Test Auto.cz

Renault Twingo RS – JuniorWRC

26.9. 2012
Verdikt
 

Jen málo aut má nárok a kuráž tvářit se už z továrny bezmála jako speciál pro WRC. Twingo RS je rozhodně jedním z nich.

Kdybych za každou reakci "to je ale hnusný" vybíral desetikorunu, tak jsem měl jednu nádrž v Twingu Renault Sport zdarma. A to se, prosím pěkně, pohybuji mezi vcelku normálními a rozumnými lidmi, kteří už by měli mít pubertu nějakou tu dekádu za sebou. Prostě to vypadá, že se Renault s faceliftem Twinga úplně netrefil do většinového vkusu.

Nikdo není dokonalý

Dokonce i moje zcela racionální argumenty "ale vždyť to je TO Twingo RS" a "ke sportovní verzi přece takový racingová vizáž patří" vyšly poněkud naprázdno. Ale mě nezviklali. Ačkoli mi také přijdou běžná omlazená twinga trošku divoká, u verze Renault Sport prostě dle mého názoru vypadají velká kulatá světla pěkně rallyeově a je úplně jedno, že Francouzi holdují spíše formuli 1 než honění zběsilých aut ve 200 km/h po lesních pěšinách.

Jenže ať už zaujmete k vizuální stránce věci jakýkoli názor, podstatné je, že to stále je Twingo RS Myslím, že stačí napsat tohle a vědí nejen modří – jízdně nejzábavnější předokolka na trhu prostě může být jen jedna a je dobře, že na tom nový předek (a v mezičase ani konkurence) nic nezměnil. Už je to 3,5 roku, co jsme měli na test standardní Twingo RS a skoro rok a půl od testu varianty Gordini. A to je tak dlouhá doba, že vlastně vůbec nevadí, když si trošku osvěžíme paměť.

obrázek [600 x 394]  

Twingo RS přivítá „záchodovým“ posazem, ale v sedadlech fantasticky kombinujících boční vedení s komfortem. K tomu máme malý volant s tlustým věncem a poněkud autobusovým sklonem sloupku a hliníkové pedály, které ale nejsou úplně stvořeny k meziplynům. Malinká kulatá hlavice řadicí páky stále jen pětistupňového manuálu se perfektně schová v ruce, ale už "zakvedlání" naprázdno prozrazuje, že se bohužel nic nezměnilo ani zde.

Atmosférický žabí princ

Když se Twingo RS objevilo s atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 133 k a s točivým momentem 160 Nm, stalo se rázem nejlepší sportovní atmosférou této kubatury, a rozhodně ne jen proto, že konkurence na tento typ motorů poněkud zanevřela. Motor se velmi ochotně vytáčí, má příjemný mechanický zvuk, rychle reaguje na povely plynového pedálu (určitě o něco rychleji, než před faceliftem), točí téměž 7000 otáček a s tunovým autíčkem velmi slušně cvičí. A pochopitelně se i spotřeba drží na uzdě, takže parádní záležitost.

A co se v mezičase změnilo? U Renaultu nic, ale přišlo Suzuki Swift Sport. A marná snaha, jeho šestnáctistovka, ačkoli je na tom papírově úplně stejně dobře, je ještě o pořádný chlup lepší. Sice spolupracuje se šestistupňovým manuálem, ale zase swift váží o 70 kg více a má těžší zpřevodování. No to jen tak na okraj, i tak má twingo stále druhou nejlepší šestnáctistovku na trhu a pochopitelně nejlepší mezi miniauty.

Nejlépe se cítí v rozmezí od 6000 otáček k omezovači, tedy k 6900/min, ale rozhodně není důvod si stěžovat ani na dynamiku od 5000 výš, kdy má i nejlepší zvuk, byť možná až moc dobře odizolovaný. Škoda ale je, že v Dieppe nezapracovali na největší slabině twinga - převodovce. Dráhy jsou přesné, krátké a bez vůlí, ale mají "gumové" dorazy a při překonávání neutrálu v ní lupe a páka nepříjemně zadrhává.

obrázek [600 x 386]  

Joyride

Ale stejně jako při jízdě zapomínám na to, že bych mohl sedět o kus níž, i zápolení s převodovkou naturalem nasáklý mozek přesouvá někam do podvědomí a řidiče zcela pohlcuje samotná jízda. Muší váha a krátký rozvor propůjčují ostrému twingu doslova motokárové jízdní vlastnosti. Můžu si vybrat, jestli projedu zatáčku chirurgicky čistou stopou nebo jestli si dám lehce nedotáčivý průjezd, podvozek zvládá všechno s naprostou samozřejmostí.

