Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Auta bez otravných asistentů? Automobilky chtějí levnou kategorii aut s méně regulacemi

63 komentářů

Avatar - Johny Kejvačka
Johny Kejvačka
No, kéž by v Bruseli někdo tyhle chytré lidi vyslyšel.
ryccardo
To je potreba vypraskat tu verbez z Bruselu a zmenit zakony, aby to slo.
Hendly
@ryccardo
zkus si precist ten clanek….
traveldrive
@Hendly O čom točíš? V článku nie je ani zmienka o tom, že by to bola hotová vec. A vzhľadom na to, čo tá bruselská banda retardov vyvádza, je jeho názor plne podložený. Na rozdiel od tvojich poznámok.
Hendly
@traveldrive
Zjistit jak funguje schvalování legislativy v EU neni tak tezke.
Nevim proc je pro tebe, Ryccarda a další jednodušší verit kazde hlouposti, nez vedet jak je to opravdu.
Pak z vas jsou loutky.
traveldrive
@Hendly Píšeš leda tak o sebe. Necháš si páčiť každú blbosť a ešte si s ňou spokojný. Na povrázku.
ryccardo
@Hendly myslis jako ze narizeni a regulace ze strany EU co vsechno museji automobilky do aut montovat je v poradku? Je potreba aby EU vubec ridila a narizovala co ma trh chtit?
supec
@ryccardo Je to potřeba. To jako voláte po zrušení technických norem (typu ČSN, EN, ISO, ANSI atd)? Nesmysly, poplašné zprávy - nic jiného neumíte.
Hendly
Kdyz uz se tu zas rozjizdi volani po upalovani.

Dovede nekdo vyjmenovat ty povinné asistenty?
Protoze to co mam seznam ja, tak rozhodne neni nic strasneho a draheho. Nehledě k tomu, ze jsem fakt rad, ze kazde nove auto musi mit Asistent nouzového brzdění.
traveldrive
@Hendly Pletieš dve na tri a dobre to vieš. Každá blbosť navyše nenavýši celkovú cenu o svoju maličkosť, ale na celkovej cene auta to s maržami a povinným zdanením spraví podstatne vyššiu sumu. Nehľadiac na to, že každý asistent, ktorého drvivá väčšina majiteľov áut vypína po každom štarte, je zbytočný bez ohľadu na to, či je povinný alebo len súčasťou balíka.
Hendly
@traveldrive Jak vis, co dela drtiva vetsina majitelu?

