reklama


Sklápěcí technika: Schmitz Cargobull - Široký záběr

 

Ačkoliv na stavbu v největší míře najdou uplatnění plachtové návěsy, sklopné varianty mají také své opodstatnění.

Největší evropský výrobce návěsové a přípojné techniky, společnost Schmitz Cargobull, má ve svém portfoliu mimo nejčastěji viděné plachtové a skříňové návěsy také řadu variant sklápěcích. Ty se vyrábějí v německém městě Gotha a v Česku prodávají prostřednictvím zastoupení společností EWT.

Sortiment

Portfolio sklápěcích návěsů zahrnuje mnoho variant počínaje ocelovými či hliníkovými korbami s objemy od 24 až po 56 m3 se sklopnými nebo kombinovanými vraty s možností provedení s hydraulickým ovládáním. Vrata mohou být také doplněna výsypkou pro obilí. Celá korba může být zakryta plachtou s ručním či elektrickým ovládáním.

Všechny vozy jsou vybaveny pevným rámem s velice odolnou povrchovou úpravou. Barva s vysokou hustotou dobře odolává korozi a mechanickému poškození. Vzduchově odpružené nápravy Rotos o velikostech kol 22,5 či 19,5" osazené kotoučovými brzdami vlastní konstrukce o průměru 430, resp. 370 mm. Vozy jsou vybaveny systémem EBS, který umožňuje sledovat opotřebení brzd řidičem, ale také zatížení náprav s indikací jejich přetížení.

Vozidlo obsahuje i bezpečnostní prvky, jako je například akustická výstraha o sklonu vozidla s cílem zabránit jeho převrácení během vykládky. Třešničkou na pomyslném dortu je potom novinka - možnost propojení všech systémů a ovládání řady funkcí pomocí aplikace v řidičově mobilním telefonu.

Masové rozšíření tzv. chytrých telefonů umožnilo spojení těžké techniky s jemnou elektronikou a nabízí řidiči nejen komfort při ovládání, ale i zvýšení jeho bezpečnosti díky řadě systémů zabraňujících nebezpečným situacím.

Vysoké užitečné zatížení

Jedním z nejzajímavějších produktů z oblasti sklápěcích návěsů je model S.KI Light. Ten byl představen před třemi lety na výstavě Bauma a stal se objektem velkého zájmu odborné veřejnosti. Jedná se totiž o návěs, jehož vlastní hmotnost nepřesahuje 5000 kg. S.KI Light se vyrábí ve dvou variantách se stejným objemem korby 24 m3, avšak jinou oblastí použití. Rozdíl najdeme v konstrukci a materiálu korby. První model používá ocelovou korbou a hmotnost samotného návěsu činí 4920 kg. Je určen pro použití především ve stavebnictví pro dopravu na krátké vzdálenosti s velmi častým nakládáním a sklápěním. Ocel tvrdosti HB450 zaručuje i zde vysokou odolnost proti opotřebení a promáčknutí. Společnost Schmitz Cargobull používá moderní otěruvzdorné oceli s vysokou životností, protože oblast použití tuto techniku rozhodně nešetří.

Pouhých 4460 kg

Druhá varianta je osazena hliníkovou korbou skříňové konstrukce, která ještě více snižuje celkovou hmotnost návěsu na 4460 kg. Tento typ je vhodný především pro delší trasy s menší frekvencí sklápění a přepravu sypkých a jemnozrnných hmot. Obě varianty potom využívají hmotnostně optimalizovaný podvozek s příčnými ocelovými výztuhami. Výhodou tohoto rámu je nízká hmotnost a vysoká pevnost. Ocelový rám se může svými přednostmi vyrovnat v hmotnostní bilanci tomu z hliníku. Schmitz Cargobull vyrábí model S.KI Light v relativně velkém počtu v průmyslové výrobě, proto může při garantované mimořádné kvalitě udržet ceny obvyklé na trhu.

Důraz na odolnost

Při potřebě pomocníka pro opravdu těžkou práci např. v kamenolomu přichází vstříc návěs S.KI Heavy Baustelle. Tato varianta s obrovskou ocelovou korbou o objemu 34 m3 se vyznačuje především vysokou odolností v těžkém provozu díky velice pevné konstrukci. Užitečná hmotnost této verze činí plných padesát tun.

Schmitz cargobull nabízí ještě větší variantu s ocelovou korbou a objemem 46 m3 posazenou na Heavy Duty šasi s celkovou hmotností až 55 tun.

Velkokapacitní

Pro objemnější přepravy například v zemědělství nabízí společnost Schmitz Cargobull řadu S.KI Light Volumen s korbou z hliníkových profilů nebo ocelovou korbou S.KI Solid Volumen. Tyto návěsy mohou pojmout až 56 m3 nákladu. Jde o univerzálního pomocníka, který může v lehčí variantě převážet zemědělské plodiny při tzv. řepné kampani či v případě varianty s ocelovou korbou zastat plnohodnotně místo při přepravě kovošrotu.

Nástavby na podvozky

Samozřejmostí největšího evropského výrobce přípojné techniky je také produkce sklopných nástaveb. Závod Gotha je schopen vyrobit díky promyšlenému stavebnicovému systému nástavbu na vozidlo jakékoliv značky. Různé délky nástavby, výšky bočních stěn a zadní výkyvné klapky zaručují vysokou variabilitu pro přizpůsobení na všechny běžné třínápravové a čtyřnápravové vozy. Výjimkou nejsou ani speciály, čímž společnost potvrzuje svou schopnost přizpůsobit se a najít řešení pro každého zákazníka. Příkladem může být nedávná dodávka sklopných čtyřosých návěsů do Norska, kde je nově tuto variantu možné provozovat.

Vlastní zkoušky

Společnost Schmitz Cargobull je vyhlášená ve svém oboru, což dokládá nejen široká paleta produktů, ale i jejich vysoká kvalita zpracování, za které jsou právem ceněny. A to oblast sklopných návěsů a přívěsů nevyjímaje. Společnost se také může jako jediná v tomto oboru pochlubit vlastním zkušebním centrem, ve kterém jsou všechny produkty podrobeny zátěžovým zkouškám. Díky možnosti testování různých provozních podmínek je tak možné např. během šesti týdnů simulovat jeden milion ujetých kilometrů. A právě díky těmto zkouškám může společnost dále rozvíjet a zdokonalovat své produkty.

Spolupracujeme s TipCars.com
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 






 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama