Test Auto.cz

Kia Sorento 2,2 CRDi A/T – Co není vidět

19.12. 2012
Verdikt
 

Největší korejské SUV prodělalo facelift, který ale můžeme považovat za důkladnou technickou modernizaci. Jaký je její výsledek?

Jsou facelifty, které třeba i zásadně změní vzhled auta, ale technicky žádný posun vpřed nepřinášejí. To je docela obvyklý scénář. A pak jsou takové, které by třeba u jiné značky vydaly na „novou generaci“. Z tohoto soudku je i modernizace, kterou letos prošla Kia Sorento.

Designem se obšírně zaobírat nemusíme. Pokud dokážete číst, jistě si dokážete i prohlédnout fotky v galerii a posoudit, nakolik současný Schreyerův rukopis hranatým tvarům velkého SUV prospěl. Co ale neuvidíte, je míra, do jaké se karoserie změnila pod vnějšími panely. Je skrznaskrz vyztužená, má nově tvarovanou podlahu, která ponechává více prostoru v zadním cestovním oddílu, a je o centimetr nižší – kvůli aerodynamice, která ovlivňuje hlučnost i spotřebu. Světlá výška podvozku přitom zůstala zachována.

Delší ramena zavěšení umožňují příznivější postavení kola k vozovce napříč zdvihem odpružení a mohutnější silentbloky mají za cíl účinněji pohlcovat rázy od nerovností. Novinkou je elektromechanický posilovač řízení, který výrobci umožnil instalaci aktivního parkovacího asistentu.

obrázek [600 x 305]  

Výsledkem je komfortnější jízda, ale buďme k sobě upřímní – s prémiovým německým SUV si Sorento nespletete. Směrová stabilita má rezervy, zejména při bočním větru ve vyšších rychlostech, a na hrbolatém povrchu nezvládají tlumiče pérování udržet hmotu karoserie pod kontrolou ve vertikální ose. I při relativně obezřetné jízdě na polní cestě se tak temena posádky dostávají občas příliš blízko stropní výplni. Ve vyšších rychlostech na asfaltu dominuje jízdním vlastnostem jemně kolébavý projev, provázený předvídatelnou nedotáčivostí. Pro klidné povahy naprosto v pořádku.

Agresivní jízdní styl ostatně nevyhovuje ani hnacímu řetězci. Vznětový motor 2,2 CRDi má síly dost, ale část jí přijde nazmar v prokluzujícím hydrodynamickém měniči automatické převodovky. Pod zátěží pak o sobě motor dává vědět výraznějším hlukem a vibracemi – k zemědělskému projevu starších dieselů má sice daleko, ale k hladkosti nejkultivovanějších dieselových čtyřválců dnešní doby také. Spotřeba paliva odpovídá jízdním odporům velké karoserie: v rychlosti 130 km/h, kdy motor točí přibližně 2300 otáček (hrubé rozlišení stupnice neumožňuje přesný odečet), spotřebovává Sorento podle údajů palubního počítače 8,7 l/100 km.

Interiér nabízí slušný prostor jak pro lidi, tak pro jejich zavazadla – a to se ještě pod falešným dnem kufru skrývá další objemná přihrádka. Odkládací prostory jsou vůbec jedna z nejpříjemnějších vlastností tohoto velkého SUV. Velmi rozměrná je schránka v konzole mezi sedadly, kterou navíc doplňuje menší přihrádka za volicí pákou převodovky, krytá schránka vpravo od ní a otevřený prostor s protiskluzovou úpravou vpředu, kde konzola přechází ve středový panel palubní desky.

Pracoviště řidiče má stejné základní rozvržení jako dosavadní model, ale materiály v exponovaných místech dostaly novou povrchovou úpravu, okolo jednotlivých funkčních zón přibyly subtilní chromované lišty a displej audiosystému dostal místo dříve populárního červeného podsvícení modernější bílé.

obrázek [600 x 352]  

Sedadla snad nevynikají bočním vedením, zvláštní pochvalu ale zaslouží výrazná a pevná bederní opěrka, alespoň na místě řidiče.

