Test: Dynavix Manager - Konec knihy jízd?

Test: Dynavix Manager - Konec knihy jízd?

 
 
8.2. 2010 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Navzdory novele zákona o dani z příjmů umožňující paušální odpis nákladů na firemní vozidla je třeba evidenci jízd stále vést.

Půjčili jsme si navigaci Dynavix Delta III, která umožňuje elektronickou evidenci knihy jízd. Že bychom šli s křížkem po funuse? Nikoliv. Mnohými sdělovacími prostředky proklamované zrušení knih jízd nebylo zcela přesné, protože umožnění paušálního odpisu nákladů na provoz firemního vozidla vyžaduje také doložení, jak byl dotyčný automobil používán. Na jedno vozidlo lze navíc paušálně odečíst jen 5000 korun měsíčně (v případě jeho částečného užití pro soukromé účely jen 4000 korun), což se mnohým firmám nevyplatí. Opět jsme u toho, že potřebujeme vést knihu jízd coby důkazní záznam spojený s provozem firemního vozidla. Pro uplatnění daňových výdajů na pohonné hmoty je nutné zajistit údaje o datu, cíli, účelu použití a ujeté vzdálenosti. Dále potřebujete typ vozidla a registrační značku. Umí toto zachytit evidence jízd u navigace Delta III?

Uložení záznamu

Po zapnutí přístroje a aktivaci pole Záznam jízd jsme obdrželi možnost zadat jméno a příjmení řidiče, typ vozidla, registrační značku, druh paliva a způsob použití. To nám pro účely daňových odpisů na používání automobilu stačilo. Dále jsme zadali požadovanou adresu a vydali se na cestu. Samotnou navigační techniku jsme popsali v minulém vydání AutoProfi, proto se nyní soustředíme pouze na činnost přístroje směřující k evidenci jízd. Po dojetí do žádaného cíle se na displeji objevila možnost uložení či editace konkrétního úseku. Stiskli jsme tlačítko OK a navigaci vypnuli pomocí posuvného tlačítka On-Off. Po opětovném zapnutí přístroje však záznam jízdy zmizel, stejně jako zadání řidiče i vozidla, což vydá na zhruba půlminutové vyplňování. Když jsme se pídili po skutečnosti, proč toto nastalo, zjistili jsme, že je třeba navigaci vypínat pouze pomocí menu a tlačítka pro displej v levém horním rohu přístroje. Pak už bylo vše v pořádku a záznamy o řidiči a vozidle i ujeté trase nemizely. Delta III nám umožnila zadat větší počet šoférů spojených s různými vozidly, jen dostat se k této nabídce vyžadovalo trochu více uživatelského úsilí.

Stahování programů

Pro práci s Dynavix Managerem, který jako jednu z funkcí nabízí evidenci knihy jízd, jsme museli software počítače vydatně doplnit. Podle uživatelské příručky jsme si na webových stránkách Dynavixu instalovali Framework 3.5. Pro propojení Delty III s počítačem jsme si dále stáhli aplikaci ActiveSync. Problém nastal s nastavením vysoké ochrany počítače proti virům pomocí firewallu, který nedovoloval komunikaci s Dynavix Managerem. Další zádrhel nastal s USB Driverem. Když jsme nevěděli proč nechodí, obrátili se přímo na Dynavix. Zde nám bylo sděleno, že pro správnou funkci USB Driveru musíme mít nainstalovaný Winrar pro odemykání souborů. Z našeho uživatelského hlediska nejrozšířenějšího operačního systému Windows bychom dali přednost odemykání pomocí zipu, který tvoří standardní součást výbavy úrovně XP Professional. Nicméně jsme nainstalovali Winrar a znovu zkusili rozchodit Dynavix Manager na počítači.

