Rozhovor Auto.cz: Paramo chce patřit mezi dodavatele špičkových motorových olejů
Značka olejů Mogul, která se pro část českého i slovenského národa stala synonymem ke slovu olej, prochází v poslední době řadou změn. Technické specifikace českých olejů jsou podle představitelů Parama na úrovni špičkové zahraniční konkurence, ale v této branži je úspěch na trhu více než jinde založen na marketingu.
O tom, kde dnes značka Mogul je, a kam směřuje, jsme mluvili s vědoucím prodeje maziv Paramo, a.s., Ing. Lubošem Krejčíkem.
Auto.cz: Firma Paramo vyrábí vedle dalších průmyslových produktů celou škálu maziv, jakou část tvoří motorové oleje?
Krejčík: Z produkce finálních maziv tvoří motorové oleje cca 25 %.
Auto.cz: Kolik řad motorových olejů dnes pod značkou Mogul najdeme?
Krejčík: PARAMO, a.s. má nyní tři řady motorových olejů. Pokud je chceme srovnat dle výkonnosti, užitných vlastností, ale i ceny, tak na prvním místě je řada MOGUL EXTREME, následuje řada MOGUL a na konec řada PARAMO (Trysk). Zákazník od sebe jednotlivé řady lehce rozpozná, protože každá řada je odlišena vizuálně barvou obalu i designem etiket. MOGUL EXTREME - stříbrný obal, MOGUL - modrý a PARAMO - černý.
Pod značkou MOGUL EXTREME prodáváme oleje pro moderní motory s nejvyššími požadavky, vyrábějí se z ropných nebo syntetických olejových základů (nebo jejich směsí) zušlechtěných komplexem pečlivě vybraných přísad s mimořádně vysokou účinností. Jsou vhodné k mazání benzinových a naftových motorů s vysokými až nejvyššími požadavky na výkonnost oleje, vybavených katalyzátory, jsou zárukou bezpečného celoročního provozu a bezpečné ochrany motoru v extrémních podmínkách. Nedávno jsme úspěšně testovali náš nový olej MOGUL 5W-50 EXTREME v závodním speciálu Mitsubishi Lancer Evo IX Romana Kresty.
Tradiční značku MOGUL dnes reprezentují oleje, které jsou určeny k celoročnímu mazání moderních benzinových a naftových motorů osobních vozů a užitkových vozidel s mimořádnými požadavky na užitné vlastnosti. Jsou vhodné i pro motory používající jako palivo LPG. S rezervou splňují požadavky obvyklých výkonnostních klasifikací.
Auto.cz: Lze nějak charakterizovat současného zákazníka, který kupuje oleje značky Mogul dnes? Změnilo se to například s obdobím před 10 lety? Kam značka chce dále směřovat?
Krejčík: Přesně charakterizovat současného zákazníka asi nelze, protože čím větší má firma tržní podíl, tak i tím více různorodých zákazníků má. I v případě PARAMO,a.s se jedná o průřez všemi věkovými i sociálními skupinami.
Pociťujeme ale určitý posun v chování zákazníků. Už nepřevažuje názor z před 10 až 15 lety, že to co je západní ("značkové"), tak je vždy lepší, ale v poslední době stále více zákazníků poznává, že značka MOGUL má svoji tradici, minimálně srovnatelnou a mnohdy lepší kvalitu a navíc poskytuje velice příznivý poměr užitných vlastností a ceny.
Kam chceme směřovat? Prioritou je udržení vysokého podílu na trhu (asi 25 % v rámci motorových olejů), podpora vnímání kvality značky...
Auto.cz: Jak konkrétně chcete zlepšovat zvuk značky Mogul?
Krejčík: V prvé řadě se snažíme být vidět tam, kde jsou naši zákazníci. Prakticky na všech velkých motoristických podnicích roku 2007 byla značka MOGUL přítomna a letos ve stejném duchu pokračujeme. Loni byla zahájena spolupráce s ryze českým distributorem náhradních dílů společností Auto Kelly, který v posledních letech proslul svou dravostí. Proto je pro značku MOGUL důležitým obchodním partnerem.
Zahájili jsme také činnost volného seskupení automobilových špiček pod hlavičkou MOGUL RACING TEAM. Podporujeme špičkové jezdce v soutěžích (Roman Kresta) i v rallyecrossu (Roman Častoral). Dalším novým krokem k přiblížení se mladé generaci je prezentace značky MOGUL na nejvýznamnějších tuning akcích letošního roku. Tou nejbližší je Tuning Motor Show Kopřivnice (5.- 6.9.2008).
Auto.cz: Které značky jsou pro vás dnes na českém trhu hlavními konkurenty?
Krejčík: Chceme se srovnávat pouze se značkami s minimálně evropskou působností. V této skupině lze říci, že všechny značky jsou srovnatelné kvality. Jiné je jen je vnímání značky a k určitým odchylkám může dojít v jakostních parametrech v rámci tolerancí mezinárodních norem. Značka MOGUL vždy splňuje normy s dostatečnou rezervou.
Privátní značky, „no name“ oleje - nejsou našimi konkurenty co se týče kvality. Bohužel stále je tu poměrně velká skupina zákazníků, u kterých je rozhodujícím faktorem nákupu pouze cena.
Auto.cz: Chystají se v nejbližší době nějaké novinky v oblasti motorových olejů?
Krejčík: V podstatě každým rokem probíhá upgrade všech produktových řad. Navíc přicházejí nové mezinárodní normy a specifikace kde se neustále zpřísňují požadavky na motorové oleje. PARAMO je připraveno na každou novou skutečnost promptně reagovat.
Auto.cz: Děkujeme za rozhovor.