Top 10 nejhorších tuningů sezony 2012
Pokud by nám někdo položil záludně přímočarou otázku, jestli máme rádi tuning, řekli bychom že ano. Základní myšlenkou tuningu totiž je auto „vyladit“ tak, aby ještě lépe splňovalo to, co od něj jeho majitel žádá.
Díky tomu existuje velmi široká škála úprav, z nichž některé jsou sympatické více, například funkční tuning, jehož cílem je z auta dostat maximum jeho schopností a zlepšit ta jeho klíčové oblasti. To vlastně dělají i samy automobilky v případě hot-hatch verzí masových dopravních prostředků. No a některým už prostě fandím méně a asi nepřekvapí, že jsou vůči těm výše zmíněným bipolární. A nebo jsou prostě a jednoduše ošklivé.
Možná i proto, abychom vám tuningovou scénu naprosto nezhnusil, jsme v průběhu roku pečlivě vybírali, co vám na dceřiném webu Autofun.cz naservírujeme a buďte si jistí, že výběrové síto bylo hodně hrubé. I tak v něm ale pár podivností uvízlo a ty bychom si teď mohli společně připomenout. Na ty nejpovedenější přijde řada později.
10. místo – DMC Fakhuna
Začneme trošku zlehka. Vzhledem k tomu, že se v diskuzi objevila spousta pozitivních názorů, ale nám se tenhle počin přesto stále nějak nelíbí, máme tu kompromis – nejlepší z těch nejhorších aut, co tu dnes máme. Víc bychom k tomu raději nedodávali.
9. místo – CFC Volkswagen Golf GTI
Tuning motoru, silnější brzdy, sportovní podvozek, pořádné audio. Tady se zdá být všechno v pořádku, snad až na ta malinko „oversized kola“. Ale stačí málo - doplnit matně šedou (plus ještě nějakou) fólii růžovými nebo červenými koly a z kategorie „slušný tuning“ tu rázem máme příčku v nejhorší desítce.
8. místo – Mansory Audi R8 V10 Spyder
Zkombinovat bílý lak s černými doplňky, to bývá jistota. Ne ovšem v tomto případě. Z profilu auto kvůli dvoubarevným prahům a tmavé nasávací kapse vypadá, že je slepeno ze dvou, záď je trošku přežábrovaná a červená střecha mi k tomu nějak neladí. Navíc kabina připomíná interiér nočního klubu. Slibná úprava motoru to nezachrání.
7. místo – JE Design Audi Q7 S-Line
Mnozí si myslí, že Audi Q7 představuje samotný vrchol SUVčkové arogance. Může působit nejen nabubřele, ale i opticky poněkud tlustě. Dá se s tím něco dělat? Dá, alespoň trochu, jak ukazuje třeba Fostla. U JE Design se ale rozhodli pro pravý opak – obezitu Q7 ještě umocnit bílým lakem a widebody kitem. A…ještě něčím – spoilerem na C sloupku. Možná je to i funkční, jak ukazují některé aerodynamické koncepty japonských značek, ale jaký to má smysl zrovna na Q7?
6. místo – Carlsson CGL 45 Royal Last Edition
Tuningové značky čas od času mění své majitele. Na tom není nic až tak divného. Podstatné ovšem je, že si i tak drží svůj standard a styl, pro danou značku charakteristický. Ne tak Carlsson. Jeho noví čínští vlastníci se rozhodli, že auta téhle značky budou na tamním trhu propůjčovat výchozím „masovým modelům“ naprosto svébytný vzhled. Jestli to má být tenhle „singleframe“, tak potěš koště. Globální image značky musí logicky jít do háje…
5. místo – Office K Bentley Mulsanne
Růžový Cadillac? OK, to je filmová klasika. Ale růžový Bentley Mulsanne? To je snad opravdu moc i na Japonce. I kdyby to mělo warpový pohon, stejně je to zabité. A ta kola také nejsou nic moc.
4. místo – Hamann Porsche Panamera Turbo
Víc děr – víc Hamann. Udělejme tolik nasávacích a odsávacích otvorů, co to jen jde a pokud to někde nejde, tak tam dejme alespoň jejich napodobeniny. Když takhle zkrášlíte auto, které moc krásy nepobralo, „úspěch“ bude zaručen. Vzhledem k tomu, že úprava motoru vypadá rozumně, je trošku škoda, že to takhle dopadlo.
3. místo – Hamann Guardian Evo
Hamann letos perlí. Tedy jeho výtvory bývají na hraně tak nějak pravidelně, ale tohle už je fakt moc. Cayenne, který zepředu vypadá jako patrový dort, navíc sýrový, protože je samá díra, to je nefalšovaný hardcore. Navíc bychom neradi sahali Hamannu do svědomí, ale některé z těch otvorů vypadají dost falešně.
2. místo – ABT Volkswagen Up!
Pro rychlé pruhy není vidět lak a signální červené polepy se snaží zachránit to, co designéři Volkswagenu podcenili. Celé dohromady je to čistá hrůza a vítězem se Up! Od ABT nestal jen proto, že tohle možná pomůže prolomit ledy u sedmnáctek před diskotékou, zvlášť teď, když už nejsou večery tak vlahé.
1. místo – Binz X-Orange
Nevím, kdo (s výjimkou funebráků) patří ke klientele Binzu, která touží po éčkovém mercedesu s absurdním rozvorem a délkou, věnovanou jen a pouze zavazadlovému prostoru. Jedno ale vím jistě – určitě ho nechtějí s karbonovými sedadly a čtyřboďáky, obřími koly a karbonovou střechou, o zuřivém oranžovém laku nemluvě a na zvážení je i audiosystém, který vám může „zbaštit“ výkon až 4,8 koně. Tohle prostě nedává smysl ani jako showcar.
…a speciální žolík – Scion iQ od SR Auto
Tohle vlastně není špatná úprava – Kanaďané propůjčili Toyotě iQ opravdu dravý na nebezpečný vzhled a to na velmi profesionální úrovni. Jenže v tomto případě je naprostý „fail“, že dynamické schopnosti sériového atmosférického motoru o objemu 1,3 l za vzhledem auta zaostávají naprosto nestydatě.