Tokyo Motor Show 2011: Autosalonová fotogalerie

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
197 Fotogalerie
Diskuze (13)
Japonsko se stále ještě vzpamatovává z následků zemětřesení, ale automobilky už mají připraveny nové modely. Čeká se na jediné: Na zákazníky.

Ještě v roce 2010 vyrobily automobilky v Japonsku 9,2 milionu automobilů, z nichž velká část mířila na velké trhy mimo Japonsko. Jak to bude vypadat s čísly za rok 2011?

Zemětřesení z letošního jara vyřadilo přímo mnoho výrobních závodů na dlouhé týdny a jiné nevyráběly proto, že některá součástka jednoduše nebyla vyrobena dodavatelem. Automobilky, které ustály přírodní pohromu bez větší újmy, drtí soustavně alespoň silný jen, který zvyšuje ceny aut z Japonska na neakceptovatelnou úroveň.

Nálada ani statistiky v roce 2011 dvakrát optimistické nebudou. Jenže faktor japonské národní povahy už mnohokrát v historii ukázal, že ani ta nejbeznadějnější situace nemusí být bez východisek. V Japonsku se už zase tvrdě pracuje a první výsledky jsou vidět ode dneška na autosalonu v Tokiu.

Rozsahem spíše menší automobilová výstava je tradiční přehlídkou japonské produkce, futuristických konceptů, ale i špičkové techniky Made in Japan. Nechybí žádné z velkých automobilových jmen Japonska.

Evropskou produkci zastupují jen ty značky, kterým se daří na velmi specifickém automobilovém trhu Japonska prodávat. Vedle dražších Audi, BMW, Mercedesu, Jaguaru, Land Roveru Porsche, Alpiny, Lotusu, KTM a Mini, vystavuje v Tokiu taky Peugeot, Citroën nebo Volkswagen.

K hlavním novinkám japonské provenience se vrátíme samostatnými články v nejbližších hodinách. Teď je zde fotogalerie s 200 snímky přímo z Tokia.

Vstoupit do diskuze (13)