Suzuki Intruder M800: návrat vetřelce
Klasické choppery už nejsou tím, co bývaly. Ne všechny baví pouhá svoboda a vítr ve vlasech, lidé chtějí trošku adrenalinu. Proto je tu nový power cruiser od Suzuki, který nabízí jak klasický chrom, tak sportovněji naladěný motor.
Vetřelec ve sportovním
Japonská Suzuki má v chopperech poměrně velkou tradici. Model Intruder znají snad všichni, jeho střízlivé a jednoduché provedení si zamilovalo tisíce motorkářů široko daleko. Svět se však mění, auta i motorky jsou čím dál výkonnější a rychlejší, lidé chtějí více vzrušení, a tak i klasický Intruder už není tím, co býval.
V roce 1998 se poprvé objevil Marauder, oproti Intruderu měl tento cruiser daleko sportovnější sklony. Suzuki pochopila – naštěstí velmi brzy – že dnešní mladý motorkář nepovažuje za vrchol zážitku to, když může před zraky kolemjdoucích ukázat, že sedí jako neohrožený Odpadlík Lorenzo Lamas, přičemž z dvojice dlouhých výfuků praská jako o závod.
Srdce dvouválce
Špičky nohou směrem k nebi, vítr ve vlasech, zadek rozvalený v širokém sedle – dnes to stačí jen málokomu. Proto tehdy Suzuki přivedla na svět Marauder, který dostal litá paprsková kola, užší řidítka, obrácenou vidlici (upside-down) a hlavně sportovnější motor, který vás dokáže vtlačit do sedla a probudit alespoň trochu emocí. Suzuki ještě vylepšila brzdy, změnila geometrii podvozku a zvedla stupačky, abyste s nimi v zatáčkách nedrhli o zem. A vznikl nový model.
Ačkoli se jmenuje opět Intruder, označením M800 spadá do tzv. kategorie power cruiser, což lze chápat jako sportovnější a výbušnější verzi dřívějších cruiserů. Srdcem „emka“ je čtyřdobý vodou chlazený vidlicový dvouválec (V45) s výkonem okolo 50 koní, o plnění se stará vstřikovací jednotka s 32bitovým procesorem, který sbírá informace o teplotě a tlaku vzduchu, teplotě kapaliny, otáčkách klikového hřídele a poloze škrtící klapky. Cílem je kultivovaný výkon a tah už v nízkých otáčkách.
Milujeme chrom
Motor vypadá opravdu krásně, stejně jako mohutné výfukové potrubí, zkrátka chrom, kam se podíváš. Pneumatiky mají šířku 130/90 R16 vpředu a 170/80 R15 vzadu, což jsou už pořádné papuče. Kapkovitá nádrž, která plynule klesá k nízkému sedlu, pojme necelých 16 litrů paliva. Nesmí chybět zadní stylový blatník s moderním světlem z LED diod, ani přední kulaté světlo s jednoduchým rychloměrem.
Rám je dvojitý trubkový, převodovka pětistupňová. Jak jsme už řekli, přední vidlice je typu upside-down, zadní centrál. Trošku pozadu jsou bohužel stále brzdy, zatímco přední je jednoduchá kotoučová, vzadu nalézáme opět „bubnové“ řešení. Suchá hmotnost Intruderu je 240 kilogramů. A cena? Předchůdce stál něco přes 200 tisíc, doufejme, že bude podobná hranice dodržena.