Setra ComfortClass S 407: První autobusy dodány do USA
Autokary Setra ComfortClass S 407 se ve světové premiéře představily na přehlídce autobusů UMA Motorcoach Expo pořádané koncem letošního ledna na Floridě. V průběhu roku byla v Neu-Ulmu v jižním Německu zahájena jejich sériová výroba a na přelomu října a listopadu byly první autokary předány prvním zákazníkům v USA.
Celkem sedm vozidel bylo dodáno společnosti Martz Group sídlící ve ve Wilkes-Barre v Pennsylvanii. Tato firma zajišťuje autobusové zájezdy i pravidelné dálkové linky v celých Spojených státech a Kanadě.
Společnost Dattco z New Britain ze státu Connecticut převzala dvojici autokarů Setra ComfortClass S 407. Tento rodinný podnik se 1400 zaměstnanci a 19 kancelářemi je jedním z největších provozovatelů autobusové přepravy v Nové Anglii.
Autokar Setra ComfortClass S 407 vychází z designu evropských modelů značky Setra, ale zároveň si zachovává koncepci severoamerických autobusů pro provoz na dálkových linkách. Díky rozdílným předpisům pro provoz autobusů v USA jsou u modelu ComfortClass S 407 umístěna vnější zpětná zrcátka na ramenech, která jsou upevněna pod spodní hranou čelního skla, zatímco evropské modely je mají uchycena na ramenech u horní hrany čelního skla.
Dalším rozdílem patrným na první pohled jsou oba nárazníky, které výrazně vystupují ze siluety autobusy. Tyto nárazník jsou navrženy, tak aby splňovaly severoamerické předpisy a mají při nehodě absorbovat energii nárazu. Předpisům odpovídá i umístění zadních svítilen tvořených světelnými diodami nad zadním nárazníkem.
Standardní pohonnou jednotkou pro model ComfortClass S 407 je vznětový agregát Mercedes-Benz OM 471 s výkonem 306 kW a točivým momentem 1966 Nm. Tato pohonná jednotka spolupracuje s převodovkou Allison a splňuje americké emisní normy EPA 10. Na přání je k dispozici verze s výkonem 336 kW a točivým momentem 2100 Nm. U té se mohou zákaznicí rozhodovat mezi převodovkami ZF AS-Tronic nebo Allison.