRC2

11.Tidemand, Andersson (Švéd./Škoda Fabia R5)+16:16,4
15.Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC)+30:52,5

16.Hänninen, Lindström (Fin./Toyota Yaris WRC)+32:16,8

20.Bisaha, Hovorka (ČR/Ford Fiesta R5)+42:52,7.

Michal Štěpanovský
Diskuze (14)
Avatar - habanero1
23. 1. 2017 16:22
2017 WRC
V první řadě gratulace Kopeckému! 8. místo celkově je pecka.
Začalo to parádně, napínavě a doufám, že taková bude celá sezóna. Čím více to bude vyrovnané, tím lépe pro fanoušky. Je dobře, že z WRC je teď atraktivní sport a nedělají se nepochopitelné přešlapy jako v F1, ale i ta by letos měla být napínavější, snad to tak bude.
Škoda crashe Neuvilla, ale další podnik je ve Švédsku už za 2 týdny, tak nezbývá, než se těšit. Doufám, že bude pořádně nasněženo a bude se létat bokem.
Tenhle ročník bude super.
Avatar - Czerwik
23. 1. 2017 14:19
WRC017
Za mňa veľký palec hore... škoda a zároveň dobre pre Wilsona, že Ford neni Ford :-)

Čo sa týka vzhľadu vozidiel, veľmi sa mi páči trend pretiahnutých zadných svetlometov, Fiesta veľmi elegantná - dospela, C3 - funcar... podarený vzhľad, i20 - WRC svädčí kupátku oveľa viac ako 5dv., Yaris - ten je kus neforemný, ale stále radosť sa pozerať naň vo WRC :-)

MC - škoda Neuvilla, veľmi som mu to prial. Hyundai rally vôbec nevyšlo... a to bola fakt len mini chybička oproti Ogierovi napr... Ogier je pán.. ale nemám k nemu taký vzťah ako k Loebovi... asi preto, že je to taký "rozmaznánek".

Hlúpy kameraman v prvej eRZete to nevychytal... dúfam, že na výkon Paddona to nebude mať vplyv... ja nechápem tých ľudí, pud sebazáchovy 0 bodov.

Teším sa na Sweden... dúfam, že majú veľa snehu :-)
23. 1. 2017 11:08
VW blbost
Monte se povedlo (až na to úmrtí) a v každém případě nové auta se povedla. Každý fanoušek musí být spokojen. Odchod VW z WRC byl houpý krok.
Avatar - KANKUNEN
23. 1. 2017 10:34
Re: Jací čtenáři, takové auto.cz
:yes: S Loebem souhlas.
23. 1. 2017 10:00
Re: Jací čtenáři, takové auto.cz
Nedělní oběd se zapomíná až s další nedělí >:-[]