Kia Sorento v základní výbavě Active nabízí kromě jiného klimatizaci, LED světla pro denní svícení nebo litá kola s plnohodnotnou rezervou a stojí 659.980 Kč. Za tyto peníze ovšem dostanete zážehový motor 2,4 GDI a pohon předních kol. Testovanou verzi 2,2 CRDi 145 kW s pohonem všech kol pořídíte nejlevněji za 809.980 Kč a kdybyste chtěli i automat, musíte přihodit dalších padesát tisíc. S výbavou Exclusive (parkovací kamera, vyhřívaná přední sedadla, xenony, zadní spoiler... ) a perleťovým lakem pak cena vyšplhá na dohled milionu.

To nejsou podbízivě nízké částky. S podobným rozpočtem už můžete vybírat z mnoha různých SUV – většina z nich ale bude nejméně o kategorii menší.

První cena vozu659.980,- (2,4 GDI 141 kW 4x2)
První cena vozu s testovanou motorizací759.980,- (2,2 CRDi 145 kW 4x2)
Základní cena testovaného vozu809.980,- (2,2 CRDi 145 kW 4x4)
Cena testovaného vozu vč. příplatků955.980,- (2,2 CRDi 145 kW 4x4)

Plusy

  • Atraktivnější vzhled
  • Prostorný interiér
  • Dostatek odkládacích ploch
  • Dobrý komfort odpružení na kvalitním asfaltu
  • Výrazná opora beder
  • Nikoliv skoupá výbava i u základních verzí
  • Záruka sedm let

Minusy

  • Horší směrová stabilita
  • Kývání na hrbolatých cestách
  • Reakce automatické převodovky
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Sorento 2,2 CRDi A/T

Cena v základní výbavě: 809 980 Kč Cena v testované výbavě: 955 980 Kč

Základní výbava:Denní svícení LED, Tónovaná skla, 17" hliníkové disky kol s pneumatikami 235/65, Plnohodnotná rezerva s hliníkovým diskem, Bezfreonová manuální klimatizace, elektrické ovládání oken, radio s CD a MP3. USB, palubní počítač, dvouose seřiditelný volant, 6x airbag, ABS, ESC, aktivní opěrky hlavy...

Výbava testovaného vozu:Perleťový lak (16.000 Kč), automatická převodovka (50.000 Kč)

Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM

Building Information Modeling neboli BIM je inteligentní…

Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu

Německá společnost Volkswagen označila spolupráci mezi…

Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

 

Štítky SUV Kia Testy

Technické údaje
Motor Kia Sorento 2,2 CRDi A/T
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 145 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 436 / 1800 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.4 / 6.7
Emise CO2:175
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 660 / 1675
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1890 / 620
Rozměr pneu:235/65 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4685
b) šířka (mm): 1885
c) výška (mm): 1735
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1626
f) rozchod vzadu (mm): 1623
 

Přidat názorDiskuse: Kia Sorento 2,2 CRDi A/T – Co není vidět







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Reklamy, které stojí za to: Kia Sorento a odkud jsou děti Reklamy, které stojí za to: Kia Sorento a odkud jsou děti

Jedním z reklamních spotů připravených pro letošní Super…

Kia Sorento na českém trhu: 4x2 od 629.980 Kč, 4x4 od 679.980 Kč Kia Sorento na českém trhu: 4x2 od 629.980 Kč, 4x4 od 679.980 Kč

Největší SUV jihokorejské značky Kia vstupuje na český…

 



 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Včera

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Série originálních strategií v reálném čase Pikmin, v níž hrají hlavní roli stejnojmenná stvoření, která jsou…

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

 

iSport.cz

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění z daňových úniků

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění…

Fotbalový útočník Barcelony Neymar byl zbaven v Brazílii obvinění z daňových úniků. O tom, že prokuratura případ…

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle hráč si už nekopne

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle…

Po losu sebevědomá prohlášení, po domácí remíze s Plzní 2:2 v třetím předkole Ligy mistrů ostrá kritika do…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…