Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rychlostní silnice R6 spojena s Prahou s dvouletým předstihem

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Dne 19. prosince 2008 byla slavnostně uvedena do provozu jedna z klíčových dopravních staveb ve Středočeském kraji, která měla být původně otevřena až v roce 2010. Jde o úsek rychlostní silnice R6 mezi Prahou a Pavlovem.

Stávající komunikace I/6 v tomto úseku neodpovídá velké intenzitě vozidel. Velký přínos bude mít nová komunikace především pro obyvatele obcí Hostivice, Jeneč a Pavlov.

Silnice I/6, která nyní v lokalitě funguje jako klíčové spojení, je zahrnuta do transevropské sítě (TEN) a na našem území je to tah R6 Praha – Karlovy Vary – Německo.Přeložky silnice I/6 ve Středočeském kraji se staví etapovitě po jednotlivých úsecích, přičemž jedním z posledních a důležitých úseků je právě úsek Praha – Pavlov.

Stavba měří 10 430 metrů a začíná na kraji Prahy, napojuje se na mimoúrovňovou křižovatku Řepy a v prostoru severně od obce Pavlov navazuje na dříve dokončené úseky, které v současné době končí v Novém Strašecí. „Realizací předmětné stavby dojde k odstranění nevyhovujících průjezdů městem Hostivice, obcí Jeneč a Pavlov. Negativní účinky z dopravy byly nejen z hlediska intenzity dopravy, ale i z hlediska bezpečnosti chodců a ochrany životního prostředí v podobě překračování limitů emisí a hluku,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Připojení města Hostivice v době zpracování projektu a stavebního řízení nebylo součástí stavby. Po dohodě se zástupci města Hostivice a budoucích investorů v této oblasti byla v roce 2006 provedena koordinace a úprava projektu, který řeší budoucí napojení města Hostivice a připojení průmyslové zóny mimoúrovňovou křižovatkou. V rámci stavby ŘSD zajistilo nezbytné úpravy projektu vlastní trasy rychlostní komunikace (zrychlovací a zpomalovací pruhy) a úpravu mostního objektu. Vlastní napojení, tedy vybudování připojovacích větví, bude provedeno následně investory průmyslové zóny po zprovoznění trasy přeložky.

Křížení se silnicemi, železničními tratěmi, polními cestami, vodotečemi a biokoridory je řešeno mimoúrovňově (mostními objekty na rychlostní komunikaci nebo nadjezdy). Na trase bylo vybudováno celkem deset mostních objektů o celkové délce 817 metrů, z toho pět na vlastní rychlostní komunikaci a čtyři objekty převádějící stávající silnice, polní cesty a železniční tratě (jedno křížení). Součástí stavby se staly také vyvolané přeložky inženýrských sítí, ražených štol a dešťových usazovacích nádrží, úpravy vodotečí, nové kanalizace, protihluková opatření, úpravy a přeložky komunikací a vegetační úpravy.

Do komunikace bude v budoucnu zasahovat chystaná nová paralelní přistávací a vzletová dráha letiště v Ruzyni. V souvislosti s přípravou budoucího přemostění R6 pro letištní dráhu byly v rámci přeložky silnice I/6 provedeny práce a konstrukce, které by nebylo možno vybudovat za provozu na této komunikaci bez výrazného omezení nebo úplného vyloučení provozu v dotčené části silnice I/6.

Předmětem jsou výkopy, část spodní stavby nosných konstrukcí budoucího tunelu a ostatní konstrukce či jejich části, které umožní v budoucnu zkompletovat technická a technologická zařízení tunelu. Momentálně bude na tomto úseku z bezpečnostních důvodů snížena rychlost na 80 km/h.

Veřejnost bude využívá od soboty 20. prosince 2008.

Cena 10.430 m dlouhé stavby bez daně činí 2.610.875.000,- Kč.

Ondřej Láník
Diskuze (6)
22. 12. 2008 19:42
To je sice hezké....
...že "s dvouletým předstihem", ale původně měl být tento úsek otevřen již v roce 1999 :-) Jenže tehdy nebylo ještě ani kopnuto. Z napsaného vyplývá, že je to ve skutečnosti ani ne desetiletý skluz (uvedlo tuším páteční Právo). Jinak ale říkám konečně - cesta přes Hostivice byla úděsná a tamní si konečně oddychnou.
22. 12. 2008 16:31
Re: Politika
Seš zcela mimo. Naopak, u nás se dálnice stavějí strašlivě pomalu a nevím, jestli a čím si chtěl Bendl pomoct, když volby byly před dvěma měsíci.

Co mně mrzí, je plácání pitomců, jako seš ty, protože ti jsou schopni volit kohokoliv, kdo jim nakuká něco, co se do jejich mikromozku vejde. :no:
Avatar - Ham.
22. 12. 2008 12:52
Re: Politika
a) o žádné mrtvole na této stavbě nevím
b) všichni hejtmani ve všech krajích preferují dálnice a silnice ve svých krajích což je logické protože proč bych volil lokálního politika který by podporoval stavbu dálnice na Čukotce.
c) tento úsek nejvíce ulehčil obci Hostivice kde se ale politicky angažuje Rath tedy politický odpůrce Bendla takže nějak mi Tvůj odkaz na politiku který do diskuze vnášíš nesedí.
Avatar - WinDiesel
22. 12. 2008 10:02
Re: Politika
Ado, bez do pr....... s politikou, jo ! Jestli máš tu potřebu, běž si s tím někam jinam, hlavně ale hodně daleko. Na to máš mnoho šancí na jiných serverech, tady dej pokoj. :no:
Avatar - Ada je zase tady
22. 12. 2008 09:28
Politika
Uspechane dokonceni byl jen a pouze Bendluv politicky kalkul na obhajeni funkce. Chran nas panbu pred akcemi, kdy se prese vsechny mrtvoly stavi jen proto, aby politik sbiral body. Kdyz chybi celkova strategie tak jedna vlastovka jaro neudela.