Ja dal svuj nazor na jeden z asistenu ktere vidim jako fakt prinosny a jsem sakra rad, ze ho bude mit kazde auto.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Hendly
Jo to vidíme často, jak někdo najede zezadu do kolony. Ano, tento asistent, společně přidávám udržování v pruhu, jsou velice přínosné. Řeší neschopnost řidičů, buď sledovat provoz nebo ovládat auto a jezdit bezpečné. Super je sledování mrtvého úhlu, ale tam to je spis minimalizovani chyby, než korekce neschopnosti a bezohlendosti řidiče.
traveldrive
@Mikesus Jasne. Hamzdne to na brzdu tak, že do neho napália ďalší štyria. Kamošov Golf sa zbláznil z električky idúcej vľavo spoza neho, strhol mu volant doprava a napálil to do zaparkovaného auta. Ak majú asistenti nahrádzať neschopnosť a nepozornosť vodiča, dopadne to takto. Robia viac škody ako osohu a svojou prítomnosťou obťažujú a lezú na nervy. To je celé.
Avatar - abacus
abacus
@traveldrive Klameš a vymýšľaš. Ako veľmi často Klaudius. Žiaden asistent ti nestrhne volant. Ak by si ho mal, tak by si to vedel. Šíriš tu klamstvo!
Chlapec sa nevenoval riadeniu , električka naň zazvonila, chlapec sa zľakol, strhol volant a napálil to do vedľajšieho auta.
Lane assist u VW funguje až od rýchlosti 65 km/hod, takže v mestskej premávke nebol aktívny.
Ale možno sa mýlim ja, električka išla po diaľnici....
traveldrive
@abacus Sraľo ako ty mi zrovna žily netrhá. Ani keď si dáš palec. 😁
kyklop
@traveldrive lane assist kľudne "premôžeš" bežnou silou, ak ten volant držíš a nespíš pritom
traveldrive
@kyklop Áno, je tam to "ak", to je fakt. Ale faktom je aj to, že keby tam ten pošahaný asistent nebol, k ničomu by nedošlo.
ACE.
@Mikesus to je ale o každého zodpovědnosti jestli to chce a nebo ne. Budeš jásat i nad tím že si brzo auto přečte někde zapomenutou třicítku a několik km tě nenechá jet rychleji a nebo hned odešle info o tom že porušuješ?
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
@Mikesus asistent brždění a vedení v pruzích je ten největší opruz, co do aut dali. Naštěstí ještě těsně nemám pípák při překročení rychlosti. Až budu zase za 2-3 roky hledat auto, tak pípákova rychlá - pokud možno trvalá - eliminace (a to klidně i destrukcí) bude podmínkou koupě.
Při couvání mi to hamptne kvůli trávě, to je o infarkt. Brždění za jízdy na mě občas řve, i když není důvod. A vedení v pruzích - u koncernu je to skutečně decentní, u mé CX 60 to klidně i trhne volantem, až se zavlní auto. Každopádně vždy mi to tahá, i když jemně, za volant a to úplně nesnáším. To je jak mít vedle sebe pověstnou tchýni, co řídit neumí, ale do všeho kafrá. Adaptivní tempomat, hlídání mrtvých úhlů, to je pomoc. To ostatní je občas i nebezpečný a dá se říct, že oser. Když to někdo chce, ať si to zaplatí. Jednotlivě. Ale dnes už se těmhle sra**ám nedá vyhnout.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
Vypinaji to ti, kteří nedokáží auto ovládat nebo ti, co chtějí záměrně ohrožovat ostatní svoji bezoheldnosti. Ti co neumí udržet auto v pruhu si stěžují a vypinaji udržování v pruhu. Už dávno to neni problém, pro ty kteří to auto dokáží udržet mezi 2 carami. Ti co nedokazi, jim to bude neustále zasahovat a budou si na to stěžovat a vypínat. Kdyz nezasahuje, neni důvod si stěžovat. No a upozornění na překročení rychlosti. Stačí dodržovat max. povolenou rychlost. Opet díky mapovym podkladum, OTA aktualizacim a kameram je to spolehlive. A určitě se může stát jednou za čas spatne načtení, ale bude to opravdu malý zlomek. A pokud to stále někde dělá problémy, je lepší se takovému výrobků vyhnout. Kdyz neni výrobce schopen odladit svůj produkt, je to jen hloupost zákazníka, ze si to kupuje.
Tycoon
@Mikesus

Jak to vlastně bude, až se z těch moderních aut stanou ojetiny? Výrobce auta určitě nebude platit internetové připojení donekonečna. Jak pak bude fungovat ten "asistent" dodržování maximální rychlosti?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon je to na zákazníkovi. Jestli si vybrala výrobek, který nemá podporu, ci služba skončila, nebo má aktualizované mapy, případně aktivní službu, nebo si ji muze připlatit. Zakaznik volí co koupí. Jinak to ma porad kamery a mapy slouží především kvůli křižovatkam a dočasným úpravám. Krizovatka se jen tka nezmění a dočasná úprava, to když někdo nemá na službu, se dá přežít asi. Je to jen o tom, jestli chces větší komfort.
Tycoon
@Mikesus

Realita je taková, že většina kupujících ojetin nejezdí do autorizáku a nechce platit něco navíc k ceně ojetiny. A když jim někdo řekně, že mají platit 5 tisíc ročně za neomezená data pokrývající EU, tak to nikdo z nich nezaplatí.

Když se dívám do ceníků, tak u žádné značky jsem nenašel, na jak dlouho ta data platí automobilka. Na jak dlouho to má Toyota?
Avatar - abacus
abacus
@Tycoon No bude fungovať "rovnako" ako fungoval, doteraz, keď auto nemá navigáciu. Značky bude sprosto čítať kamera a nebude to porovnávať z mapovej databázy a GPS...
Takže, ak mal výrobca od začiatku blbý soft, tak prečíta i rýchlostné obmedzenie nalepené na zadnej časti autobusu.
traveldrive
@Mikesus Ty to máš v tej svojej makovici riadne popletené. Úplne vedľa. Všetkého veľa škodí, aj kontroly.
Lempl Klaun
@traveldrive A ty? 🤡
Roman
@Mikesus Hm, pokud je víc řidičů jako ty, tak se nedivím tomu co se na silnicích děje. Realita je taková, že většina lidí se nevěnuje řízení a spoléhají se na ty ,,zázračné systémy", které je přece zachrání. Ale ty fungují na principu náhody...ano někdy mohou skutečně pomoci, ale často jen obtěžují a někdy i ohrožují řidiče a ostatní.

