Test: Dynavix Manager - Konec knihy jízd?

Test: Dynavix Manager - Konec knihy jízd?

 
 

Navzdory novele zákona o dani z příjmů umožňující paušální odpis nákladů na firemní vozidla je třeba evidenci jízd stále vést.

Půjčili jsme si navigaci Dynavix Delta III, která umožňuje elektronickou evidenci knihy jízd. Že bychom šli s křížkem po funuse? Nikoliv. Mnohými sdělovacími prostředky proklamované zrušení knih jízd nebylo zcela přesné, protože umožnění paušálního odpisu nákladů na provoz firemního vozidla vyžaduje také doložení, jak byl dotyčný automobil používán. Na jedno vozidlo lze navíc paušálně odečíst jen 5000 korun měsíčně (v případě jeho částečného užití pro soukromé účely jen 4000 korun), což se mnohým firmám nevyplatí. Opět jsme u toho, že potřebujeme vést knihu jízd coby důkazní záznam spojený s provozem firemního vozidla. Pro uplatnění daňových výdajů na pohonné hmoty je nutné zajistit údaje o datu, cíli, účelu použití a ujeté vzdálenosti. Dále potřebujete typ vozidla a registrační značku. Umí toto zachytit evidence jízd u navigace Delta III?

Uložení záznamu

Po zapnutí přístroje a aktivaci pole Záznam jízd jsme obdrželi možnost zadat jméno a příjmení řidiče, typ vozidla, registrační značku, druh paliva a způsob použití. To nám pro účely daňových odpisů na používání automobilu stačilo. Dále jsme zadali požadovanou adresu a vydali se na cestu. Samotnou navigační techniku jsme popsali v minulém vydání AutoProfi, proto se nyní soustředíme pouze na činnost přístroje směřující k evidenci jízd. Po dojetí do žádaného cíle se na displeji objevila možnost uložení či editace konkrétního úseku. Stiskli jsme tlačítko OK a navigaci vypnuli pomocí posuvného tlačítka On-Off. Po opětovném zapnutí přístroje však záznam jízdy zmizel, stejně jako zadání řidiče i vozidla, což vydá na zhruba půlminutové vyplňování. Když jsme se pídili po skutečnosti, proč toto nastalo, zjistili jsme, že je třeba navigaci vypínat pouze pomocí menu a tlačítka pro displej v levém horním rohu přístroje. Pak už bylo vše v pořádku a záznamy o řidiči a vozidle i ujeté trase nemizely. Delta III nám umožnila zadat větší počet šoférů spojených s různými vozidly, jen dostat se k této nabídce vyžadovalo trochu více uživatelského úsilí.

Stahování programů

Pro práci s Dynavix Managerem, který jako jednu z funkcí nabízí evidenci knihy jízd, jsme museli software počítače vydatně doplnit. Podle uživatelské příručky jsme si na webových stránkách Dynavixu instalovali Framework 3.5. Pro propojení Delty III s počítačem jsme si dále stáhli aplikaci ActiveSync. Problém nastal s nastavením vysoké ochrany počítače proti virům pomocí firewallu, který nedovoloval komunikaci s Dynavix Managerem. Další zádrhel nastal s USB Driverem. Když jsme nevěděli proč nechodí, obrátili se přímo na Dynavix. Zde nám bylo sděleno, že pro správnou funkci USB Driveru musíme mít nainstalovaný Winrar pro odemykání souborů. Z našeho uživatelského hlediska nejrozšířenějšího operačního systému Windows bychom dali přednost odemykání pomocí zipu, který tvoří standardní součást výbavy úrovně XP Professional. Nicméně jsme nainstalovali Winrar a znovu zkusili rozchodit Dynavix Manager na počítači.

Služby

Aplikace Manager je bezplatnou službou pro správu zařízení Dynavix. Dovoluje díky připojení k počítači aktualizovat navigační software, zálohovat uživatelské nastavení, editovat vlastní body zájmu POI, provádět upgrade map programu 3R a získat přístup k exportovaným datům z Evidence jízd. Po zanesení několika jízd jsme se rozhodli přenést je do počítače, abychom tak získali přehled o řidičích, vozidlech, či dobách jízd. Postup se však zpočátku nejevil jako snadný. Podle návodu bylo třeba nejdříve dostat data do paměti navigace pomocí jednoduché ikony Exportovat. Posléze jsme v počítači otevřeli Manager a postupně se proklikávali, abychom spojili navigaci s počítačem. Po připojení jsme vydali příkaz ke stahování evidence do počítače. Poté bylo nutné spustit evidenci jízd (buď pomocí nabídnutého odkazu přímo v manageru, či zástupcem Evidence jízd na ploše počítače)..

Tři listy

Evidence jízd v souboru Excel obsahovala tři listy: celkovou evidenci, pohonné hmoty a knihu jízd. V souboru Excel jsme pak mohli údaje jednoduše editovat a seřazovat. Přímo na obrazovce bylo možné založit novou knihu jízd a pomocí filtru si zadat údaje o registrační značce nebo ujetých kilometrech, abychom z celkového seznamu vybrali žádaná data o jízdě a spotřebě určitého vozidla či řidiče. Dynavix Manager se nám stal dobrým pomocníkem při záznamu jízd a tankování. Instalace potřebných programů byla snadná, ale hledání jednotlivých zádrhelů spočívajících v potřebě dalších podpůrných aplikací však bylo uživatelsky mnohem složitější. Samotná práce s hotovou aplikací a editací pak se už stala hračkou a vyžadovala minimum času.

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 

Štítky Profi

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…