Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Raser Technologies E-REV: Hybridní systém pro velká SUV, spotřeba kolem 2,4 l/100 km

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Americká společnost Raser Technologies vyvinula hybridní systém pro velká SUV a pickupy a zamontovala jej do demonstračního vozidla.

Raser Technologies z města Provo ve státě Utah spolupracovala na jeho vývoji s firmou FEV. Výsledkem je systém, který má obtloustlým americkým truckům snížit radikálně spotřebu paliva. Ta by měla dosáhnout bájné hranice 100 mpg, tedy zhruba 2,4 litru/100 km. Automobil blíže nespecifikované značky, který posloužil jako základ konceptu, má pohon všech kol a díky hybridnímu pohonu patří do kategorie E-REV (Extended-Range Electric Vehicle). Pouze na elektřinu je schopen ujet takřka 65 km.

Firma Raser oznámila vývoj hybridu již na loňském kongresu SAE, po roce bude tedy představen konečný výsledek. V tuto chvíli nejsou známy žádné detaily, jen ta skutečnost, že celé ústrojí je vhodné k zabudování do většiny současné zaoceánské produkce v této kategorii vozidel. Mohlo by tak být alespoň částečným řešením pro ty zákazníky, kteří trvají na svých rozměrných vozech, ale přitom chtějí maximálně ušetřit za palivo.

Zkušební vozidlo bude přestaveno na světovém kongresu organizace SAE (Society Of Automotive Engineers) v Detroitu, který se koná ve dnech 20. – 23. dubna. O případné sériové výrobě zatím nebylo rozhodnuto.

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
18. 4. 2009 11:16
Re: Mezi řádky...
nechapu, jak "vztlak" kapalin (predpokladam, ze popisujes princip hydraulickeho lisu) souvisi s radove rozdilnymi objemy v8 a motoru do sekacky z matize.
17. 4. 2009 21:40
Re: Mezi řádky...
Samozrejme, ze to prepocitane nemam, az taky dobry nie som. :-( Len mi napadlo nieco ako vztlak kvapalin. Ked v malom objeme tlacis malou silou a na druhej strane vytlacas velku vahu.
Mozno tam plati zakon zachovania energie, ze maly motor doda len tolko elektriny, kolko by dodal normalne, ale skor si myslim, ze aspon o malo viac ziskam elektriny, lebo mi odpadnu straty prevodovky. Otazka je potom aj v tom, kolko zase elektriny budem potrebovat na 1km jazdy oproti benzinu. Ale ked to niekto dokaze spocitat, tak by som rad poznal vysledok.
17. 4. 2009 14:52
Re: Mezi řádky...
No to by me teda zajimalo, jak by si 3valec z matize poradil s takovym truckem. ono mit tam 5,7hemi ve verzi rt a 6,1 hemi ve verzi srt neni nahoda. je treba s tim kolosem pohnout. takze jinak: pokud vezmeme v potakze ten maly motorek je schopen s tim pohnout, tak za jakou cenu? i kdyby mel 50kw@5000 rpm a 110nm@3800rpm, tak by tenhle vykon a kroutak musel davat porad. protoze treba 5,7hemi ma na 1000 rpm k dispozici treba 200nm pri spotrebe 8l. a ted k tomu hlavnimu. elektromotor(y), ktere to auto muzou pohanet, jedou na baterku, ktera se dobiji jednak rekuperaci a jednak tim malym motorem. a ten motor ty baterky dobiji prikonem, ktery se v idealnim pripade rovna vykonu spalovaciho motoru. z toho vyplyva, ze ty baterky nabije tak, ze elektrina v nich uchovana bude stacit na podobnou dynamiku, jakou ma v tomhle aute tenhle maly spalovaci motor....
17. 4. 2009 14:22
Re: Zázrak sa nekoná
280 mpg ve meste, vypada to srandovne :-)
ale pokud by to tech 60 mil ujelo na elektriku, bude to dobry pocin, je dokazano, ze clovek ujede denne v prumeru max tech 60 mil, takze to bohate staci.

A hlavne, dneska je to 60 mil, za rok 80 atd
17. 4. 2009 08:45
Re: zajimave
Díky za upřesnění, tušil jsem, že je to GMC, model jsem si netroufl odhadnout. Jak jsem uvedl v článku, ve zdroji typ vozu zmíněn nebyl (z pochopitelných důvodů...)