Řídit auto by mělo být výsadou těch, kteří to skutečně zvládnou a ne, že ho řídí každý jouda co ho ani neumí ovládat a sledovat provoz.
traveldrive
@Roman Správne.
gil54
@Hendly

Můj soused si asistenta nouzového brzdění nemůže také vynachválit.

Je to starší pán, zakládající si na klidné plynulé jízdě a jednou si tak v poklidu a míru dojíždí zvolna do kolony, a protože pečlivě sledoval provoz, viděl, že se kolona rozjíždí a i auto před ním se už pomalu dávalo do pohybu. A udělal tu chybu, že nepřibrzdil i když bylo jasné že to celé vyjde bez dotyku brzdy, jenom se trochu víc přiblíží k autu před ním, samozřejmě připraven případně i přibrzdit. No, ale milý asistent to vyhodnotil jinak a na fleku to zakápl.

No co, tak to zabrzdilo, řeknete, rozjede se a pojede dál. Kdyby ovšem za ním nejel řidič, který také sledoval provoz před sebou a viděl, že se to celé rozjíždí a byl víc na plynu, než na brzdách. Bum bác, pán vzadu byl ještě k tomu velmi agresivní, cizí státní příslušník, bez povinného ručení, bez brzdového asistenta a bez ochoty to řešit jakkoliv jinak než silou. Kdyby se soused rychle "nezakolíkoval", možná by utrpěl víc, než ukopnuté zrcátko a prokopnuté dveře navíc k tomu nabouranému zadku. Na zavinění se samozřejmě nedohodli a pan cizinec ani neměl čas čekat na policii, dal zpátečku, jedna dvě a byl v prachu.

Na asistenta nouzového brzdění nedá dopustit. 😀
Avatar - Mikesus
Mikesus
@gil54
proto je potřeba, aby ty asistenti byly všude. Prostě chyba řidiče, v kombinaci s možná ne úplně dobře nastaveným SW. Zajisté to bylo zřetelné, že by nenabral stojící auto před sebou, nebo už nedokázal odhadnout a systém zafungoval správně? Máš to z vyprávění od řidiče, který si zakládá na bezpečné jízdě a najednou udělal botu, kterou musel řešit asistent? Jestli asistent zafungoval dobře nebo ne je s otazníkem, co je ovšem jasné, řidič vzadu neměl bezpečný odstup, neměl přednárazový systém a nebyl schopen včas zastavit.
gil54
@Mikesus

Ano, udělal chybu, to jsem napsal už v prvním textu a proč to jsem tam detailně popsal také.

Pro přesnost - psal jsem, že si zakládá na klidné a plynulé jízdě. To není to samé jak píšeš ty " na bezpečné jízdě".

V příběhu se stala celá řada chyb. Chtěl jsem jen ukázat, že i prospěšný asistent může být někdy i jednou z příčin nehody. Paradoxně pokud by neměl asistenta, k nehodě by nedošlo.