Služby

Aplikace Manager je bezplatnou službou pro správu zařízení Dynavix. Dovoluje díky připojení k počítači aktualizovat navigační software, zálohovat uživatelské nastavení, editovat vlastní body zájmu POI, provádět upgrade map programu 3R a získat přístup k exportovaným datům z Evidence jízd. Po zanesení několika jízd jsme se rozhodli přenést je do počítače, abychom tak získali přehled o řidičích, vozidlech, či dobách jízd. Postup se však zpočátku nejevil jako snadný. Podle návodu bylo třeba nejdříve dostat data do paměti navigace pomocí jednoduché ikony Exportovat. Posléze jsme v počítači otevřeli Manager a postupně se proklikávali, abychom spojili navigaci s počítačem. Po připojení jsme vydali příkaz ke stahování evidence do počítače. Poté bylo nutné spustit evidenci jízd (buď pomocí nabídnutého odkazu přímo v manageru, či zástupcem Evidence jízd na ploše počítače)..

Tři listy

Evidence jízd v souboru Excel obsahovala tři listy: celkovou evidenci, pohonné hmoty a knihu jízd. V souboru Excel jsme pak mohli údaje jednoduše editovat a seřazovat. Přímo na obrazovce bylo možné založit novou knihu jízd a pomocí filtru si zadat údaje o registrační značce nebo ujetých kilometrech, abychom z celkového seznamu vybrali žádaná data o jízdě a spotřebě určitého vozidla či řidiče. Dynavix Manager se nám stal dobrým pomocníkem při záznamu jízd a tankování. Instalace potřebných programů byla snadná, ale hledání jednotlivých zádrhelů spočívajících v potřebě dalších podpůrných aplikací však bylo uživatelsky mnohem složitější. Samotná práce s hotovou aplikací a editací pak se už stala hračkou a vyžadovala minimum času.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
USA přesunou ambasádu z Tel Avivu do Jeruzaléma USA přesunou ambasádu z Tel Avivu do Jeruzaléma

Washington hodlá přesunout svou ambasádu z Tel Avivu do…

Výrobce Mattoni přebírá středoevropské aktivity PepsiCo Výrobce Mattoni přebírá středoevropské aktivity PepsiCo

Karlovarské minerální vody koupí od nadnárodní…

Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu

Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors loni hospodařil…

Glosa Jaroslava Bukovského: Korunová spravedlnost Glosa Jaroslava Bukovského: Korunová spravedlnost

Českým dovolenkářům svitla po roce opět naděje…

 

Štítky Profi

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 





 
Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

TEST: Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

Dnes 12:51

Porsche Cayenne přijíždí ve třetí generaci a právě esko má být ze současné nabídky žádaným středobodem. Vyzkoušeli jsme jej i s celou řadou příplatkových položek.




Blesk.cz

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve 3 cm sněhu odtlačili cestující

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve 3 cm…

Kdepak na Brňáky s přívalem sněhu. S kalamitou z konce týdne si tady nedělali žádné vrásky. A když  bylo nejhůř,…

Další exot v Prostřeno! Markéta podává ruce jen v gumových rukavicích!

Další exot v Prostřeno! Markéta podává ruce jen v…

Se začátkem týdne na televizní obrazovky přicházejí první letošní díly kulinářské show Prostřeno. I tentokrát se…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Útočník Tecl se vrací do Slavie. V pondělí už trénoval s týmem

Útočník Tecl se vrací do Slavie. V pondělí už…

Poslední dílek skládačky Jindřicha Trpišovského už je na svém místě. O půl roku dříve se z hostování v Jablonci…

 

Reflex.cz

Prezident lhář i

Prezident lhář i "nerušit, kradu". Podívejte se na…

„Miloši, končíme.“ „Miloše, do koše...“ To byla nezapomenutelná davová skandování v listopadu 1989. A k tomu…

Kokosy na sněhu: Nigérie jede poprvé na zimní olympiádu, vysílá veselé tancující bobistky

Kokosy na sněhu: Nigérie jede poprvé na zimní…

Sportovci z Afriky jsou na zimních olympiádách vzácností. Letos se ale do Jižní Koreje chystají zástupci hned 8…