4.4. 2013 Auto Tip

Test letních pneumatik 195/65 R 15: To nejlepší na letošní léto

Test letních pneumatik 195/65 R 15: To nejlepší na letošní léto

Aktuální test zřejmě nejpoužívanějšího rozměru 195/65 R 15 pro většinu octavií, focusů, aster či golfů...

Trh s pneumatikami se pořád vyvíjí, neustále přibývají nové rozměry i značky. Standardní velikosti se ale léta nemění, jednou takovou je 195/65 R 15, kterou známe nejen ze všech tří generací octavie, ale i většiny ostatních kompaktních modelů. Donedávna byly tyto míry standardem i ve střední třídě.

To je dostatečný důvod pro další velký test. Od A jako Avon po Y jako Yokohama, téměř pro každé písmenko existuje výrobce a každý z nich má v nabídce nějaký bestseller. Při anonymním nákupu na volném trhu se snažíme o aktuálnost a musíme občas nakoupené zboží vracet. Trh je totiž zaplaven velkým množstvím neprodaných pneumatik z minulých sezon, kterých se obchodníci snaží zbavit přednostně. Dobře si ohlídejte čtyřmístný kód DOT, podle nějž stáří pneumatiky poznáte, a nepřijímejte pláště starší dvou let, nebo ano, ale s velkou slevou.

Znovu jsme vzali velké množství kandidátů, v tomto případě 50 typů letních pneumatik a 4 celoroční, do velkého měření brzdné dráhy na suchém a mokrém povrchu a podle výsledků této „kvalifikace“ vybrali 15 finalistů pro kompletní test. Etalon pro zastavení ze stokilometrové rychlosti na suchém asfaltu ustavily hodnotou 35,5 m pláště Dunlop Sport BluResponse, na vlhku nastavil laťku Continental se vzorem Conti PremiumContact 5 a brzdnou dráhou 42,5 m. Patnáct plášťů s nejmenším součtem obou brzdných drah postoupilo do dalšího kola...


Kvalifikace pneumatik
 

Pneumatiky pro sportovní vozy 225/35 R 18

Náš sesterský časopis Auto Bild Sportscars vyzkoušel osm letních nízkoprofilových plášťů rozměru 225/35 R 18 pro sportovní vozy, na testovacích drahách rakouského Wachauringu se proháněla dvě mini ve verzi John Cooper Works o výkonu 155 kW. Konečné výsledky přinesly docela šok – razítko Vynikající si vysloužil i plášť takřka neznámé značky, ačkoli ta jinak patří třetímu největšímu producentovi gum v Jižní Koreji! Nadprůměrně vyvážený Nexen N 8000 zvládl na výbornou především brzdění, ale zaujal i bočním vedením, reakcí na povely od řízení nebo tichým valením.

Na druhou stranu opět propadl čínský výrobek: Sunew YS 618 při deceleraci na suchu a hlavně mokru pohořel. Ještě více ale zklamala jiná pneumatika: Yokohama Parada Spec-2 z Japonska! Na suchu to ještě šlo, ale na vrstvičce vody byla jen obtížně ovladatelná. Přičemž by vůbec nepomohlo, kdybyste ji obuli i na mnohem méně potentní automobily, než byla zmíněná mini…

Na prvním místě se v konečném hodnocení objevil model Continental SportContact 5, jenž byl bezchybný na mokru a na suchu jen lehce zaváhal při měření vnější hlučnosti. Nabízí precizní řízení a dobrou zpětnou vazbu, ovladatelnost je špičková na obou druzích povrchu.

Stříbrný věnec bralo Pirelli P Zero Nero, zajišťující přesné řízení, progresivní nárůst intenzity odezvy od kol se vzrůstající rychlostí, dobrý komfort valení a nízkou hlučnost – vše korunované nejkratší brzdnou drahou na mokrém asfaltu. Vadil pouze větší valivý odpor, podepisující se na spotřebě.