Když se mu v zatáčce lehce poleví, zadní náprava podrží a dodá pocit jistoty, stačí ale ubrat razantněji a přichází přetáčivost, při níž je twingo úžasně čitelné a lze ho držet plynem a volantem na hranici adheze. Tomu pomáhá i přesné a komunikativní řízení s příjemně tuhým odporem posilovače. Je ovšem pochopitelně bezpodmínečně kvůli tomu všemu nutné vypnout systém jízdní stability, což se snaží Francouzi zkomplikovat alespoň naoko umístěním vypínače na neviditelné místo na spodní straně části sloupku volantu.

Twingo je ale nejen velmi poslušné, ale i uživatelsky přítulné. Podvozek totiž také výborně tlumí nerovnosti, téměř nerázuje a jediný nekomfort pramení z krátkého rozvoru, kvůli němuž se na hrbolatém povrchu RS trošku „mele“. Při tom všem se v zatáčkách naklání jen velmi lehce a zatáčí s obrovskou chutí - prostě motokára, jak už jsem psal. I když popravdě řečeno, před těmi 3,5 roky na mě jízdní komfort udělal ještě trošku lepší dojem; tehdy Renault předběhl dobu opravdu výrazně.

No a kdyby bylo nejhůř, jsou připraveny neúnavné brzdy s rychlým nástupem a vynikajícím účinkem, které sice působí trošku gumově, ale dávkují se docela dobře.

Co ještě dodat - Twingo RS se stejně dobré, jako před čtyřmi roky. Je tak dobré, že je opravdu škoda, že v kategorii ostrých miniaut téměř není z čeho vybírat. I kdyby byla konkurence jen ze tří čtvrtin tak dobrá jako twingo, měli bychom k dispozici spoustu opravdu parádních hraček za pár korun, s nízkým provozními náklady a zábavností při rychlostech, kdy nejde o život a o papíry. O tom všem se větším hot-hatchům může jen zdát. Dejte si tedy říct a začněte o něm přemýšlet, kdoví, co přijde příště.

obrázek [600 x 393]  

První cena vozu179.900 Kč (1.2 Acces, 43 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací369.900 Kč (Renault Sport, 98 kW)
Základní cena testovaného vozu369.900 Kč (Renault Sport, 98 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků377.400 Kč (Renault Sport, 98 kW)

Plusy

  • tvarování a rozměry sedadel
  • velmi dobré jízdní vlastnosti a ovladatelnost
  • výkonný motor
  • přesné řízení
  • jízdní komfort
  • spousta zábavy za málo peněz

Mínusy

  • vysoký posaz za volantem
  • nesportovní charakter řazení
  • neklid podvozku na nerovnostech
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Twingo R.S

Cena v základní výbavě: 369 900 Kč Cena v testované výbavě: 377 400 Kč

Základní výbava:ABS s EBD a BAS, aut. rozsvěcení výstražných světel, 4x airbag, odpojitelné ESP, centrální zamykání, posilovač řízení, tempomat, otáčkoměr, sada na opravu pneumatiky, sportovní aerokit, 17“ litá kola, mlhovky, dešťový a světelný senzor, automatická klimatizace, autorádio s CD a MP3 a ovládáním pod volantem, výškově nastavitelný kožený volant, el. ovládaná zrcátka a boční okna vpředu, tónovaná skla, tempomat.

Výbava testovaného vozu:Disky 17“ v barvě „Ocelově šedá“ (7500,-)

Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM

Building Information Modeling neboli BIM je inteligentní…

Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu

Německá společnost Volkswagen označila spolupráci mezi…

Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

 
Technické údaje
Motor Renault Twingo R.S
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 6750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 5.4 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 165 / 959
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1050 / 340
Rozměr pneu:205/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3699
b) šířka (mm): 1688
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2368
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1386
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 900
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):870
k) šířka vpředu (mm): 1350
l) šířka vzadu (mm): 1338
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Twingo RS – JuniorWRC







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Ojetý Renault Twingo II: Proč není tak populární? Ojetý Renault Twingo II: Proč není tak populární?

První twingo si pamatují všichni. Ve své době nezvykle…

Ostrý Renault Twingo oficiálně. Jmenuje se GT, má 110 koní a manuál! Ostrý Renault Twingo oficiálně. Jmenuje se GT, má 110 koní a manuál!

Po zveřejnění detailu ostrého twinga pustila automobilka…

 



 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Včera

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Série originálních strategií v reálném čase Pikmin, v níž hrají hlavní roli stejnojmenná stvoření, která jsou…

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

 

iSport.cz

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění z daňových úniků

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění…

Fotbalový útočník Barcelony Neymar byl zbaven v Brazílii obvinění z daňových úniků. O tom, že prokuratura případ…

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle hráč si už nekopne

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle…

Po losu sebevědomá prohlášení, po domácí remíze s Plzní 2:2 v třetím předkole Ligy mistrů ostrá kritika do…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…