Solaris má za sebou rekordní rok
V loňském roce polská firma prodala celkem 1302 autobusů, tramvají a trolejbusů, což je nejlepší výsledek za celou její osmnáctiletou historii. Předchozího nejlepšího výsledku bylo dosaženo v roce 2011, kdy z podniku vyjelo 1205 vozidel.
V Polsku v roce 2013 prodal Solaris celkem 292 vozidel, z nichž bylo 251 nízkopodlažních městských autobusů Urbino, 36 trolejbusů Trollino a 5 meziměstských autobusů InterUrbino.
Kromě dodávek vozidel svým stálým zákazníkům firma poprvé dodala autobusy do Kętrzyna, Gorlic a Przemyśla.
Prodej městských autobusů Urbino a trolejbusů Trollino v počtu 287 vozidel umožnil firmě Solaris, již po jedenácté za sebou, zaujmout první místo na trhu mezi výrobci městských vozidel s 53% podílem za rok 2013.
Loňský rok byl pro Solaris rovněž rekordní v prodeji do zahraničí, kam zamířilo celkem 1010 vozidel. Největší počet zahraničních zákazníků pochází již tradičně z Německa, kde bylo prodáno celkem 210 Solarisů. Tento výsledek zaručil polskému výrobci již podruhé celkově třetí místo v prodeji na německém trhu. V září minulého roku vyjel na německé cesty již dvoutisící Solaris.
Velký podíl na úspěšném působení polské značky na zahraničních trzích mají také zakázky ze Srbska. V loňském roce byl například realizován kontrakt na dodávku 200 autobusů pro dopravce z Bělehradu.
Zcela novou exportní zemí pro Solaris byl v roce 2013 Izrael. Dopravce z Nazaretu, firma United Bus Services, koupila celkem 116 autobusů modelových řad Urbino a InterUrbino.
Z výrobního podniku Bolechowa má v nejbližších týdnech vyjet Solaris s pořadovým číslem 10.000. Polská firma hodlá tuto událost náležitě oslavit a zároveň si pro letošní rok plánuje několik novinek.
Nejdůležitější z letošních premiér se má stát představení vozidla nové generace na zářijovém veletrhu IAA v Hannoveru. Autobus s novou lehčí konstrukcí a dynamickým designem má v nejbližších letech nahradit současnou generaci vozidel značky Solaris. Společnost má také v plánu ještě v tomto roce představit vozidlo pro zcela nový segment autobusového trhu.