A technika fungovala tak jak měla, podle mého názoru.
Hendly
@gil54
Co to bylo za auto?
Takto tento asistent vetsinou nefunguje.
Jeden pribeh, jete velice prapodivny a řetězec nepravděpodobnosti.
Mam x prihod kdy to mnoha lidem zachránilo min nehodu.
Budem souperit kdo zna vic historek?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Ne. Ty znáš jen historky. Realita jde úplně mimo tebe.
Avatar - Zetti
Zetti
@Mikesus kdo to na letišti poslal auto do pankejtu a vysadil naraznik? nebyls to ty? Asi velkej šikula . A ostatni budes skolit, nemehlo
traveldrive
@Mikesus Takže ešte viac zasrať auto nezmyslami a viac nasierať ľudí? A ešte ich to nechať platiť? To by fakt mohlo napadnúť len úplné božie hovädo...
Ak nie si schopný bezpečne viesť auto, prečo lezieš za volant? Ani ABS nie je asistent vhodný pre každú situáciu.
Sevca1
@Mikesus Samozřejmě další důležitá věc kvůli bezpečnosti ostatních účastníků je co? No když cestujete dál s EV tak nenabíjet na rychlo nabíječkách ať uděláte bezpečnostní přestávku. Divíte se? Ano toto doporučuje Mikestrus. Takže jeho názory k bezpečnostním asistentum berte s rezervou. Je to mistni b.l.b.e.c , velice aktivní který za týden velice rychle obrátí a nebude to poprvé 😀
kyklop
@Mikesus trochu preháňaš a obhajuješ skoro neobhájiteľné. Mne zadupal na brzdy front assist podobným spôsobom, len bez následkov. Situácia - ideš si s odstupom a auto pred tebou hodí smerovku, spomalí a začne odbočovať doprava. Ty len vypustíš a preložíš nohu na brzdu (pre prípad, že by to bolo potrebné), ale nie nebolo to potrebné (skrz odstup) on odbočil, ja som zhruba o 2 sekundy prešiel okolo neho a v tom momente prásk, brzdový pedál na zem, palubovka ako vianočný stromček a a uto spomalilo zhruba zo 60 na 30 za hodinu. Stalo sa to asi dve sekundy po odobočení a uta predo mnou a po "prejdení" križovatky . Mimochodom, spravila to súčasná Rav-ka plugin. Ale to len tak na okraj. Jo a mimochodom, s asistentmi problém nemám, vypínam len lane assist tam kde sú mizerne zmaľované čiary, alebo na našich úzkych okreskách s tragickým značením. Vo zvyšku života ma neobťažuje a na diaľniciach (otravné dlhé cesty) rád zapnem aktívne udržiavanie v pruhu 😉 . Všetko nie je len čiernobiele
ryccardo
@Mikesus Klika je ze je moznost jezdit starymi auty, ktera takove nesmysly nemaji a mit klid. Fakt nemam naladu pofiderne vypinat vsemozne asistenty, ktere v aute mit nechci. Jediny asistent ktery mam je ESP a i to jde nastesti vypnout a vic mit ani nechci.
Avatar - Zetti
Zetti
@gil54 mikes je mistr v placani howadin. Chce vyhrat soutez o nejvetsiho žvanila na acz, proto komentuje všecko i to cemu nerozumi
Jeden z nejhorsich asistentů je ten co ma udrzet pozornost. Pokazde kdyz zacne pipat pozornost od provozu naopak odvede.
Já si už zadny dalsi auto s temahle blbostma nekoupim. At si mikes trhne
Lempl Klaun
@Zetti TroIIí farma útočí.
Stejná jména, stejná agitka a urážky. 🤡
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Přesně. Je jich tolik, že je ani nikdo nedokáže vyjmenovat!!! A většinu z nich v zásadě nikdo nechce používat. Takže první tři automaticky vypnout při každém zapnutí vozu, že... SOS bude fungovat jen po dobu prvních pár let, pak stejně nikdo nebude platit GSM...

vedení v pruzích
upozornění na rychlost
stop/start
SOS
front assist
mrtvý úhel

ESP
ABS

atd.
Avatar - Mikesus
Mikesus
za mne taková kategorie by klidně být mohla, ale rozhodně s nějakými těmi asistenty, jako právě zde zmiňovaný přednárazový systém. Těch nehod způsobených nedobrzděním je mnoho, ve městech, na dálnicích, prostě když neumí sledovat provoz a podle toho jednat bezpečně, buď nemají mít řidičák nebo za ně bude řešit asistent
traveldrive
@Mikesus V tom prípade je snáď jediným rozumným riešením nedať vodičák neschopnému človeku. Vodičák by mal byť výsadou, nie právom, to je základná chyba dneška. Nútiť kvôli neschopákom zbytočných a často nebezpečných asistentov všetkým, je číre šialenstvo.
Hendly
@traveldrive
jenze zájem automobilky je presny opak. Vic ridici=víc zakazniku.
traveldrive
@Hendly Aha, takže aby viac predávali, nacpú tam viac asistentov, ktoré auto predražia, a potom sa dosť dobre nepredáva...
Pane vachmajstr, voni jsou hlava...
Jon Bon Novy
Ak niekto nie je schopny soferovat bez vsetkych tych otravnych asistentov, mal by sa vratit do autoskoly, nech ho to naucia. Alebo odovzdat vodicak a jazdit mestskou hromadnou dopravou
Hendly
@Jon Bon Novy
Nikdy vam nezasahlo ABS, ESP?

Nikdy nerekli”Sakra jak jsem to vlastne projel, nezaspal sem?´

Resil nekdo tu vterinu kterou mate kdyz auto proti vam najednou jede do vašeho pruhu?
Tycoon
@Hendly

Na jednu stranu máš pravdu. Bezpečnostní systémy dokáží zachránit životy.
Na druhou stranu je zde riziko, že řidiči si na pomoc zvyknou, že budou využívat těch asistentů tak, že se nebudou věnovat řízení. Ono je tak jako s Volvem, které postavilo svou značku na nejvyšší bezpečnosti. A pak se ukázalo, že statisticky právě řidiči Volva nejčastěji bourají.

