Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ŘSD: Jihozápadní část Pražského okruhu se otevře 20. září 2010

Ondřej Láník
Diskuze (26)
Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) schválilo definitivní harmonogram dokončení jihozápadního segmentu Silničního okruhu kolem Prahy.

Podle tohoto harmonogramu bude nová část okruhu v délce přes 23 km uvedena do provozu 20. září 2010. U Slivence naváže na již provozovanou část Pražského okruhu Slivenec-Ruzyně, čímž budou komunikací dálničního typu spojeny dálnice D1 (směr Brno), dálnice D5 (směr Plzeň), rychlostní silnice R6 (směr Karlovy Vary) a rychlostní silnice R7 (směr Chomutov).

Jihozápadní segment Silničního okruhu kolem Prahy fakticky znamená propojení východu a západu České republiky dálniční komunikací, významné odlehčení dopravy v Praze a zprovoznění nového nejdelšího mostu v České republice.

V současnosti již ŘSD přebírá prakticky hotové úseky 513 (Vestec – Lahovice) a 514 (Lahovice – Slivenec). Konají se zátěžové zkoušky konstrukcí podle technických předpisů a oživení, testy a ladění technologií, především vzduchotechniky tunelů, zařízení pro signalizaci a řízení provozu (telematické portály, proměnné značky) a vybavení rekonstruovaného Střediska správy a údržby dálnice Rudná a připojeného dispečinku Mirošovice.

Na úseku 512 pokračují intenzivní stavební práce, protože jeho stavba byla oproti zbylým dvěma úsekům zahájena podstatně později. Původně totiž měly úseky 513 a 514 navazovat na stávající komunikaci II/101 od Modletic k Jesenici a úsek 512 (Vestec – D1) měl být dokončen později. Ze strany Středočeského kraje se však nepodařilo vytvořit podmínky pro vybudování obchvatu Jesenice. Bez řešení situace by nemohly úseky 513 a 514 uvedeny do provozu, proto ŘSD v roce 2008 urychleně dokončilo přípravu úseku 512, která trvala rekordně krátkou dobu a začaly stavební práce.

Zároveň se stavební práce na Pražském okruhu v březnu 2010 rozšířily i o stavbu 515 (Slivenec – Třebonice) z roku 1983. Komplexní rekonstrukce započatá v březnu letošního roku již byla ukončena na levé části ve směru od dálnice D5 a v současnosti zhotovitelé intenzivně pracují v opačném směru. Tato rekonstrukce bude dokončena 31.8.2010.

Veřejnost bude mít těsně před zprovozněním jižní části Pražského okruhu možnost seznámit se s celou trasou při dni otevřených dveří. Ten se uskuteční v sobotu 18. září 2010 v oblasti nejdelšího mostu u Zbraslavi; podrobnější informace týkající se organizace akce budou zveřejněny později.

Ondřej Láník
Diskuze (26)
1. 7. 2010 21:31
Re: Otazka je
Ty jsi fakt blbej, to je proste jak do dubu. Nikde se v zivote, ani za komaru, ani dnes, nedelal novy povrch po dvou letech, to proste neexistuje. Kdyz nekdo neumi vnimat psany text, je to marne
30. 6. 2010 22:03
Re: Otazka je
zas takový výkřiky do tmy to nejsou. silnice se opravují průběžně pořád a to, že sou poddimenzované je jeden fakt, druhý fakt je ten, že pokud se co dva roky dělá nový koberec tak je asi něco špatně
30. 6. 2010 13:45
Re: Otazka je
To vis, v tomhle oboru delam, tak me takove vykriky do tmy dokazi doslova nas*at :-)
30. 6. 2010 13:07
Re: Otazka je
Nakonec se oba domluvíte. ;-)
30. 6. 2010 13:05
Re: Otazka je
Takhle, v osmdesatych a devadesatych letech nikdo nepocital s tak velkym narustem dopravy po roce 2000, tzn dalnice se delali dejme tomu na 50000 nakladaku, dneska tam ale jezdi treba 100 000, tim padem drive budovane cesty nevydrzi a musi se opravovat, urcite ne casteji jak po 5 letech, navic se spravuji jen mista, ne cela dalnice. A D1 se nepocita, ta je delana na 10 000, takze je v havarijnim stavu. Zadna pet let stara dalnice ani silnice se nemusela opravovat (nepocitam opravy behem 1. roku pouzivani, kdy se objevi nedodelky)