Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ruský trh bude v Evropě brzy číslo 1

David Bureš
Diskuze (13)
V budoucnu by Rusko mohlo být největším evropským trhem. Do té doby však musí vyřešit řadu problémů, hlavně nekvalitní dodavatele.

Rusko je trh, kam mnohé automobilky v současnosti obracejí svoji pozornost. Prodeje automobilů zde v posledních letech rostou, pro výrobce je tak velice perspektivním trhem. V budoucnu by se zde dokonce mohlo prodávat více aut než v Německu.

Největším evropským trhem a pátým největším trhem na světě se Rusko stane do roku 2020, kdy by se tu mělo prodávat 4,4 milionu vozů ročně. Tvrdí to alespoň studie významné konzultační společnosti Boston Consulting Group.

Více aut by se podle studie mělo prodávat pouze v Číně, USA, Indii a Brazílii. Loni bylo Rusko sedmým největším trhem světa, přičemž lépe na tom bylo i Německo a Japonsko, v roce 2009 obsadila největší země světa v tomto žebříčku desátou příčku.

Ruský trh má nadále růst díky tomu, že mnoho potenciálních zákazníků stále nevlastní automobil. Na tisícovku Rusů je 290 aut, zatímco v západní Evropě jich je 560 na 1.000 obyvatel. Značky navíc stále rozšiřují svoji zdejší prodejní síť.

Studie odhaduje, že v Rusku bude dále růst podíl automobilů vyrobených v místních továrnách nad importovanými auty, podobně jako v Číně nebo Brazílii. Automobilky jsou na to připraveny a v Rusku mohutně investují, aby zde zvýšily svoji výrobu. Například Škoda Auto začala v červnu vyrábět v Nižním Novgorodu aktuální generaci Octavie.

Do roku 2016 má vzrůst výrobní kapacita zdejších továren na 3,3 milionu aut ročně. V loňském roce kapacita ruských závodů činila asi 2,3 milionu vozů.

Autoři analýzy varují, že Rusko bude muset bojovat s vážnými problémy, aby se stalo největším trhem na starém kontinentu. Trh se bude muset vypořádat s nestabilní poptávkou, slabou základnou dodavatelů a horší logistikou. Vláda pak bude muset vytvořit stabilní tržní prostředí, celý výrobní řetězec by pak měl projít větší profesionalizací.

Zřejmě největším problémem jsou dodavatelé. Automobilky tvrdí, že jsou v současnosti schopny pracovat jen s desetinou zdejších dodavatelů. Na jiných rostoucích trzích je toto číslo výrazně větší – v Číně činí 40 až 50 procent, v Brazílii dokonce 80 procent. Ruští dodavatelé vyrábějí málo dílů, které navíc bývají nekvalitní.

Letošní situace na ruském trhu růst nenaznačuje. Prodej automobilů zde v prvním pololetí roku meziročně klesl o šest procent. Podle odhadu Asociace evropského obchodu se během letošního roku v Rusku prodá 2,8 milionu aut, tedy asi o pět procent méně než loni.

David Bureš
Diskuze (13)
24. 7. 2013 18:13
Re: Žeby naozaj?
Snažíš se marně, vypatlaná kopo kravskýho hnoje, na tvoje ubohoučký kecy tady nikdo není zvědavej, tak se aspoň snažíš zviditelnit. No ale když ti dělá dobře, že ti někdo řekne, co seš podle tvýho pologramotně ubohoučkýho projevu, tak prosím - kravský jeno je možná pro tebe až příliš nóbl označení.
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2013 14:17
Re: Žeby naozaj?
Ať koukám kam koukám, všude na konci vlákna můj voblíbenej psychouš co všem jen nadává do idiotů >:-[]
23. 7. 2013 08:02
Po poklesu světových cen ropy čekájí
Rusko vleké problémy, nic jiného kromě plynu totiž nevyváží, hodně lidí co dnes jezdí v báwu přesedlá na žigulíky a budou rádi.
Jako vždy to budou řešit zbrojením...
22. 7. 2013 22:11
Re: Žeby naozaj?
Před poslední krizí v Rusku se tam prodalo nejvíc pětkových bavoráků - víc než ve vlastním Německu. Luxusní a dražší auta tam jdou víc než dobře. Na druhou stranu, dvacet let po pádu SSSR jsou tam tak obrovské sociální rozdíly, že si to většina "zbytku" Evropy neumí ani představit. Dost velké množství (dané mimo jiné těmi cca 140 miliony obyvatel) opravdu bohatých lidí, střední třída na úrovni Evropy tak 30% (v Německu se ke střední třídě počítá cca 70% obyvatelstva...) a zbytek lidé, kteří to dorovnávají na HDP zhruba 2/3 toho, co máme u nás (27 a 16 tis na hlavu). V Číně taky žije v balhobytu na úrovni Evropa, nebo USA tak 150 miliónů lidí (což je obrovský trh...) a zbytek jsou lidé na úrovni zemí třetího světa.

Trh ale od toho Německa dost odlišný - velké množství luxusních aut a proti tomu auta nejlevnější, přičemž kraluje samozřejmně Lada. A kralovat bude i nadále a možná (po spojení s Renaultem) ještě výrazněji. Do luxusu se na druhou stranu v Rusku počítají auta, která jsou v Evropě spíš pro ty "střední" vrstvy.
22. 7. 2013 17:23
Re: Žeby naozaj?
Ked ku tomu este pridame tie kradnute a zaregistrovane auta z EU, tak Rusko bude naozaj automobilovy Moloch.
Inac, ruskym statistikam by som neveril ako Greckej vlade a automobilky nic nevyzradia. Takze je to vsetko na vode.