Top Gear v novém obsazení: Stálo to za to?
BBC tuto neděli odvysílala první epizodu 23. série automobilového pořadu Top Gear. Jak jistě víte, novinkou aktuální série je nový produkční a moderátorský tým. Stejně jako sta tisíce (a zřejmě miliony) dalších fanoušků pořadu jsme usedli k obrazovce a s velkým očekáváním sledovali, jak Evans a spol. nahradí Clarksona, Maye a Hammonda. Popravdě řečeno, první díl nás velice zklamal.
Díky dříve zveřejněným trailerům a informacím přímo z natáčení jsme již tušili, co nás v epizodě čeká. První díl byl rozdělen do čtyř částí; vedle souboje Chevroletu Corvette a Dodge Viperu ACR na vojenské základě a testu Arielu Nomad jsme se dočkali i britsko-amerického závodu a rozhovoru s hvězdami.
V jednotlivých reportážích se staré nápady střídaly s novými myšlenkami. Stávající studio na letišti Dunsfoldu bylo jen lehce upraveno, když křesla pro hosty zůstala stejná, stejně jako žebříček nejrychlejších aut. Jen tradiční ukončení „a s touto bombou nakonec“ Evans přerušil a místo toho s LeBlancem odhalil, co uvidíme příště.
Nejvíce nás zaujalo nové pojetí rozhovoru se slavnými osobnostmi. Rubriku Hvězda v autě za rozumnou cenu nahradila Hvězda v rallyecrossovém autě. Pozvaní hosté už nejezdí na okruhu v obyčejném voze, ale speciálně upraveným mini, se kterým vyráží na nově pojatou dráhu, na níž je asfaltová část doplněna dvěma offroadovými sekcemi. Napoprvé byla pomalá jízda herce Jessieho Eisenberga k popukání, otázkou ale je, zda se stejný motiv nebude opakovat. Ne každý si totiž s mini na blátě a vodě poradí tak zkušeně jako Gordon Ramsay. Ten mimochodem potvrdil zprávy, že se pracuje na Ferrari LeFerrari, když ve studiu ukázal klíče od něj. Eisenberg zase pobavil několika vtipnými glosami. Snad se v pořadu objeví víc takových vtipných hostů.
Z reportáží se nám nejvíce líbil test Arielu Nomad. Matt LeBlanc za jeho volantem ukázal, že řídit umí, a navíc test doprovodil netradiční soutěží. S nomadem se rozhodl ujet těm největším padouchům, kterými dle jeho slov jsou bulvární fotografové. Paparazzi jej přitom stíhali dronem, na terénním motocyklu i paraglidu. Jestli ho dohnali, vám neprozradíme, závěr honičky ale stál za to.
To souboj Viperu a Corvette s Chrisem Evansem a Sabine Schmitz za volantem sice zaujal doprovodnou hudbou a záběry, jinak byl ale nudný. Schmitz se s Evansem honili na vojenské základě, když vzdávali hold filmu Top Gun, až na roztočeného vipera a poněkud „zesinalého“ kopilota Schmitz ale duelu chyběla jakákoliv akce.
V podobném duchu se nesl i americko-britský souboj. Chris Evans s Mattem LeBlancem vyrazili z Londýna do Blackpoolu, kde na ně čekalo několik soutěží. Vzájemná strkanice auty i fakt, že se LeBlancovo cestou rozbilo, byl jen slabý odvar toho samého, co předváděli na svých road tripech Clarkson a spol. Přetahování v písku na pláži, při kterém navíc Evans s Land Roverem Series I i LeBlanc s Jeepem Willys zapadli, by pak bylo nejlepší z celé epizody vystřihnout. Až tak slabý souboj to byl.
Po první odvysílané epizodě zatím nebudeme nový Top Gear definitivně soudit. Za naším zklamáním mohlo být jen přehnané očekávání, nebo skutečně fakt, že jsme tentokrát viděli ty horší materiály a těch lepších se dočkáme až někdy příště. Vždyť z šestice moderátorů jsme zatím viděli jen tři – Chrise Evanse, Matta LeBlanca a Sabine Schmitz. Z nich byl rozhodně nejlepší LeBlanc se svojí hláškou: kvůli tomuhle jsem se moderátorem Top Gearu nestal. Jestli ale i další epizody budou pokračovat v tomto duchu, Top Gear z našich oblíbených pořadů rychle vyškrtneme.