Sklápěcí technika: Schmitz Cargobull - Široký záběr

 

Ačkoliv na stavbu v největší míře najdou uplatnění plachtové návěsy, sklopné varianty mají také své opodstatnění.

Největší evropský výrobce návěsové a přípojné techniky, společnost Schmitz Cargobull, má ve svém portfoliu mimo nejčastěji viděné plachtové a skříňové návěsy také řadu variant sklápěcích. Ty se vyrábějí v německém městě Gotha a v Česku prodávají prostřednictvím zastoupení společností EWT.

Sortiment

Portfolio sklápěcích návěsů zahrnuje mnoho variant počínaje ocelovými či hliníkovými korbami s objemy od 24 až po 56 m3 se sklopnými nebo kombinovanými vraty s možností provedení s hydraulickým ovládáním. Vrata mohou být také doplněna výsypkou pro obilí. Celá korba může být zakryta plachtou s ručním či elektrickým ovládáním.

Všechny vozy jsou vybaveny pevným rámem s velice odolnou povrchovou úpravou. Barva s vysokou hustotou dobře odolává korozi a mechanickému poškození. Vzduchově odpružené nápravy Rotos o velikostech kol 22,5 či 19,5" osazené kotoučovými brzdami vlastní konstrukce o průměru 430, resp. 370 mm. Vozy jsou vybaveny systémem EBS, který umožňuje sledovat opotřebení brzd řidičem, ale také zatížení náprav s indikací jejich přetížení.

Vozidlo obsahuje i bezpečnostní prvky, jako je například akustická výstraha o sklonu vozidla s cílem zabránit jeho převrácení během vykládky. Třešničkou na pomyslném dortu je potom novinka - možnost propojení všech systémů a ovládání řady funkcí pomocí aplikace v řidičově mobilním telefonu.

Masové rozšíření tzv. chytrých telefonů umožnilo spojení těžké techniky s jemnou elektronikou a nabízí řidiči nejen komfort při ovládání, ale i zvýšení jeho bezpečnosti díky řadě systémů zabraňujících nebezpečným situacím.

Vysoké užitečné zatížení

Jedním z nejzajímavějších produktů z oblasti sklápěcích návěsů je model S.KI Light. Ten byl představen před třemi lety na výstavě Bauma a stal se objektem velkého zájmu odborné veřejnosti. Jedná se totiž o návěs, jehož vlastní hmotnost nepřesahuje 5000 kg. S.KI Light se vyrábí ve dvou variantách se stejným objemem korby 24 m3, avšak jinou oblastí použití. Rozdíl najdeme v konstrukci a materiálu korby. První model používá ocelovou korbou a hmotnost samotného návěsu činí 4920 kg. Je určen pro použití především ve stavebnictví pro dopravu na krátké vzdálenosti s velmi častým nakládáním a sklápěním. Ocel tvrdosti HB450 zaručuje i zde vysokou odolnost proti opotřebení a promáčknutí. Společnost Schmitz Cargobull používá moderní otěruvzdorné oceli s vysokou životností, protože oblast použití tuto techniku rozhodně nešetří.

Pouhých 4460 kg

Druhá varianta je osazena hliníkovou korbou skříňové konstrukce, která ještě více snižuje celkovou hmotnost návěsu na 4460 kg. Tento typ je vhodný především pro delší trasy s menší frekvencí sklápění a přepravu sypkých a jemnozrnných hmot. Obě varianty potom využívají hmotnostně optimalizovaný podvozek s příčnými ocelovými výztuhami. Výhodou tohoto rámu je nízká hmotnost a vysoká pevnost. Ocelový rám se může svými přednostmi vyrovnat v hmotnostní bilanci tomu z hliníku. Schmitz Cargobull vyrábí model S.KI Light v relativně velkém počtu v průmyslové výrobě, proto může při garantované mimořádné kvalitě udržet ceny obvyklé na trhu.

Důraz na odolnost

Při potřebě pomocníka pro opravdu těžkou práci např. v kamenolomu přichází vstříc návěs S.KI Heavy Baustelle. Tato varianta s obrovskou ocelovou korbou o objemu 34 m3 se vyznačuje především vysokou odolností v těžkém provozu díky velice pevné konstrukci. Užitečná hmotnost této verze činí plných padesát tun.

Schmitz cargobull nabízí ještě větší variantu s ocelovou korbou a objemem 46 m3 posazenou na Heavy Duty šasi s celkovou hmotností až 55 tun.

Velkokapacitní

Pro objemnější přepravy například v zemědělství nabízí společnost Schmitz Cargobull řadu S.KI Light Volumen s korbou z hliníkových profilů nebo ocelovou korbou S.KI Solid Volumen. Tyto návěsy mohou pojmout až 56 m3 nákladu. Jde o univerzálního pomocníka, který může v lehčí variantě převážet zemědělské plodiny při tzv. řepné kampani či v případě varianty s ocelovou korbou zastat plnohodnotně místo při přepravě kovošrotu.

Nástavby na podvozky

Samozřejmostí největšího evropského výrobce přípojné techniky je také produkce sklopných nástaveb. Závod Gotha je schopen vyrobit díky promyšlenému stavebnicovému systému nástavbu na vozidlo jakékoliv značky. Různé délky nástavby, výšky bočních stěn a zadní výkyvné klapky zaručují vysokou variabilitu pro přizpůsobení na všechny běžné třínápravové a čtyřnápravové vozy. Výjimkou nejsou ani speciály, čímž společnost potvrzuje svou schopnost přizpůsobit se a najít řešení pro každého zákazníka. Příkladem může být nedávná dodávka sklopných čtyřosých návěsů do Norska, kde je nově tuto variantu možné provozovat.

Vlastní zkoušky

Společnost Schmitz Cargobull je vyhlášená ve svém oboru, což dokládá nejen široká paleta produktů, ale i jejich vysoká kvalita zpracování, za které jsou právem ceněny. A to oblast sklopných návěsů a přívěsů nevyjímaje. Společnost se také může jako jediná v tomto oboru pochlubit vlastním zkušebním centrem, ve kterém jsou všechny produkty podrobeny zátěžovým zkouškám. Díky možnosti testování různých provozních podmínek je tak možné např. během šesti týdnů simulovat jeden milion ujetých kilometrů. A právě díky těmto zkouškám může společnost dále rozvíjet a zdokonalovat své produkty.

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 





 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Na holešovickou tržnici za opravdovou módou: Na Mint marketu se představují zlaté ručičky českých návrhářek

Na holešovickou tržnici za opravdovou módou: Na Mint…

Koupit si oblečení v holešovické tržnici neznamená nutně jen obcházet tamější asijské stánkaře. Každý pátek a…

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Už jsme si zvykli říkat sněmovním volbám zemětřesení. Ty poslední ale přinesly hotový masakr, z nějž se česká…

 

iSport.cz

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči přijdou vysvětlit, zlobil se

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči…

Trenér José Mourinho zkritizoval přístup fotbalistů Manchesteru United, kteří v devátém kole Premier League…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to líčí jako možnou „katastrofu“

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to…

Francouzská média jsou zneklidněna. Tentokráte ne politikou fanfaronského prezidenta Emmanuela Macrona, ale…

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…