Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Top Gear v novém obsazení: Stálo to za to?

David Bureš
Diskuze (18)
Převzaté nápady, málo humoru, ale skvělé obrazové záběry a vtipný LeBlanc. Takový byl Top Gear v novém složení.

BBC tuto neděli odvysílala první epizodu 23. série automobilového pořadu Top Gear. Jak jistě víte, novinkou aktuální série je nový produkční a moderátorský tým. Stejně jako sta tisíce (a zřejmě miliony) dalších fanoušků pořadu jsme usedli k obrazovce a s velkým očekáváním sledovali, jak Evans a spol. nahradí Clarksona, Maye a Hammonda. Popravdě řečeno, první díl nás velice zklamal.

Díky dříve zveřejněným trailerům a informacím přímo z natáčení jsme již tušili, co nás v epizodě čeká. První díl byl rozdělen do čtyř částí; vedle souboje Chevroletu Corvette a Dodge Viperu ACR na vojenské základě a testu Arielu Nomad jsme se dočkali i britsko-amerického závodu a rozhovoru s hvězdami.

V jednotlivých reportážích se staré nápady střídaly s novými myšlenkami. Stávající studio na letišti Dunsfoldu bylo jen lehce upraveno, když křesla pro hosty zůstala stejná, stejně jako žebříček nejrychlejších aut. Jen tradiční ukončení „a s touto bombou nakonec“ Evans přerušil a místo toho s LeBlancem odhalil, co uvidíme příště.

Nejvíce nás zaujalo nové pojetí rozhovoru se slavnými osobnostmi. Rubriku Hvězda v autě za rozumnou cenu nahradila Hvězda v rallyecrossovém autě. Pozvaní hosté už nejezdí na okruhu v obyčejném voze, ale speciálně upraveným mini, se kterým vyráží na nově pojatou dráhu, na níž je asfaltová část doplněna dvěma offroadovými sekcemi. Napoprvé byla pomalá jízda herce Jessieho Eisenberga k popukání, otázkou ale je, zda se stejný motiv nebude opakovat. Ne každý si totiž s mini na blátě a vodě poradí tak zkušeně jako Gordon Ramsay. Ten mimochodem potvrdil zprávy, že se pracuje na Ferrari LeFerrari, když ve studiu ukázal klíče od něj. Eisenberg zase pobavil několika vtipnými glosami. Snad se v pořadu objeví víc takových vtipných hostů.

Z reportáží se nám nejvíce líbil test Arielu Nomad. Matt LeBlanc za jeho volantem ukázal, že řídit umí, a navíc test doprovodil netradiční soutěží. S nomadem se rozhodl ujet těm největším padouchům, kterými dle jeho slov jsou bulvární fotografové. Paparazzi jej přitom stíhali dronem, na terénním motocyklu i paraglidu. Jestli ho dohnali, vám neprozradíme, závěr honičky ale stál za to.

To souboj Viperu a Corvette s Chrisem Evansem a Sabine Schmitz za volantem sice zaujal doprovodnou hudbou a záběry, jinak byl ale nudný. Schmitz se s Evansem honili na vojenské základě, když vzdávali hold filmu Top Gun, až na roztočeného vipera a poněkud „zesinalého“ kopilota Schmitz ale duelu chyběla jakákoliv akce.

V podobném duchu se nesl i americko-britský souboj. Chris Evans s Mattem LeBlancem vyrazili z Londýna do Blackpoolu, kde na ně čekalo několik soutěží. Vzájemná strkanice auty i fakt, že se LeBlancovo cestou rozbilo, byl jen slabý odvar toho samého, co předváděli na svých road tripech Clarkson a spol. Přetahování v písku na pláži, při kterém navíc Evans s Land Roverem Series I i LeBlanc s Jeepem Willys zapadli, by pak bylo nejlepší z celé epizody vystřihnout. Až tak slabý souboj to byl.

Po první odvysílané epizodě zatím nebudeme nový Top Gear definitivně soudit. Za naším zklamáním mohlo být jen přehnané očekávání, nebo skutečně fakt, že jsme tentokrát viděli ty horší materiály a těch lepších se dočkáme až někdy příště. Vždyť z šestice moderátorů jsme zatím viděli jen tři – Chrise Evanse, Matta LeBlanca a Sabine Schmitz. Z nich byl rozhodně nejlepší LeBlanc se svojí hláškou: kvůli tomuhle jsem se moderátorem Top Gearu nestal. Jestli ale i další epizody budou pokračovat v tomto duchu, Top Gear z našich oblíbených pořadů rychle vyškrtneme.