BTW Moje první zkušenost s ABS byla negativní. ESP za mě nejlepší příspěvek bezpečnosti posledních dekád. Asistent hlídání pruhu hrůza. Nouzové brzdění by chtělo doladit, ale v principu je to přínosné. Asistent rychlosti jsem ještě neměl možnost vyzkoušet, ale už z principu je to zavedeno tak, aby to řidiče opruzovalo.
Lempl Klaun
@Tycoon “A pak se ukázalo, že statisticky právě řidiči Volva nejčastěji bourají” - prosím o zdroj informací.
Tycoon
@Lempl Klaun

Nejvíc pokut dostávají řidiči Porsche, nejvíc bourají Volva

pro iDNES.cz, Martin Šidlák
15. října 2018

Není zač.
Lempl Klaun
@Tycoon Díky za vééélmi pohotovou reakci… a ten odkaz je kde, prosím? 🤡
Tycoon
@Lempl Klaun

Odkaz bohužel nešel dát bez toho, aby se změnil na smajlíky nebo chybu. Když to zadáš do googlu, najde ti to.
Lempl Klaun
@Tycoon Už to mám.

Chápu: autozin.cz/…ym-jste-ridicem/

Neni zač. 🤡
traveldrive
@Tycoon To sa už deje. Adeptov na darovanie orgánov je cestách stále viac.
Lempl Klaun
@traveldrive Díky, traveItYcoone! 🤡
Hendly
@Tycoon
S jakym asistentem mas problem?


V pripade Volva do toho jsou ale nejspis zapoctene i nakladni vozy.
Aspon podle zdroju co lze dohledat.
Tycoon
@Hendly

Stop/Start je nejhorší. Čeká mě STK, tak nesmím zapomenout to zapnout. Asistent udržování v pruhu je vyloženě nebezpečný, když jedu služebákem, okamžitě vypínám. ABS nových aut už je celkem OK. Nouzvé brzdění je potřeba doladit.
traveldrive
@Tycoon Varovanie pred nárazom ešte prv, než položím nohu na brzdový pedál a jemne dobrzdím, besné pípanie, keď otvorím dvere auta a nemám zatiahnutú parkovaciu brzdu, niečo podobné, keď vypnem motor, vystúpim z auta a nechám kľúče v spínacej skrinke, pípanie bezpečnostných pásov, keď sa niekto z posádky odopne prv ako úplne zastavím (a idem trebárs 5 km/h), čítanie dopravných značiek a upozorňovanie na limit 50, ktorý už dávno skončil...
Jon Bon Novy
@Hendly
ABS a ESP nepatria zrovna medzi "otravnych" asistentov, ktorych som mal na mysli.
ABS som si zoparkrat vyskusal za mokra na prazdnej ceste, ze ako a ci vobec funguje. Myslim, ze som ho nepotreboval v nudzi ani raz. Jazdim uz 30 rokov, dodrziavam odstup od vozidla predo mnou, cim ideme rychlejsie, tym vacsi. Som ohladuplny k ostatnym ucastnikom cestnej premavky. Nikoho nezdrzujem, ani sa ale nikomu nervozne nelepim na kufor.
Predvidam, na krizovatke ked mam prednost, dam radsej nohu z plynu dole, aby mi nejaky pablb nevletel z vedlajsej na hlavnu. Nevenujem sa pocas soferovania mobilu.
Ked som unaveny zastavim a oddychnem si.
Rychlost prisposobujem pocasiu, stavu vozovky, stavu a typu vozidla (s Berlingom idem do rovnakej zakruty pomalsie ako s Golfom).
Nepotrebujem asistentov, aby soferovali za mna.
Robim niekde chybu?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
ABS ani ESP se nedostalo do výbav proto, že to nařídila EU. Ale proto, že to chtěl zákazník. Blbý, co, hujeříčku?
Jan Zmrzlinar
Znělo to nadějně do té doby, než jsem došel k tomu, že jde jen o elektro.
Jinak je to výborný nápad
Avatar - Allo
Allo
Pikačoviny jako citroen ami ať si nechají, naprosto nepoužitelné nebezpečné auto, ono by stačilo na malé auta typu fabie, která je stále plnohodnotným autem, zavést euro 5 a bylo by vyřešeno... Funglovky pod 350000
Pista Marton
asisitenti ...tak ot je riadna tragedia , vsetko mam vypnute jedina vec co musi vzdy zapnut je start stop, ani adaptivny tempomat nevyuzivam necitim sa bezpecne....ked som pred dvomi rokmi predaval pacificu chlap sa ma pyta na nejakeho asitenta... to neviem ze to ma , ze on to cital a limited to mal v zaklade a hned mi to ukazal ...😊 za dva roky zoderiem dalsiu a bojim saz e tie auta uz budu tragicke , verim ze americke budu na tom omnoho lepsie a hlavne cisty benzin