Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ŘSD: Řidiči hazardují i v kritických zimních podmínkách

Ondřej Láník
Diskuze (26)
Ředitelství silnic a dálnic ČR zaznamenalo zarážející údaje o chování řidičů na dálnicích ve dnech, kdy extrémně sněžilo. Nepřizpůsobení rychlosti klimatickým podmínkám a překračování standardních rychlostních limitů jsou běžné. Jako by se nechumelilo...

Ředitelství silnic a dálnic ČR zaznamenalo doslova zarážející údaje o chování řidičů na dálnicích ve dnech, kdy extrémně sněžilo. Nepřizpůsobení rychlosti klimatickým podmínkám a dokonce překračování jinak standardních rychlostních limitů nebo nedostatečné rozestupy mezi vozidly jsou bohužel běžné. Jako by se nechumelilo...

Bezohledné chování řidičů přitom zapříčiňuje kolapsy provozu, problémy na cestách nás všech a zvyšuje náklady při údržbě, které ŘSD musí vynakládat.

Ředitelství silnic a dálnice ČR provedlo ve středu 4. ledna 2006 telematický průzkum na několika místech dálnice D1 a dálnice D2 u Brna a na rychlostní silnici R35 u Olomouce. Výsledky tohoto průzkumu byly v mnoha ohledech zarážející. "Tento den patřil k jedním z nejhorších z pohledu kvality počasí, viditelnosti a sjízdnosti. Nicméně ani takové hrozby nejsou pro řidiče překážkou v jejich dravém stylu jízdy. Výsledky měření jsou skutečně výmluvné," uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Petr Laušman.

Nejhorší zjištěná fakta ze dne 4. ledna 2006:

  • 72% kamionů překročilo rychlost (80 km/h) - údaj (3051 z 4250) z měřícího bodu na D1 mezi Prahou a Brnem
  • 90 vozidel překročilo rychlost 200 km/h - údaj (90 z 12 854) z měřícího bodu na R35 u Olomouce
  • 26% vozidel projelo v menším odstupu jak kritické 2 vteřiny - údaj (13 785 z 52 568) z měřícího bodu na D1 u Brna
  • 10% os. vozidel překročilo rychlost (130 km/h) - údaj (2229 z 22 963) z měřícího bodu na D1 mezi Prahou a Brnem
  • 38% os. vozidel překročilo v tomto počasí rychlost 110 km/h - údaj (8786 z 22 963) z měřícího bodu na D1 mezi Prahou a Brnem
  • Při tomto počasí mají řidiči za povinnost přizpůsobit svou jízdu nastalým podmínkám. "Přitom 38% osobních vozidel jelo na mokré a namrzající vozovce rychleji než 110 km/h," doplňuje Petr Laušman. Ještě horší je snad rozestup mezi vozidly pod dvě vteřiny (při rychlosti 130 km/h je to zhruba 70 m). Vzhledem k asi vteřinové prodlevě reakce člověka je takové vozidlo na suché vozovce neubrzditelné a dochází k řetězovým haváriím. Za sněžení překročilo tuto hranici 26% všech vozidel.

    Kolapsy mnohatunových nákladních vozidel, které koncem loňského roku zablokovaly několikrát dálnici D1 na Vysočině byly způsobeny právě těmito faktory. "Odstranit tyto překážky během rekordních dvou tří hodin je to jediné, co s tím můžeme dělat. Zbytek je skutečně na řidičích samotných," doplňuje Laušman.

    Ondřej Láník
    Diskuze (26)
    28. 1. 2006 14:10
    Re: Ale tak docela masakr..
    >:D