Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania Czech Republic slaví 20 let

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Oficiální zastoupení švédského výrobce užitkových vozidel Scania na českém trhu slaví významné výročí.

Švédská automobilka Scania začala psát svůj příběh v roce 1891 a od té doby vyrobila půldruhého milionu těžkých užitkových vozidel a autobusů, jezdících na všech kontinentech. Do historie a dlouhého seznamu zemí, v nichž jsou vozy značky Scania oficiálně nabízený patří posledních dvacet let i Česká republika.

Společnost Scania Czech Republic vznikla v roce 1994 jako malá firma s jednadvaceti zaměstnanci. Jejím cílem se stalo vybudování důstojné pozice pro švédskou značku na našem postsocialistickém trhu.

Vůbec první vozidlo dodal nově vzniklý distributor Scania Czech Republic do společnosti ČSAD Kroměříž. Vedle nových vozidel tato firma svým zákazníkům již od počátků své existence nabízela zároveň i servisní služby.

V dalších letech došlo k dramatickému rozvoji prodejní a servisní sítě, rozšiřovala se nabídka služeb pro zákazníky, od financování přes servisní smlouvy až po pronájem vozidel i návěsů a samozřejmě se zvyšoval i počet prodaných vozidel.

Vedle nových nákladních vozidel jsou nedílnou součástí portfolia společnosti Scania Czech Republic rovněž autobusy. Zákazníci mají možnost výběru z paletu modelových řad pro městský či meziměstský provoz a nechybí ani zájezdové autokary.

Kromě nákladních automobilů a autobusů jsou v nabídce rovněž samostatné pohonné jednotky, sloužící v nejrůznějších zařízeních. Příkladem mohou být plně automatizované elektrocentrály Genset, které dodávají elektrickou energii na staveništích a v dolech nebo slouží jako záložní zdroje komerčních budov.

Pro zákazníky je vedle široké palety nabízených vozidel, motorů a dalších zařízení rovněž velmi důležitá servisní síť. V roce 1994 disponovalo české zastoupení Scanie dvojicí servisních míst, z nichž první bylo v Praze a druhé v Brně. Za dvacet se počet autorizovaných servisů Scania v České republice rozrostl na osmnáct.

Protože samotné zázemí ke spokojenosti zákazníků nestačí, zapojilo se české zastoupení Scanie i do programu Virtual Workshop. Díky němu automechanici pravidelně absolvují stáže v zahraničí a se stejnou pravidelností získávají ocenění a uznání ve všech Evropských zemích.

Vedle samotného počtu prodejních a servisních míst se rozrostla i zaměstnanecká základna Scania Czech Republic. Původních 21 zaměstnanců se rozrostlo na 337 a společnost se pyšní minimální fluktuací, což mohou velmi dobře potvrdit lidé, kteří před dvaceti lety stáli u jejího zrodu.

Úspěšných 20 let Scanie v České republice nejlépe charakterizuje téměř 12.000 prodaných nových vozidel a 4250 prodaných ojetých vozidel.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)