Test Auto.cz

Škoda Superb Combi 1.4 TSI ACT – Bude stačit motorový základ?

18.11. 2015
Verdikt
 

Rozložitá auta střední třídy často ztrácejí se základním motorem lehkost pohybu či jistou důstojnost. Nejlevnější Superb na českém trhu však má agregát se slušným výkonem 110 kW.

Základní benzinový motor. Tohle slovní spojení má v mysli automobilových fanoušků jistou pachuť, kdy automaticky čekají líný, hlučný a pod zátěží ne zrovna úsporný agregát, který si lidé kupují kvůli „ceně od“ nebo jako „poskakovadlo“ po městě. V nižší střední třídě se může jednat o tříválce, ve třídě střední, kde vozy již atakují pětimetrovou délku, pak jde kupříkladu o šestnáctistovku bez turba (Avensis) či litrový přeplňovaný tříválec (Mondeo).

Škoda se však u nového Superbu rozhodla jít trochu jinou cestou, alespoň tedy na našem trhu. Základ tak tvoří přeplňovaný čtyřválec sice nevelkého objemu 1.4 litru, který má ale slušný výkon 110 kW a točivý moment 250 N.m. To znamená, že i když máte vpravdě veliké Combi (jako v našem případě), stále se jedná o automobil schopný zrychlit z klidu na sto kilometrů v hodině za 8,7 sekund a rozjede se až na 218 km/h. To je na danou třídu opravdu solidní základ.

Čísla na papíře však mohou o reálné dynamice v mnohém lhát, jak jsme se přesvědčili již mnohokrát. Pojďme tedy vyzkoušet základní Superb jak ve městě, tak na dálnici včetně plného obsazení.

obrázek [600 x 402]  

K testu jsme dostali kombi v zajímavé šedé barvě Quartz a na osmnáctipalcových kolech Pegasus. To nám přišlo jako zatím nejpřitažlivější kombinace, protože barva se dokáže se světlem zajímavě měnit, na slunci až do zelena, a disky s vrtulovým designem se nám jednoduše líbí. Celkově je Superb pohledným kombi, byť s naším názorem jistě nemusí každý souhlasit.

Uvnitř chvíli trvá, než si člověk najde onu ideální pozici za volantem, nám se to však nakonec téměř podařilo. Výtky směřují již skoro tradičně ke strohým výplním dveří, pochválit naopak musíme rostoucí kvalitu zpracování ve srovnání s dříve testovanými variantami. Palubní deska je přehledná, ovládání snadné a celkově se uvnitř rychle cítíte příjemně.

Jen pro shrnutí si připomeňme ještě hlavní atributy vozu, kterými jsou skvělá prostornost, zejména na zadních sedadlech, velký zavazadlový prostor a pohodlí i na delších cestách.

S přibývajícími kilometry za volantem Superbu se objevují nové poznatky. Kupříkladu příplatkové adaptivní xenonové světlomety by mohly mít lepší intenzitu světla, v tomto se nám předchůdce zdá být o chlup povedenější.

1/3 Pokračovat ve čtení

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Superb Combi 1.4 TSI

Cena v základní výbavě: 761 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 010 500 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, elektronická parkovací brzda, Front Assist, úchyty dětských sedaček Isofix vzadu, litá 18“ kola, bixenonové světlomety s diodovým denním svícením, diodové svítilny, výsuvné ostřikovače světlometů, tónovaná skla, vyhřívané čelní sklo a trysky ostřikovačů, paket diodového vnějšího osvětlení, vyhřívání předních a zadních sedadel, elektricky nastavitelná přední sedadla, dělené zadní opěradlo, zadní loketní opěrka, průvlak na lyže, dvouzónová klimatizace, bezklíčové odemykání a startování, dešťový senzor, parkovací čidla vpředu a vzadu, barevný palubní počítač Maxi DOT, audiosystém Canton s deseti reproduktory a subwooferem atd.

