Test Auto.cz

Kia Sorento 2,2 CRDi A/T – Co není vidět

19.12. 2012
Verdikt
 

Největší korejské SUV prodělalo facelift, který ale můžeme považovat za důkladnou technickou modernizaci. Jaký je její výsledek?

Jsou facelifty, které třeba i zásadně změní vzhled auta, ale technicky žádný posun vpřed nepřinášejí. To je docela obvyklý scénář. A pak jsou takové, které by třeba u jiné značky vydaly na „novou generaci“. Z tohoto soudku je i modernizace, kterou letos prošla Kia Sorento.

Designem se obšírně zaobírat nemusíme. Pokud dokážete číst, jistě si dokážete i prohlédnout fotky v galerii a posoudit, nakolik současný Schreyerův rukopis hranatým tvarům velkého SUV prospěl. Co ale neuvidíte, je míra, do jaké se karoserie změnila pod vnějšími panely. Je skrznaskrz vyztužená, má nově tvarovanou podlahu, která ponechává více prostoru v zadním cestovním oddílu, a je o centimetr nižší – kvůli aerodynamice, která ovlivňuje hlučnost i spotřebu. Světlá výška podvozku přitom zůstala zachována.

Delší ramena zavěšení umožňují příznivější postavení kola k vozovce napříč zdvihem odpružení a mohutnější silentbloky mají za cíl účinněji pohlcovat rázy od nerovností. Novinkou je elektromechanický posilovač řízení, který výrobci umožnil instalaci aktivního parkovacího asistentu.

obrázek [600 x 305]  

Výsledkem je komfortnější jízda, ale buďme k sobě upřímní – s prémiovým německým SUV si Sorento nespletete. Směrová stabilita má rezervy, zejména při bočním větru ve vyšších rychlostech, a na hrbolatém povrchu nezvládají tlumiče pérování udržet hmotu karoserie pod kontrolou ve vertikální ose. I při relativně obezřetné jízdě na polní cestě se tak temena posádky dostávají občas příliš blízko stropní výplni. Ve vyšších rychlostech na asfaltu dominuje jízdním vlastnostem jemně kolébavý projev, provázený předvídatelnou nedotáčivostí. Pro klidné povahy naprosto v pořádku.

Agresivní jízdní styl ostatně nevyhovuje ani hnacímu řetězci. Vznětový motor 2,2 CRDi má síly dost, ale část jí přijde nazmar v prokluzujícím hydrodynamickém měniči automatické převodovky. Pod zátěží pak o sobě motor dává vědět výraznějším hlukem a vibracemi – k zemědělskému projevu starších dieselů má sice daleko, ale k hladkosti nejkultivovanějších dieselových čtyřválců dnešní doby také. Spotřeba paliva odpovídá jízdním odporům velké karoserie: v rychlosti 130 km/h, kdy motor točí přibližně 2300 otáček (hrubé rozlišení stupnice neumožňuje přesný odečet), spotřebovává Sorento podle údajů palubního počítače 8,7 l/100 km.

Interiér nabízí slušný prostor jak pro lidi, tak pro jejich zavazadla – a to se ještě pod falešným dnem kufru skrývá další objemná přihrádka. Odkládací prostory jsou vůbec jedna z nejpříjemnějších vlastností tohoto velkého SUV. Velmi rozměrná je schránka v konzole mezi sedadly, kterou navíc doplňuje menší přihrádka za volicí pákou převodovky, krytá schránka vpravo od ní a otevřený prostor s protiskluzovou úpravou vpředu, kde konzola přechází ve středový panel palubní desky.

Pracoviště řidiče má stejné základní rozvržení jako dosavadní model, ale materiály v exponovaných místech dostaly novou povrchovou úpravu, okolo jednotlivých funkčních zón přibyly subtilní chromované lišty a displej audiosystému dostal místo dříve populárního červeného podsvícení modernější bílé.

obrázek [600 x 352]  

Sedadla snad nevynikají bočním vedením, zvláštní pochvalu ale zaslouží výrazná a pevná bederní opěrka, alespoň na místě řidiče.

