Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

20 nejprodávanějších modelů na americkém trhu v roce 2009

Ondřej Láník
Diskuze (102)
I když jsou na autosalonech v USA k vidění stále menší auta, mezi nejprodávanějšími modely těch úsporných mnoho nenajdete. I v roce 2009 byly v USA mimořádně populární velké pick-upy, sedany střední třídy z Japonska nebo USA a japonské lidové modely.

Prodej nových vozů klesl v loňském roce v USA o 21,2 % na 10.429.553 jednotek. Šlo tak o nejhorší číslo za posledních téměř 30 let. Pořadí značek i automobilek jsme zveřejnili před několika dny v článku Prodej aut v USA byl v roce 2009 nejhorší za téměř 30 let. Nyní je čas seznámit se s nejžádanějšími modelovými řadami.

S přehledem nejprodávanějším jednotlivým modelem je velký pick-up Ford F-series. Konkurovat mu dokáže jedině dvojice Chevrolet Silverado (3. místo) a příbuzné GMC Sierra (18.místo).

Titul nejprodávanějšího osobního automobilu patří také už tradičně americké verzi Toyoty Camry. Za ní pak následuje celá řada modelů japonských značek, které bychom v Evropě řadili převážně do nižší střední a střední třídy. Prvním americkým osobním vozem a taky prvním modelem v pořadí, který si připsal meziroční růst registrací je Ford Fusion na 9. místě.

Světlou ryze hybridní výjimkou je umístění Toyoty Prius na 16. místě pořadí modelů.

Z následujícího přehledu je zřejmé, že Američané budou muset urazit ještě velkou vzdálenost na cestě od aut s velkoobjemovými motory k elektromobilům. Vždyť i v samotné dvacítce byste jen horko těžko hledali model, který je dodáván s motorem menším než 1,8 l a nejprodávanější pick-upy si i nadále drží osmiválcový standard.

20 nejprodávanějších modelů v USA
Poř.Modely2009 [ks]2008 [ks]Rozdíl [ks]Rozdíl [%]
1.Ford F-Series413 625515 513-101 888-19,8%
2.Toyota Camry356 824436 617-79 793-18,3%
3.Chevrolet Silverado316 544465 065-148 521-31,9%
4.Toyota Corolla296 874351 007-54 133-15,4%
5.Honda Accord290 056372 789-82 733-22,2%
6.Honda Civic259 722339 289-79 567-23,5%
7.Nissan Altima203 568269 668-66 100-24,5%
8.Honda CR-V191 214197 279-6 065-3,1%
9.Ford Fusion180 671147 56933 10222,4%
10.Dodge Ram177 268245 840-68 572-27,9%
11.Ford Escape173 044156 54416 50010,5%
12.Chevrolet Impala165 565265 840-100 275-37,7%
13.Chevrolet Malibu161 568178 253-16 685-9,4%
14.Ford Focus160 433195 823-35 390-18,1%
15.Toyota RAV4149 088---
16.Toyota Prius139 682158 884-19 202-12,1%
17.Hyundai Sonata120 028---
18.GMC Sierra111 842168 544-56 702-33,6%
19.Toyota Tacoma111 824137 239-25 415-18,5%
20.Chevrolet Cobalt104 724188 045-83 321-44,3%

Ondřej Láník
Diskuze (102)
25. 1. 2010 15:16
Re: A je to tu zas
A každý kdo s námi nesouhlasí je kryptobolševik >:D >:D >:D už to slovo je vlastně geniální takže narozdil od kryptobolševických nablbel jsou ti kteří používají slovo kryptobolševik nadlidé s IQ hodně převyšujícim 130 bodů. ;-) Tím jsem chtěl říct že pokud má někdo názor a my s ním nesouhlasíme tak mu prostě řeknema že je nablblo idiot socka atp. jelikož jen ten náš názor je správny a to je diskuse po česky. >:D
25. 1. 2010 08:24
Re: D.A.S. - právní ochrana
Staršie skúsenosti, ale dobré. Ohlásiš nehodu, chlapík príde v dohodnutom termíne, všetko spíše a postará sa, aby ťa poisťovňa neobabrala. Nestaráš sa prakticky o nič, iba o dopravu auta do servisu a vyzdvihnutie hotového. Všetky papiere dostaneš až pod nos, s patričným komentárom čo a ako. Pomohli aj pri vybavovaní náhradného auta počas opravy. Pre firmu rozhodne plus, v tej, kde som vtedy robil, bolo asi 10 áut a DAS mal pod palcom všetky bez výnimky. Dobrá vec. :yes:
25. 1. 2010 08:19
Re: ked uz sme pri tych velkych autach
A myslíš, že mu fotrovci na to dajú...? ;-\
25. 1. 2010 08:14
Re: v usa najedou mnohem víc km na osobu
Možno by si si myslel niečo iné, ale určite nič lichotivé. Nie je nutné chytať niekoho za slovíčka.
25. 1. 2010 08:13
Re: v usa najedou mnohem víc km na osobu
Máš a nemáš pravdu. Na jednej strane je demokracia, na strane druhej s takým prístupom pre matičku Zem nič pozitívne neurobíš. Nejdem teraz rozoberať kto koľko špiní a ako ničí prírodu, o tom už bolo plno debát, vieme, že autá sa podieľajú zhruba 18 percentami - No pokiaľ ide o šetrenie zásob ropy a o ekológiu, rozumné hranice nemôžu byť na škodu. Postoj typu "ja na to mám, ja si to môžem dovoliť, ja to zaplatím aj s ekologickou daňou" je v tomto kontexte dosť egoistický.
Napriek tomu si nemyslím, že akékoľvek obmedzenie objemu či výkonu motorov osobných áut čokoľvek vyrieši. Ak ide o ropu a ekológiu, zásadné rozhodnutia treba prijať inde, autá sú kvapka v mori a americké osemvalce zvlášť. Kto chce riešiť ropu a ekológiu v doprave, nech skúsi zmerčiť aj leteckú, námornú aj železničnú dopravu, tí všetci majú tiež za ušami. Ak obmedzovať, tak rovným dielom, nie iba niekoho.