Svět motorů 32/2015: Dolévání močoviny do osobních aut nás nemine

Prezentace klienta
Diskuze (27)
V pondělí vychází nové číslo Světa motorů. Co v něm najdete?

Zrcadlo týdne

Dálniční kupony. Radary na D1. Autopůjčovny na dovolené. Půlroční výsledky Škody Auto. Autonomní kamionová doprava.

Téma: Dolévání močoviny do osobních aut nás nemine.

Mix

Volkswagen Passat GTE. Sedadla Opelu Astra. Ferrari 488 Spider. Duté ventily Federal-Mogul. Honda CRF1000L Africa Twin. Mercedes-Benz třídy A.

Jízdní dojmy: Honda Jazz

Jízdní dojmy: Mercedes-Benz GLC

Srovnání: Ford Focus ST 2.0 TDCi vs. Škoda Octavia RS 2.0 TDI

Test: Kia Picanto 1.0 CVVT Comfort

svetmotoru avizo svetmotoru avizo

Mototest: Kawasaki Z300

Bazar: Letní retroseriál: Škoda Rapid

Budoucnost: Mercedes-Benz a Mazda

Historie: Japonské automobilky (4/5)

Mix

Zvýhodnění cyklistů. Parkování v Praze. Podpora ekologických aut. Evropské prodeje vozidel. Nekalé praktiky automobilek.

Jak se žije: Živí se stříkací pistolí

Otázky

Odstavení auta v úzké ulici. Závadovost VW Passat 1.4 Ecofuel. Maximální stáří pneumatik v Německu. Fórum: Bazar Kia Sportage

Peníze: Nejžádanější auta kompaktní třídy (2. díl)

Muzea na léto: Motomuzeum Borek pod Troskami

Lidé se zajímavými vozidly: Indický Premier 118 NE oklamal národ

svetmotoru avizo svetmotoru avizo

Výročí: Sedmdesátiny světa motorů - rok 1947

Mix

Bronzový Macík. Kotrmelce v MotoGP. Česká smůla ve 24hodinovce. Automobilové okruhy v Mostě.

Komentář: Dramatický závod F1 v Maďarsku

Motokros: Mistrovství světa v Lokti

Nové číslo Světa motorů můžete zakoupit vždy od pondělí na stáncích. Již dnes jej můžete objednat přes formulář na stránkách Světa motorů.

Všichni předplatitelé dostávají jedno číslo časopisu za pouhých 21 korun (51 čísel ročně celkem za 1071 Kč), hodnotný dárek a přístup do elektronického PDF archivu časopisů od roku 2008.

Prezentace klienta
Diskuze (27)
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
3. 8. 2015 11:04
Re: No - podle mě je to prasičina...
Tak tuto otazku dostavam casto. Takze tady je odpoved: Turbobenziny nemaji DPF, SCR + vyhrivanou nadrz na adblue a snimace pro tyto veci, VGT turbo a tak vysoky tlak v cerpadle. Maji 200bar a nafta ma 2200bar, dale nemaji tak zlozite vstrikovace, jenom jednoduche solenoidy, takze levnejsi. Ty DPF co jsou jakoze v planu budou taky nesrovatelne levnejsi pro benziny.
Nektere benziny maji dvohmotu, ale zase nemusi byt dimenzovana na 350Nm "jenom" na 200-250 a netrpi kmitanim, takze obecne vydrzi dyl.
EGR muze byt, vetsinou neni. Prime vstrikovani nemusi byt (1.4 Opel, Fiat nebo Renault), takze nemaji ani nizkotlake cerpadlo paliva a prime vstrikvace. Termostat nemusi byt vyhrivan, ani palivovy filtr. Baterie je mensi a alternator min zatezovan, vydrzi dyl. Blok motoru je mensi, min hliniku, tlumice a pruziny mensi, nemusi nest vyssi hmotnost. Taky min vody a oleje.
Avatar - wakantanka
3. 8. 2015 09:35
Re: No - podle mě je to prasičina...
Ohľadom tej spotreby by som to tak jednoznačne asi nevidel. Hlavne ak sa človek pozrie ku kamiónom, kde sa už používa druhá generácia. Tam u prvej sa u väčšiny značiek stávalo to, že síce spotreba nafty klesla, ale po prepočte so spotrebou AdBlue to vyšlo v lepšom prípade narovnako oproti staršej emisnej triede. Je ale pravda, že predtým sa len upravovali motory dodatočne a teraz s nástupom Euro VI sa tie autá vyvívajú a optimalizujú už ako celok pre danú emisnú normu a výsledky sa dostavili.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 8. 2015 23:23
Re: No - podle mě je to prasičina...
:-) Tak jo.
Ale jak daleko je od sebe spalovani a "termicke rozkladani"?
;-)

DDT bylo taky sveho casu povazovano za zachranu lidstva.
;-)
Avatar - Ham.
2. 8. 2015 22:14
Re: No - podle mě je to prasičina...
No ale u auta bez SCR je důvod recyklovat výfukové plyny daleko intenzivněji aby se vešel do Euro 6 (a většina stejně plní Eu6 jen s odřenýma ušima, viděl jsem protokoly z měření, se SCR NOx=nula, bez SCR těsně v normě a to ještě jenom v jistých otáčkách, co se děje v celém spektru asi raději nevědět) tudíž bych tam nějaký vliv na čistotu motoru viděl.
2. 8. 2015 22:00
Re: No - podle mě je to prasičina...
Teoreticky by to tak mohlo být. Jen teoreticky, bohužel. Prakticky však automobilky cpou EGR i do aut s SCR. A do aut bez SCR většinou rovnou dva EGR okruhy a zásobníkový NOx katalyzátor.