Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Intruder M800: návrat vetřelce

Tomáš Votruba
Diskuze (3)
Klasické choppery už nejsou tím, co bývaly. Ne všechny baví pouhá svoboda a vítr ve vlasech, lidé chtějí trošku adrenalinu. Proto je tu nový power cruiser od Suzuki, který nabízí jak klasický chrom, tak sportovněji naladěný motor.

Klasické choppery už nejsou tím, co bývaly. Ne všechny baví pouhá svoboda a vítr ve vlasech, lidé chtějí trošku adrenalinu. Proto je tu nový power cruiser od Suzuki, který nabízí jak klasický chrom, tak sportovněji naladěný motor.

Vetřelec ve sportovním

Japonská Suzuki má v chopperech poměrně velkou tradici. Model Intruder znají snad všichni, jeho střízlivé a jednoduché provedení si zamilovalo tisíce motorkářů široko daleko. Svět se však mění, auta i motorky jsou čím dál výkonnější a rychlejší, lidé chtějí více vzrušení, a tak i klasický Intruder už není tím, co býval.

V roce 1998 se poprvé objevil Marauder, oproti Intruderu měl tento cruiser daleko sportovnější sklony. Suzuki pochopila – naštěstí velmi brzy – že dnešní mladý motorkář nepovažuje za vrchol zážitku to, když může před zraky kolemjdoucích ukázat, že sedí jako neohrožený Odpadlík Lorenzo Lamas, přičemž z dvojice dlouhých výfuků praská jako o závod.

Srdce dvouválce

Špičky nohou směrem k nebi, vítr ve vlasech, zadek rozvalený v širokém sedle – dnes to stačí jen málokomu. Proto tehdy Suzuki přivedla na svět Marauder, který dostal litá paprsková kola, užší řidítka, obrácenou vidlici (upside-down) a hlavně sportovnější motor, který vás dokáže vtlačit do sedla a probudit alespoň trochu emocí. Suzuki ještě vylepšila brzdy, změnila geometrii podvozku a zvedla stupačky, abyste s nimi v zatáčkách nedrhli o zem. A vznikl nový model.

Ačkoli se jmenuje opět Intruder, označením M800 spadá do tzv. kategorie power cruiser, což lze chápat jako sportovnější a výbušnější verzi dřívějších cruiserů. Srdcem „emka“ je čtyřdobý vodou chlazený vidlicový dvouválec (V45) s výkonem okolo 50 koní, o plnění se stará vstřikovací jednotka s 32bitovým procesorem, který sbírá informace o teplotě a tlaku vzduchu, teplotě kapaliny, otáčkách klikového hřídele a poloze škrtící klapky. Cílem je kultivovaný výkon a tah už v nízkých otáčkách.

Milujeme chrom

Motor vypadá opravdu krásně, stejně jako mohutné výfukové potrubí, zkrátka chrom, kam se podíváš. Pneumatiky mají šířku 130/90 R16 vpředu a 170/80 R15 vzadu, což jsou už pořádné papuče. Kapkovitá nádrž, která plynule klesá k nízkému sedlu, pojme necelých 16 litrů paliva. Nesmí chybět zadní stylový blatník s moderním světlem z LED diod, ani přední kulaté světlo s jednoduchým rychloměrem.

Rám je dvojitý trubkový, převodovka pětistupňová. Jak jsme už řekli, přední vidlice je typu upside-down, zadní centrál. Trošku pozadu jsou bohužel stále brzdy, zatímco přední je jednoduchá kotoučová, vzadu nalézáme opět „bubnové“ řešení. Suchá hmotnost Intruderu je 240 kilogramů. A cena? Předchůdce stál něco přes 200 tisíc, doufejme, že bude podobná hranice dodržena.

Tomáš Votruba
Diskuze (3)