18.6. 2016 Svět motorů

Rozhovor s Milanem Škodou: Andulku nezradím!

 

Milan Škoda si ve Francii splní sportovní sen. Ať už na trávníku nebo na střídačce proti obhájcům titulu ze Španělska pozná, jak chutná mistrovství Evropy ve fotbale. Má i autosny? Nejen o tom si s námi před odjezdem na Euro 2016 popovídal.

A náramně se u toho bavil. My taky.

Co mají auta a fotbal společné?

Hodně, řízení je přece taky sport.

A sportujete za volantem?

Kdepak. Jednak na to nevlastním správný vůz. A nejspíš nemám ani v sobě. Až na jednu výjimku.

Jakou?

Když můžu udělat pole position.

Prosím?

To je taková hra, která mě v autě baví. Je to jako jít za gólem ve fotbale. Když se – ne rychle, ale dynamicky – mohu prosmýknout vedlejší uličkou, být první na semaforu a do křižovatky hned vyrazit, jak blikne zelená. To je s autem můj největší adrenalin. Vysledoval jsem, že třeba periferně koukám i na odbočovací šipku řidičů, kteří dojíždějí křižovatku z boku. Vím totiž, že za chvilku už se rozsvítí zelená nám. Ale je můj jediný záchvěv sportu v autě. Jinak ho vyznávám výhradně na hřišti.

S tím gólem jste nám nahrál. Zkusme si zakopat auto-fotbal ještě dál: kdy se cítíte na silnici v ofsajdu?

V koloně. Tedy v té, co se skoro nehýbe. A já jako na potvoru vždycky nedoladím čas odjezdu, když zdržení hrozí – a pak spěchám. Ale je mi to k ničemu.

Kterým řidičům byste udělil žlutou kartu?

To vím přesně! Těm, co na padesátce jedou čtyřicet a myslí si, jak moc napomáhají bezpečnosti a plynulosti silničního provozu.

A červenou?

Záludná otázka. Červená karta je pro fotbalistu nejhorší věc, co se mu může na hřišti přihodit. A já klepu na dřevo, že jsem červenou nikdy v životě nedostal. Takže bych ji vytasil opravdu jen na bezohledné řidiče. Tedy na ty, co se cítí jako králové silnic. Předjíždějí, kde se to nejenže nesmí, ale je to nebezpečné. Stresují tím všechny ostatní, kteří se hrůzné chvilky, kdy se v protisměru vyloupne auto, bojí místo nich.

Jste známý výborným výběrem místa ve vápně. Máte tyhle prostorové návyky i v autě?

Za volantem mám všechno ještě mnohem víc zautomatizované. Když jsem si dělal řidičák, říkal jsem si, že člověk všechny činnosti dohromady sladit a uhlídat nemůže. Není to pravda. V autě mi jde všechno tak nějak samo.

Kdy jste s řízením začínal?

Pozdě. V šestadvaceti jsem pořád jezdil metrem a tramvají, auto jsem k životu nepotřeboval. Pak se to zlomilo. Koupil jsem si Andulku – a mám ji doteď.

Andulku?

Audi A4, moje první a poslední vlastní auto. Už ani nevím, kdo mi ho takhle pojmenoval. Jsme spolu od mých sedmadvaceti a mám pocit, že spolu budeme chodit – teda jezdit – až do smrti. Tvrdil jsem to, když jsem auto kupoval, a myslím si to pořád.

Láska až za hrob? Neříkejte, že vám na autě ani po letech nic nevadí…

Skoro nic. Vážně. Za jedinou chybu si můžu sám. Před lety jsem si nedovedl představit, že bych měl v autě jinou převodovku než manuální. Teď bych rozhodně zvolil automat.

Kde jste byl s Andulkou nejdále?

Já dálky nejezdím. Baví mě krátké trasy, klidně po Praze, když je volnější. A nejdál? Přítelkyně pochází ze Vsetína, tak asi tam. Ale když můžu, jedu s ní raději vlakem. Je to pohodlné a nemusím poslouchat neustálé ženské rady: „Zpomal! Milane, tady je sedmdesátka! Kam se nervuješ, svítí červená…“ Však to všichni chlapi znají.

To jste nikdy nebyl za hranicemi?

No vidíte – v Mnichově. Ale to je ze západu Prahy vlastně stejně daleko jako ten Vsetín. A na čas rychlejší.

Andulka rozhodně nebyla první auto, myslíme si. S čím jste začínal?

S polem, to je už přes deset let. Zkoušel jsem na něm své umění neumění s tátou na parkovišti a pak hned vyrazil do autoškoly. Hrůza!

Proč?

Řidičák jsem dělal v Praze a ve Vysočanech to suverénně poslal na hlavní. Vůbec jsem netušil, že i když mi svítí zelená, musím si hlídat odbočení vlevo. Nebojte, nic se nestalo.

Jak jste se od dob autoškoly řidičsky změnil?

Naučil jsem se dávat blinkr. To mi tehdy opravdu moc nešlo.

Co vám v autě nesmí chybět?

Navigace. Zabudovaná! Ty přilepovací na okénko vyloženě nesnáším. A pak dobré rádio. Nejsem jako Petr Nedvěd, který se chlubil, že v autě poslouchá motor. Jenže to mluvil o svém bentley. Já poslouchám hudbu – nahlas. A tancuji při tom rukama na volantu. Vidíte, jak jsem se od autoškoly změnil. Stačím zvládnout i to, co k řízení mít nemusím.

Nemůžeme se toho nedotknout.

Co Milan Škoda a značka Škoda? Malé zkušenosti. Táta měl stopětku, tak do té jsem si samozřejmě jednou dvakrát sedl. Ale že bych měl škodovky kvůli svému příjmení povinné, to ne. Leč jméno mi k jednomu snu pomohlo.

Povídejte!

Vyhrál jsem anketu o gól roku, chtěli se mnou do televize natočit medailonek a říkají: „Hele, jmenuješ se Škoda, co se projet rallyeovým vozem?“ Posadili mě vedle Vojty Štajfa, super zážitek. Řídit takové auto bych asi nezvládl, ale coby navigátor jsem obstál a užil si to víc, než kdybych – pomalu – řídil sám.

Hezký splněný sen. Máte ještě nějaký?

Jak stárnu, sny odmazávám. Jako malý jsem jich měl hodně. A jeden z nich – dostat se na mistrovství Evropy si právě plním. Takže ve fotbale už mi bohatě stačí zůstat zdravý. A na silnici? Moc se mi líbí Nissan GT-R. Když mě někdy svezete, budu šťastný. Vlastnit ho nemusím. Musel bych se napojit na benzinku. A pak – Andulku přece nezradím!

Milan Škoda

  • Třicetiletý fotbalový útočník a skvělý střelec, ač hrával i v obraně.
  • Přes čtyři roky působí ve Slavii Praha, nyní je s českou reprezentací na ME ve Francii.
  • O postup na ME se výrazně přičinil loni v září, když coby střídající hráč v zápase proti Kazachům srovnal na 1:1 a pět minut před koncem vstřelil vítězný gól na 2:1.
  • Stejně jako on okusili českou ligu i otec Milan a bratr Michal.

Autor: David Šprincl

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá

Vláda Andreje Babiše (ANO) v souvislosti s dnešním…

Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard

Poslanci v druhém čtení návrhu státního rozpočtu navrhli…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce centruje, obránce zakončuje

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce…

Šestnáct podzimních kol HET ligy je minulostí a fotbaloví redaktoři deníku Sport, kteří se podílejí na…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…