Test Auto.cz

Kia Sorento 2,2 CRDi A/T – Co není vidět

19.12. 2012
Verdikt
 

Největší korejské SUV prodělalo facelift, který ale můžeme považovat za důkladnou technickou modernizaci. Jaký je její výsledek?

Jsou facelifty, které třeba i zásadně změní vzhled auta, ale technicky žádný posun vpřed nepřinášejí. To je docela obvyklý scénář. A pak jsou takové, které by třeba u jiné značky vydaly na „novou generaci“. Z tohoto soudku je i modernizace, kterou letos prošla Kia Sorento.

Designem se obšírně zaobírat nemusíme. Pokud dokážete číst, jistě si dokážete i prohlédnout fotky v galerii a posoudit, nakolik současný Schreyerův rukopis hranatým tvarům velkého SUV prospěl. Co ale neuvidíte, je míra, do jaké se karoserie změnila pod vnějšími panely. Je skrznaskrz vyztužená, má nově tvarovanou podlahu, která ponechává více prostoru v zadním cestovním oddílu, a je o centimetr nižší – kvůli aerodynamice, která ovlivňuje hlučnost i spotřebu. Světlá výška podvozku přitom zůstala zachována.

Delší ramena zavěšení umožňují příznivější postavení kola k vozovce napříč zdvihem odpružení a mohutnější silentbloky mají za cíl účinněji pohlcovat rázy od nerovností. Novinkou je elektromechanický posilovač řízení, který výrobci umožnil instalaci aktivního parkovacího asistentu.

obrázek [600 x 305]  

Výsledkem je komfortnější jízda, ale buďme k sobě upřímní – s prémiovým německým SUV si Sorento nespletete. Směrová stabilita má rezervy, zejména při bočním větru ve vyšších rychlostech, a na hrbolatém povrchu nezvládají tlumiče pérování udržet hmotu karoserie pod kontrolou ve vertikální ose. I při relativně obezřetné jízdě na polní cestě se tak temena posádky dostávají občas příliš blízko stropní výplni. Ve vyšších rychlostech na asfaltu dominuje jízdním vlastnostem jemně kolébavý projev, provázený předvídatelnou nedotáčivostí. Pro klidné povahy naprosto v pořádku.

Agresivní jízdní styl ostatně nevyhovuje ani hnacímu řetězci. Vznětový motor 2,2 CRDi má síly dost, ale část jí přijde nazmar v prokluzujícím hydrodynamickém měniči automatické převodovky. Pod zátěží pak o sobě motor dává vědět výraznějším hlukem a vibracemi – k zemědělskému projevu starších dieselů má sice daleko, ale k hladkosti nejkultivovanějších dieselových čtyřválců dnešní doby také. Spotřeba paliva odpovídá jízdním odporům velké karoserie: v rychlosti 130 km/h, kdy motor točí přibližně 2300 otáček (hrubé rozlišení stupnice neumožňuje přesný odečet), spotřebovává Sorento podle údajů palubního počítače 8,7 l/100 km.

Interiér nabízí slušný prostor jak pro lidi, tak pro jejich zavazadla – a to se ještě pod falešným dnem kufru skrývá další objemná přihrádka. Odkládací prostory jsou vůbec jedna z nejpříjemnějších vlastností tohoto velkého SUV. Velmi rozměrná je schránka v konzole mezi sedadly, kterou navíc doplňuje menší přihrádka za volicí pákou převodovky, krytá schránka vpravo od ní a otevřený prostor s protiskluzovou úpravou vpředu, kde konzola přechází ve středový panel palubní desky.

Pracoviště řidiče má stejné základní rozvržení jako dosavadní model, ale materiály v exponovaných místech dostaly novou povrchovou úpravu, okolo jednotlivých funkčních zón přibyly subtilní chromované lišty a displej audiosystému dostal místo dříve populárního červeného podsvícení modernější bílé.

obrázek [600 x 352]  

Sedadla snad nevynikají bočním vedením, zvláštní pochvalu ale zaslouží výrazná a pevná bederní opěrka, alespoň na místě řidiče.

Kia Sorento v základní výbavě Active nabízí kromě jiného klimatizaci, LED světla pro denní svícení nebo litá kola s plnohodnotnou rezervou a stojí 659.980 Kč. Za tyto peníze ovšem dostanete zážehový motor 2,4 GDI a pohon předních kol. Testovanou verzi 2,2 CRDi 145 kW s pohonem všech kol pořídíte nejlevněji za 809.980 Kč a kdybyste chtěli i automat, musíte přihodit dalších padesát tisíc. S výbavou Exclusive (parkovací kamera, vyhřívaná přední sedadla, xenony, zadní spoiler... ) a perleťovým lakem pak cena vyšplhá na dohled milionu.

