22.7. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ruský trh bude v Evropě brzy číslo 1

Ruský trh bude v Evropě brzy číslo 1

V budoucnu by Rusko mohlo být největším evropským trhem. Do té doby však musí vyřešit řadu problémů, hlavně nekvalitní dodavatele.

Rusko je trh, kam mnohé automobilky v současnosti obracejí svoji pozornost. Prodeje automobilů zde v posledních letech rostou, pro výrobce je tak velice perspektivním trhem. V budoucnu by se zde dokonce mohlo prodávat více aut než v Německu.

Největším evropským trhem a pátým největším trhem na světě se Rusko stane do roku 2020, kdy by se tu mělo prodávat 4,4 milionu vozů ročně. Tvrdí to alespoň studie významné konzultační společnosti Boston Consulting Group.

Více aut by se podle studie mělo prodávat pouze v Číně, USA, Indii a Brazílii. Loni bylo Rusko sedmým největším trhem světa, přičemž lépe na tom bylo i Německo a Japonsko, v roce 2009 obsadila největší země světa v tomto žebříčku desátou příčku.

Ruský trh má nadále růst díky tomu, že mnoho potenciálních zákazníků stále nevlastní automobil. Na tisícovku Rusů je 290 aut, zatímco v západní Evropě jich je 560 na 1.000 obyvatel. Značky navíc stále rozšiřují svoji zdejší prodejní síť.

Studie odhaduje, že v Rusku bude dále růst podíl automobilů vyrobených v místních továrnách nad importovanými auty, podobně jako v Číně nebo Brazílii. Automobilky jsou na to připraveny a v Rusku mohutně investují, aby zde zvýšily svoji výrobu. Například Škoda Auto začala v červnu vyrábět v Nižním Novgorodu aktuální generaci Octavie.

Do roku 2016 má vzrůst výrobní kapacita zdejších továren na 3,3 milionu aut ročně. V loňském roce kapacita ruských závodů činila asi 2,3 milionu vozů.

Autoři analýzy varují, že Rusko bude muset bojovat s vážnými problémy, aby se stalo největším trhem na starém kontinentu. Trh se bude muset vypořádat s nestabilní poptávkou, slabou základnou dodavatelů a horší logistikou. Vláda pak bude muset vytvořit stabilní tržní prostředí, celý výrobní řetězec by pak měl projít větší profesionalizací.

Zřejmě největším problémem jsou dodavatelé. Automobilky tvrdí, že jsou v současnosti schopny pracovat jen s desetinou zdejších dodavatelů. Na jiných rostoucích trzích je toto číslo výrazně větší – v Číně činí 40 až 50 procent, v Brazílii dokonce 80 procent. Ruští dodavatelé vyrábějí málo dílů, které navíc bývají nekvalitní.

Letošní situace na ruském trhu růst nenaznačuje. Prodej automobilů zde v prvním pololetí roku meziročně klesl o šest procent. Podle odhadu Asociace evropského obchodu se během letošního roku v Rusku prodá 2,8 milionu aut, tedy asi o pět procent méně než loni.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Evropský trh

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…