David Bureš
Diskuze (18)
Avatar - hedvin
1. 6. 2016 07:23
Auta
Nemůžu si pomoct, ale v pořadu o autech mi chyběly auta. Na TG jsem se díval hlavně kvůli autům. A teď to jeden viper a nějaké další šunky nezachránily. Těším se co předvede Opičák jestli ho ukážou. JInak jsem od TG mnoho nečekal ale dám mu ještě pár dílů.
Avatar - defusiq
31. 5. 2016 14:05
Re: Děti
Jo ne každej díl je vždycky perfektní a dřív byly občas i dost seriozní, ale i tak se mi více líbil starší TG, serie cca 9-13 považuju za špičku (letopočty nevim, ty tam začala dávat až prima cool >:D ), což mi připomíná, že spousta dobrých a vtipných záběrů vystříhali, asi aby mohli dát víc reklam. Vyplatí se koukat rovnou na nesestříhanej originál z vysíláni v británii. Já to dřív nevěděl, zkouknul jsem všechny díly co byly a pak koukám na youtube na best of topgear a spoustu záběrů jsem vůbec neznal >:D
31. 5. 2016 10:10
dalo se cekat
oni se musej zabidlet, szit se moderatorsky a ukazat producentum jakym smerem to tahnout dal, ted vpodstate jen naskocili do show ktera byla napsana a jen se mirne upravovala

Top Gear v prvnich nekolika sezonach byl taky celkem nuda a teprve po letech to zacalo mit nejakou "stavu" aby se to usadilo a bylo to pak naopak nekolik zbyvajicich sezon vpodstate porad dokola to same, ja je prestal sledovat nekdy 2013 protoze to bylo futr to same jen s jinejma autama a na jinych mistech, zajimave byli vpodstate jen specialy

takze uvidime, bud se rozjedou a zacnu je sledovat a skouknu spetne, nebo ne

nic prevratneho necekam ani od Amazonu se starou trojkou
30. 5. 2016 16:30
Přijde mi,
že tvůrci nevyužili skvělou příležitost show kompletně předělat. Místo toho stále staví na nápadech, které byly šité na míru původní moderátorské trojici a charakterům, které její členové ztvárňovali. To samozřejmě nefunguje. Možná to po pár dílech fungovat začne, ale je otázka, kolik jich bude muset být.

Nacpat Evanse na původní postavu agresivního a podrazáckého petrolheada Clarksona je dost mimo. Spíš ho měli nechat být sám sebou, třeba jako trochu ignorantního ale v zásadě dobrosrdečného automobilového amatéra, a ostatními moderátory ho nechat poučovat. To ale asi nechtěl, takže teď pořad o autech vede někdo, kdo opravdu subjektivně nepůsobí zrovna jako jejich velký milovník (byť jím prý snad v reálu je), neustále musí pokřikovat, aby získal pozornost kolegů a jehož aktuální role v pořadu bezpečně maskuje jakékoliv přirozené charisma, které možná i v reálu má.

Oproti tomu Matt LeBlanc je rozený komik, celkem příjemný herec a zřejmě i zručný řidič, takže na mě působí o dost lépe. Je živější a samozřejmě může vyplodit mnoho humoru ze své neznalosti britských a evropských reálií, což je také plus. Určitě je to dáno tím, že nemá za úkol napodobovat žádnou předchozí postavu série, nýbrž je prostě sám sebou. Je to určitě luxus.

Co mi zatím vadí nejvíce, je že se automobilové zajímavosti a technologie přesunuly ze samotné show do pozdějšího pořadu Extra Gear, takže Top Gear sám o sobě už je jen tím bezmyšlenkovitým blbnutím, které však působí bez skutečných automobilových odborníků trochu prázdně. Snad se Harris dostane do samotného pořadu a nebude muset hnít v Extra Gearu, ale mám takový pocit, že to je jen zbožné přání.

Musím tedy říci, že i přes mou nedůvěru ke kvalitám tohoto pořadu, mě nakonec dokázal zklamat. Je ještě horší, než jsem čekal.
Avatar - hijack
30. 5. 2016 14:03
Not that bad
Az dnes som sa k tomu dostal. Musim uznat ze nic nove pod slnkom sa nekona. Evans s jeho iritujucim humorom a hlasom moc nenadchol. Vsetko zachranuje perfektna kamera so spomalenymi dynamickymi sekvenciami a neprekonatelne LeBlancove hlasky typu "because Nomad weight as much as your mother G-string.." mi prvy diel neprisiel az natolko nudny.
Stary format nebol vobec zly a da sa stale doplnat. Trojica Clarkson, Hammond a May odisla v pravu chvilu ked sa dostali do akehosi stereotypu kde poslednym epizodam dochadzal dych. Drzim Top Gearu palce aj v novom zlozeni :yes: