Sklápěcí technika: Schmitz Cargobull - Široký záběr

 

Ačkoliv na stavbu v největší míře najdou uplatnění plachtové návěsy, sklopné varianty mají také své opodstatnění.

Největší evropský výrobce návěsové a přípojné techniky, společnost Schmitz Cargobull, má ve svém portfoliu mimo nejčastěji viděné plachtové a skříňové návěsy také řadu variant sklápěcích. Ty se vyrábějí v německém městě Gotha a v Česku prodávají prostřednictvím zastoupení společností EWT.

Sortiment

Portfolio sklápěcích návěsů zahrnuje mnoho variant počínaje ocelovými či hliníkovými korbami s objemy od 24 až po 56 m3 se sklopnými nebo kombinovanými vraty s možností provedení s hydraulickým ovládáním. Vrata mohou být také doplněna výsypkou pro obilí. Celá korba může být zakryta plachtou s ručním či elektrickým ovládáním.

Všechny vozy jsou vybaveny pevným rámem s velice odolnou povrchovou úpravou. Barva s vysokou hustotou dobře odolává korozi a mechanickému poškození. Vzduchově odpružené nápravy Rotos o velikostech kol 22,5 či 19,5" osazené kotoučovými brzdami vlastní konstrukce o průměru 430, resp. 370 mm. Vozy jsou vybaveny systémem EBS, který umožňuje sledovat opotřebení brzd řidičem, ale také zatížení náprav s indikací jejich přetížení.

Vozidlo obsahuje i bezpečnostní prvky, jako je například akustická výstraha o sklonu vozidla s cílem zabránit jeho převrácení během vykládky. Třešničkou na pomyslném dortu je potom novinka - možnost propojení všech systémů a ovládání řady funkcí pomocí aplikace v řidičově mobilním telefonu.

Masové rozšíření tzv. chytrých telefonů umožnilo spojení těžké techniky s jemnou elektronikou a nabízí řidiči nejen komfort při ovládání, ale i zvýšení jeho bezpečnosti díky řadě systémů zabraňujících nebezpečným situacím.

Vysoké užitečné zatížení

Jedním z nejzajímavějších produktů z oblasti sklápěcích návěsů je model S.KI Light. Ten byl představen před třemi lety na výstavě Bauma a stal se objektem velkého zájmu odborné veřejnosti. Jedná se totiž o návěs, jehož vlastní hmotnost nepřesahuje 5000 kg. S.KI Light se vyrábí ve dvou variantách se stejným objemem korby 24 m3, avšak jinou oblastí použití. Rozdíl najdeme v konstrukci a materiálu korby. První model používá ocelovou korbou a hmotnost samotného návěsu činí 4920 kg. Je určen pro použití především ve stavebnictví pro dopravu na krátké vzdálenosti s velmi častým nakládáním a sklápěním. Ocel tvrdosti HB450 zaručuje i zde vysokou odolnost proti opotřebení a promáčknutí. Společnost Schmitz Cargobull používá moderní otěruvzdorné oceli s vysokou životností, protože oblast použití tuto techniku rozhodně nešetří.

Pouhých 4460 kg

Druhá varianta je osazena hliníkovou korbou skříňové konstrukce, která ještě více snižuje celkovou hmotnost návěsu na 4460 kg. Tento typ je vhodný především pro delší trasy s menší frekvencí sklápění a přepravu sypkých a jemnozrnných hmot. Obě varianty potom využívají hmotnostně optimalizovaný podvozek s příčnými ocelovými výztuhami. Výhodou tohoto rámu je nízká hmotnost a vysoká pevnost. Ocelový rám se může svými přednostmi vyrovnat v hmotnostní bilanci tomu z hliníku. Schmitz Cargobull vyrábí model S.KI Light v relativně velkém počtu v průmyslové výrobě, proto může při garantované mimořádné kvalitě udržet ceny obvyklé na trhu.

Důraz na odolnost

Při potřebě pomocníka pro opravdu těžkou práci např. v kamenolomu přichází vstříc návěs S.KI Heavy Baustelle. Tato varianta s obrovskou ocelovou korbou o objemu 34 m3 se vyznačuje především vysokou odolností v těžkém provozu díky velice pevné konstrukci. Užitečná hmotnost této verze činí plných padesát tun.

Schmitz cargobull nabízí ještě větší variantu s ocelovou korbou a objemem 46 m3 posazenou na Heavy Duty šasi s celkovou hmotností až 55 tun.

Velkokapacitní

Pro objemnější přepravy například v zemědělství nabízí společnost Schmitz Cargobull řadu S.KI Light Volumen s korbou z hliníkových profilů nebo ocelovou korbou S.KI Solid Volumen. Tyto návěsy mohou pojmout až 56 m3 nákladu. Jde o univerzálního pomocníka, který může v lehčí variantě převážet zemědělské plodiny při tzv. řepné kampani či v případě varianty s ocelovou korbou zastat plnohodnotně místo při přepravě kovošrotu.

Nástavby na podvozky

Samozřejmostí největšího evropského výrobce přípojné techniky je také produkce sklopných nástaveb. Závod Gotha je schopen vyrobit díky promyšlenému stavebnicovému systému nástavbu na vozidlo jakékoliv značky. Různé délky nástavby, výšky bočních stěn a zadní výkyvné klapky zaručují vysokou variabilitu pro přizpůsobení na všechny běžné třínápravové a čtyřnápravové vozy. Výjimkou nejsou ani speciály, čímž společnost potvrzuje svou schopnost přizpůsobit se a najít řešení pro každého zákazníka. Příkladem může být nedávná dodávka sklopných čtyřosých návěsů do Norska, kde je nově tuto variantu možné provozovat.

Vlastní zkoušky

Společnost Schmitz Cargobull je vyhlášená ve svém oboru, což dokládá nejen široká paleta produktů, ale i jejich vysoká kvalita zpracování, za které jsou právem ceněny. A to oblast sklopných návěsů a přívěsů nevyjímaje. Společnost se také může jako jediná v tomto oboru pochlubit vlastním zkušebním centrem, ve kterém jsou všechny produkty podrobeny zátěžovým zkouškám. Díky možnosti testování různých provozních podmínek je tak možné např. během šesti týdnů simulovat jeden milion ujetých kilometrů. A právě díky těmto zkouškám může společnost dále rozvíjet a zdokonalovat své produkty.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…