Pneumatiky pro SUV 235/65 R 17

Jestliže v testu spotovních plášťů se značce Nexen, třetímu největšímu výrobci pneumatik v Jižní Koreji, dařilo, v tomto už její dítě Roadstone Roadian HP na špičku nedosáhlo ani náhodou. Ne že by v terénu neukázalo jisté kvality, ale jakmile se přešlo na mokrý povrch, levný plášť nestačil. Ve všech na jízdní vlastnosti zaměřených testech v této kapitole skončil poslední, takže celkové hodnocení Nevyhovující bylo naší sesterskou redakcí Auto Bild Allrad uděleno po právu.

Na opačném konci tabulky ale zuřil lítý boj. V ryze off-roadových zkouškách, tedy při měření trakce na trávě, písku, štěrku nebo v blátě bral vítězství pokaždé jiný model, přičemž odstupy byly celkem těsné.

Celkový součet nakonec přinesl prvenství plášti Continental Cross-Contact UHP, jenž na suchu i mokru brzdil nejlépe, zajistil příkladnou ovladatelnost a s výjimkou písku si vedl dobře také na všech druzích nezpevněného povrchu. Průměrná je odolnost proti akvaplaninku v zatáčce.

Druhý Pirelli Scorpion Verde dobře brzdí, je jistý na mokru a nejlepší na blátě. Zaujme také nízkou hlučností. Slabší je záběr na trávě a také komfort valení. Třetí Bridgestone Dueler H/P Sport je vynikající na mokru, dlouho vzdoruje akvaplaninku a dobře brzdí na suchu. Navíc nabízí velmi dobrý komfort. Lepší by mohlo být brzdění na suchu, také valivý odpor je průměrný.

Kompletní text, včetně všech grafů, tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 7/13, který je právě k dostání na stáncích.

Spolupracujeme s TipCars.com
Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu

Pákistán označil plánované útoky amerických bezpilotních…

Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie

Evropská unie prodlouží hospodářské sankce uvalené na…

V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman

Pokud prezident Miloš Zeman prohraje příští rok volby,…

 

Štítky Pneu Auto Tip

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

Deset legendárních čtyřkolek - od pracovního offroadu až po supersport Deset legendárních čtyřkolek - od pracovního offroadu až po supersport

Ať už vám jde o prostupnost nezpevněným terénem, nebo jen…

 






 
Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Včera

V první polovině 90. let se postupně rodil v Bavorsku unikátní supersport. Na objednávku.




Blesk.cz

Mynářovy padesátiny na Hradě: Přišel Tvrdík, Duka, Uzel i parta (ex)ministrů

Mynářovy padesátiny na Hradě: Přišel Tvrdík, Duka,…

Sportovní „bafuňáři“, kapitáni průmyslu, sexuolog, kardinál, ale i řada bývalých a současných ministrů. Takovou…

Čtvrtek byl nejlepším dnem roku. U Prahy naměřili 36 °C a padaly rekordy

Čtvrtek byl nejlepším dnem roku. U Prahy naměřili 36…

Dosud nejteplejším letošním dnem v Česku byl čtvrtek, který překonal primát úterka. V Husinci-Řeži u Prahy…

 

iSport.cz

Slovák Lobotka o zájmu Slavie: Dobrá adresa. V Ajaxu pobavil hláškou

Slovák Lobotka o zájmu Slavie: Dobrá adresa. V Ajaxu…

Patří mezi nejvýraznější tváře slovenské jednadvacítky na EURO. A také mezi hráče, o které stojí pražská Slavia.…

Posily Sparty: Stramaccioni budí respekt, první trénink byl náročný

Posily Sparty: Stramaccioni budí respekt, první…

Seznámení i první trénink mají za sebou. Sparťanští fotbalisté už jedou naplno podle rozkazů italského trenéra…

 

Reflex.cz

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na smutečním obřadu promluvila Angela Merkelová

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na…

Jen o kousek unikla velké mezinárodní ostudě Angela Merkelová, která byla kdysi označována za oblíbenkyni…

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD: Zoufalé strany mají zoufalé programy

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD:…

Je mi smutno, je mi úzko. Četl jsem program ČSSD. Vážně si politici myslí, že mohou lidem do očí tak lhát a…