Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Leapmotor C16 má i spalovací motor a je za babku. Dorazí i do Evropy

Leapmotor C16
Leapmotor C16
Leapmotor C16
Leapmotor C16
12 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (15)

Čínská značka Leapmotor představila omlazené SUV C16, které vedle klasické elektrické verze nabízí i provedení kombinující elektromotor se spalovacím agregátem.

Leapmotor je sice původně čínský, Stellantis ovšem v tomto podniku vlastní 20 %, přičemž je nadpolovičním majitelem části podniku, který tyto vozy prodává mimo domácí trh. Není proto divu, že tuhle automobilku najdeme i na českém trhu.

Její nabídku by brzy měl rozšířit omlazené SUV C16, které prošlo modernizací. Elektromobil stojí na platformě s 800V dobíjecí architekturou, přičemž základní varianta nově nabídne akumulátor typu LFP (lithium-železo-fosfát) s kapacitou 74,9 kWh místo původních 67,7 kilowatthodin. Vyšší verze nabídne rovnou 81,9 kWh, výkon 220 kilowattů a pohon zadních kol mají oba modely totožný.

K dispozici je ovšem též provedení EREV, jež nabídne sice mnohem menší baterie (28,4 či 38,7 kWh), zato má k dispozici atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru a výkonu 70 kilowattů, který funguje jako generátor elektřiny. Podle čínského měřicího cyklu CLTC Leapmotor C16 čistě z akumulátoru zvládne 200, respektive 280 kilometrů. Další stovky kilometrů dodá přeměna benzinu na elektřinu. Výkon varianty EREV dosahuje 170 kW.

Modelový rok přinesl též rychlejší multimédia pracující s čipem Snapdragon 8295, modely s lidarem pak spoléhají na procesor Qualcomm 8650 s výpočetním výkonem až 100 TOPS (tera operací za sekundu). Lidar je založen na radaru s pětimilimetrovými vlnami, dvanácti kamerách a stejném počtu parkovacích senzorů.

Design exteriéru zůstal nezměněn, neliší se ani vnější proporce. Leapmotor C16 na délku měří 4,9 metru, je 1,9 m široký a 1,8 metru vysoký, rozvor dosahuje 2,8 metru. Interiér můžete mít hned ve dvou konfiguracích: buď v pětimístné, nebo šestimístné s dvojicí sedadel ve třech řadách.

Video placeholder
Leapmotor C10 a T03 • Zdroj: Leapmotor

Pětimístný model nabídne sedadla s odvětráváním a masážní funkcí pro všechna sedadla vyjma prostředního vzadu a maximální kapacitu zavazadelníku 1663 litrů. Ve výbavě nechybí ani osmilitrová chladnička s funkcí ohřevu.

Zatímco na domácím, čínském trhu Leapmotor C16 startuje na částce 151.800 jüanů (asi 455 tisíc korun), po importu do Evropy se očekávají vyšší ceny. Do nich se vedle nákladů na dopravu a přizpůsobení místním předpisům promítnou i dodatečná cla na elektromobily dovážené z Číny, které v případě značky Leapmotor dosahuje 21 procent.

Zdroj: Electrive, video: Leapmotor

Vstoupit do diskuze (15)