Kia Sorento v základní výbavě Active nabízí kromě jiného klimatizaci, LED světla pro denní svícení nebo litá kola s plnohodnotnou rezervou a stojí 659.980 Kč. Za tyto peníze ovšem dostanete zážehový motor 2,4 GDI a pohon předních kol. Testovanou verzi 2,2 CRDi 145 kW s pohonem všech kol pořídíte nejlevněji za 809.980 Kč a kdybyste chtěli i automat, musíte přihodit dalších padesát tisíc. S výbavou Exclusive (parkovací kamera, vyhřívaná přední sedadla, xenony, zadní spoiler... ) a perleťovým lakem pak cena vyšplhá na dohled milionu.

To nejsou podbízivě nízké částky. S podobným rozpočtem už můžete vybírat z mnoha různých SUV – většina z nich ale bude nejméně o kategorii menší.

První cena vozu659.980,- (2,4 GDI 141 kW 4x2)
První cena vozu s testovanou motorizací759.980,- (2,2 CRDi 145 kW 4x2)
Základní cena testovaného vozu809.980,- (2,2 CRDi 145 kW 4x4)
Cena testovaného vozu vč. příplatků955.980,- (2,2 CRDi 145 kW 4x4)

Plusy

  • Atraktivnější vzhled
  • Prostorný interiér
  • Dostatek odkládacích ploch
  • Dobrý komfort odpružení na kvalitním asfaltu
  • Výrazná opora beder
  • Nikoliv skoupá výbava i u základních verzí
  • Záruka sedm let

Minusy

  • Horší směrová stabilita
  • Kývání na hrbolatých cestách
  • Reakce automatické převodovky
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Sorento 2,2 CRDi A/T

Cena v základní výbavě: 809 980 Kč Cena v testované výbavě: 955 980 Kč

Základní výbava:Denní svícení LED, Tónovaná skla, 17" hliníkové disky kol s pneumatikami 235/65, Plnohodnotná rezerva s hliníkovým diskem, Bezfreonová manuální klimatizace, elektrické ovládání oken, radio s CD a MP3. USB, palubní počítač, dvouose seřiditelný volant, 6x airbag, ABS, ESC, aktivní opěrky hlavy...

Výbava testovaného vozu:Perleťový lak (16.000 Kč), automatická převodovka (50.000 Kč)

Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa

Na trh soukromých kosmických letů vstoupil nový hráč.…

 

Štítky SUV Kia Testy

Technické údaje
Motor Kia Sorento 2,2 CRDi A/T
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 145 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 436 / 1800 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.4 / 6.7
Emise CO2:175
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 660 / 1675
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1890 / 620
Rozměr pneu:235/65 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4685
b) šířka (mm): 1885
c) výška (mm): 1735
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1626
f) rozchod vzadu (mm): 1623
 

Přidat názorDiskuse: Kia Sorento 2,2 CRDi A/T – Co není vidět







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Létající SUV: Řidič v Americe zazmatkoval a přelétl jiné auto Létající SUV: Řidič v Americe zazmatkoval a přelétl jiné auto

V Americe si z auta nejen objednáte jídlo, ale klidně i…

Reklamy, které stojí za to: Kia Sorento a odkud jsou děti Reklamy, které stojí za to: Kia Sorento a odkud jsou děti

Jedním z reklamních spotů připravených pro letošní Super…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Včera

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Jiří Štaidl (†30) by měl 75 let: V posteli střídal Dádu a Trumpovou! Jednu zval i na smrt!

Jiří Štaidl (†30) by měl 75 let: V posteli střídal…

75. narozeniny by dnes oslavil Jiří Štaidl (†30), bratr hudebníka Ladislava Štaidla (72) a textař, který napsal…

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfiemanii nepropadli jenom lidé, ale, jak je vidět, i zvířata. Kočka Manny, kterou sleduje na Instagramu…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

České noční drama: Ďábelské prasátko, klidná Plíšková a šílící Strýcová

České noční drama: Ďábelské prasátko, klidná…

Tohle bylo drama jako řemen! Téměř dvě a tři čtvrtě hodiny dřely na kurtu v osmifinále Australian české tenistky…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…