To nejsou podbízivě nízké částky. S podobným rozpočtem už můžete vybírat z mnoha různých SUV – většina z nich ale bude nejméně o kategorii menší.

První cena vozu659.980,- (2,4 GDI 141 kW 4x2)
První cena vozu s testovanou motorizací759.980,- (2,2 CRDi 145 kW 4x2)
Základní cena testovaného vozu809.980,- (2,2 CRDi 145 kW 4x4)
Cena testovaného vozu vč. příplatků955.980,- (2,2 CRDi 145 kW 4x4)

Plusy

  • Atraktivnější vzhled
  • Prostorný interiér
  • Dostatek odkládacích ploch
  • Dobrý komfort odpružení na kvalitním asfaltu
  • Výrazná opora beder
  • Nikoliv skoupá výbava i u základních verzí
  • Záruka sedm let

Minusy

  • Horší směrová stabilita
  • Kývání na hrbolatých cestách
  • Reakce automatické převodovky
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Sorento 2,2 CRDi A/T

Cena v základní výbavě: 809 980 Kč Cena v testované výbavě: 955 980 Kč

Základní výbava:Denní svícení LED, Tónovaná skla, 17" hliníkové disky kol s pneumatikami 235/65, Plnohodnotná rezerva s hliníkovým diskem, Bezfreonová manuální klimatizace, elektrické ovládání oken, radio s CD a MP3. USB, palubní počítač, dvouose seřiditelný volant, 6x airbag, ABS, ESC, aktivní opěrky hlavy...

Výbava testovaného vozu:Perleťový lak (16.000 Kč), automatická převodovka (50.000 Kč)

Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím

Budoucnost letadlové dopravy se rozbíhá do nejrůznějších…

ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie

Sociální demokraté budou při jednáních o rozpočtu na…

Cestovky hlásí rekordní sezonu Cestovky hlásí rekordní sezonu

Růst platů, nízká nezaměstnanost a opadnutí strachu…

Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států

Americký prezident Donald Trump označil Evropskou unii za…

 

Štítky SUV Kia Testy

Technické údaje
Motor Kia Sorento 2,2 CRDi A/T
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 145 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 436 / 1800 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.4 / 6.7
Emise CO2:175
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 660 / 1675
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1890 / 620
Rozměr pneu:235/65 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4685
b) šířka (mm): 1885
c) výška (mm): 1735
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1626
f) rozchod vzadu (mm): 1623
 

Přidat názorDiskuse: Kia Sorento 2,2 CRDi A/T – Co není vidět







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Ptačí trus, hromady mrtvého hmyzu, pyl či smůla ze…

Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem? Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem?

Vnímání jízdních vlastností aut je často hodně…

 



Létající SUV: Řidič v Americe zazmatkoval a přelétl jiné auto Létající SUV: Řidič v Americe zazmatkoval a přelétl jiné auto

V Americe si z auta nejen objednáte jídlo, ale klidně i…

Reklamy, které stojí za to: Kia Sorento a odkud jsou děti Reklamy, které stojí za to: Kia Sorento a odkud jsou děti

Jedním z reklamních spotů připravených pro letošní Super…

 



 
Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Včera

Na okruhu v Mostě závodily vozy formule 1, které tvořily na přelomu 70. a 80. let minulého století dějiny. Poháněly je tehdy atmosférické třílitrové osmiválce.




Blesk.cz

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a spoustu drobných oprav

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a…

Google uvolnil třetí betu Androidu P, záhy následují také jednotliví výrobci. My jsme aktualizaci nainstalovali…

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“. Rozohnil ho dopis z Itálie

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“.…

Česká republika dostala žádost italského premiéra, aby země Evropské unie pomohly se 450 migranty, kteří jsou na…

 

iSport.cz

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak zklamání i hrdost

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Nevyhráli, přesto jsou naši hrdinové. Zaplněné centrum Záhřebu věřilo, že se dočká…

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený, ale gólman se bude stydět

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený,…

Francie to zvládla! Po dvaceti letech „Les Bleus“ znovu ovládli mistrovství světa ve fotbale, ve finále porazili…

 

Reflex.cz

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi, nejvíc tweetuje o Rusku a v schůzkách vede premiér Japonska

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi,…

Svět je fascinován neustálým tweetováním amerického prezidenta Donalda Trumpa, který si přes Twitter vyřizuje…

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava připomíná časy maršála Tita

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava…

Zlatá éra brutalistické architektury. I tak lze pojmenovat období od jugoslávsko-sovětské roztržky v roce 1948…