Výbava testovaného vozu:Paket Advance – rozpoznání únavy řidiče, adaptivní tempomat, volba jízdních režimů, kontrola slepého úhlu (+22.000 Kč), paket Comfort – virtuální pedál, zadní parkovací kamera, přípojky USB a AUX, zásuvka na 230 V (+15.000 Kč), paket Multimedia – infotainment Columbus s osmipalcovou obrazovkou, navigace wi-fi, Apple konektivita, Smart Gate, bluetooth handsfree, DAB, rozpoznání dopravních značek (+35.000 Kč), elektricky ovládané panoramatické střešní okno (+32.500 Kč), boční airbagy vzadu (+7.000,-), Smart Light Assist s multifunkční kamerou (+10.000,-), Televize (+15.000,-), Metalíza (+16.900,-), LED paket (+3.500,-), Rezervní ocelové kolo (+2.100,-), Adaptivní podvozek DCC (25.000,-), Třízónová klimatizace (+7.000,-), Adaptivní tempomat (+17.200,-), bezklíčový vstup Kessy (+7.500,-), fondpaket (+6.300,-), paket Style plus (+20.000,-), parkovací asistent (+14.300,-), bluetooth (+9.000,-), media command (+1.800,-), asistent rozjezdu do kopce (+2.100,-), crew protect assist (+3.300,-), dvojitá podlaha (+4.500,-), dělící síť (+5.700,-), vkládané tkané koberce (+1.700,-).

Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující? Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující?

Regionální spoje železniční dotované dopravy provozují…

Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici

Osmdesátiletý herec Jan Tříska je po zranění ve vážném…

Úvěrová spolehlivost Británie padá, výhled je negativní, uvádí Moody's Úvěrová spolehlivost Británie padá, výhled je negativní, uvádí Moody's

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service…

Lesy zvýšily těžbu dřeva, hrubý zisk meziročně vzrostl o osm procent na 3,3 miliardy Lesy zvýšily těžbu dřeva, hrubý zisk meziročně vzrostl o osm procent na 3,3 miliardy

Státnímu podniku Lesy České republiky (LČR) za leden až…

 
Technické údaje
Motor Škoda Superb Combi 1.4 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 218
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.5 / 5.1
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 660 / 1950
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1505 / 640
Rozměr pneu:235/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4856
b) šířka (mm): 1864
c) výška (mm): 1477
d) rozvor (mm): 2841
e) rozchod vpředu (mm): 1584
f) rozchod vzadu (mm): 1572
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 690
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1570
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Superb Combi 1.4 TSI ACT – Bude…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Docela obyčejný Superb? Tahle bestie má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy! Docela obyčejný Superb? Tahle bestie má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy!

Britský tuner už má za sebou mnoho aut vyšroubovaných na…

Vylepšená Škoda Superb: Nově s masážními sedačkami a větším displejem Vylepšená Škoda Superb: Nově s masážními sedačkami a větším displejem

V rámci příchodu nového modelového roku se Škoda Superb…

 



 
Giannini 350 GP Anniversario: Bláznivější limitku jste ještě neviděli!

Giannini 350 GP Anniversario: Bláznivější limitku jste ještě neviděli!

Dnes 12:00

Co vznikne, když malinký Fiat 500 od základů překopáte a napěchujete motorem ze sporťáku? Auto s příslibem velké zábavy!




Blesk.cz

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu: Vytahovali ho jeřábem

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu:…

Hasiči a veterináři v neděli ráno zachránili koně, který se propadl do technologické šachty bazénu v…

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Okolnosti provázející sobotní skok Jana Třísky (80) do vod Vltavy vzbuzují otázky a provází je jedna záhada za…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů, proč sledovat volby u našich sousedů

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů,…

Na první pohled by se mohlo zdát, že nedělní volby do německého Spolkového sněmu budou hodně nudné.  Všechny…

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či skočil z Karlova mostu do Vltavy

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či…

Herecká legenda Jan Tříska (80) bojuje ve vážném stavu o život na anesteziologicko-resuscitačním oddělení (ARO)…