Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Setra ComfortClass S 407: První autobusy dodány do USA

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Setra dodala společnostem Martz Group a Dattco celkem devět nových autokarů ComfortClass S 407 vyvinutých přímo pro severoamerický trh.

Autokary Setra ComfortClass S 407 se ve světové premiéře představily na přehlídce autobusů UMA Motorcoach Expo pořádané koncem letošního ledna na Floridě. V průběhu roku byla v Neu-Ulmu v jižním Německu zahájena jejich sériová výroba a na přelomu října a listopadu byly první autokary předány prvním zákazníkům v USA.

Celkem sedm vozidel bylo dodáno společnosti Martz Group sídlící ve ve Wilkes-Barre v Pennsylvanii. Tato firma zajišťuje autobusové zájezdy i pravidelné dálkové linky v celých Spojených státech a Kanadě.

Společnost Dattco z New Britain ze státu Connecticut převzala dvojici autokarů Setra ComfortClass S 407. Tento rodinný podnik se 1400 zaměstnanci a 19 kancelářemi je jedním z největších provozovatelů autobusové přepravy v Nové Anglii.

Autokar Setra ComfortClass S 407 vychází z designu evropských modelů značky Setra, ale zároveň si zachovává koncepci severoamerických autobusů pro provoz na dálkových linkách. Díky rozdílným předpisům pro provoz autobusů v USA jsou u modelu ComfortClass S 407 umístěna vnější zpětná zrcátka na ramenech, která jsou upevněna pod spodní hranou čelního skla, zatímco evropské modely je mají uchycena na ramenech u horní hrany čelního skla.

Dalším rozdílem patrným na první pohled jsou oba nárazníky, které výrazně vystupují ze siluety autobusy. Tyto nárazník jsou navrženy, tak aby splňovaly severoamerické předpisy a mají při nehodě absorbovat energii nárazu. Předpisům odpovídá i umístění zadních svítilen tvořených světelnými diodami nad zadním nárazníkem.

Standardní pohonnou jednotkou pro model ComfortClass S 407 je vznětový agregát Mercedes-Benz OM 471 s výkonem 306 kW a točivým momentem 1966 Nm. Tato pohonná jednotka spolupracuje s převodovkou Allison a splňuje americké emisní normy EPA 10. Na přání je k dispozici verze s výkonem 336 kW a točivým momentem 2100 Nm. U té se mohou zákaznicí rozhodovat mezi převodovkami ZF AS-Tronic nebo Allison.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
12. 11. 2011 22:17
Re: Načo?
Inak dík za to porovnanie. Je to sto a jedno. Ale pri tých pár kusoch sa asi nedá počítať s citlivejšou dizajnérskou úpravou.
12. 11. 2011 22:16
Re: Načo?
Myslím, že tentoraz by si redaktori mohli (výnimočne) vziať príklad z jedného slovenského média. Nech si kúpia časopis AutoMAGAZÍN, jeho súčasťou je aj príloha ProfiAUTO. Odporúčam dôkladne prelistovať a prečítať. Minimálne tak sa rubrika s nadpisom PROFI robí. Pre info [odkaz] . Je to tlačený časopis, žiadny konkurenčný portál. ;-)
Avatar - Special-line
12. 11. 2011 21:32
Re: Načo?
Ano, taky bych se přimloval aby v této sekci Profi bylo více informací a fotek.

Jinak US provedení opravdu hnus, nakolik se mi tyto Setry celkem líbí. Zde je porovnání: [odkaz]
12. 11. 2011 17:03
Načo?
Načo takéto články? Sakra, 9 autokarov, to je kšeft hodný tlačovej správy... :-!
Informácií minimum, fotky skoro žiadne, interiér miesto vodiča - samá neznáma.
Inak tie autobusy vyzerajú jak z roku raz-dva, nie jak niečo nové. A zabudovanie amerických zrkadiel a nárazníka je vskutku odpudzujúce.