Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Trolejbusy Škoda Electric pro Bulharsko

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
Plzeňská společnost Škoda Electric dokončila dodávku nových kloubových trolejbusů pro bulharské hlavní město Sofie.

Škoda Electric letos v září expedovala poslední z celkem padesáti plně nízkopodlažních vozidel typu Škoda 27 Tr, které si dopravní podnik bulharské metropole Sofie objednal.

Projekt dodávek nových trolejbusů pro hlavní město Bulharska je realizován s podporou Operačního programu Regionální rozvoj 2007-2013 spolufinancovaného Evropskou unií prostřednictvím Evropského fondu pro regionální rozvoj.

Aktuální dodávka pro Sofii není prvním kontraktem pro bulharské hlavní město – třicet vozů jiného typu 26 Tr, slouží v hromadné dopravě bulharského hlavního města již od roku 2010. Kromě Sofie dodává v současnosti Škoda Electric celkem sto trolejbusů i do dalších bulharských měst - do Plevenu, Stare Zagory, Varny a Burgasu.

Vozidla typu Škoda 27 Tr představují osmnáctimetrový plně nízkopodlažní čtyřdveřový kloubový trolejbus s celkovou kapacitou 160 cestujících, který je vyvinut a vyráběn ve spolupráci s polskou firmou Solaris.

První trolejbus Škoda 27 Tr Solaris byl vyroben v roce 2009. Škoda Electric dodává veškerou elektrovýzbroj a provádí celkovou montáž tohoto třínápravového vozu. Elektrická výzbroj je uložena v kontejneru na střeše vozidla.

Trolejbus může být navíc vybaven pomocným dieselagregátem, umístěným v zadní části vozu a umožňujícím jízdu i v místech bez trolejového vedení. Asynchronní trakční motor a mikroprocesorově řízený napěťový střídač s možností rekuperace výrazně snižují energetickou náročnost na provoz vozidla a náklady na údržbu.

Škoda Electric je v současnosti největším evropským výrobcem trolejbusů. Aby došlo k pokrytí požadavků na všechny získané zakázky, vyrábí kolem 30 trolejbusů měsíčně. Škodovka navíc investuje do vývoje nových produktů každoročně kolem 200 milionů Kč ročně. Jedná se o vozidla určená pro třetí tisíciletí - například o bateriový elektrobus Škoda Perun (Pure Electric RUNner) nebo hybridní autobus Škoda H12.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
20. 9. 2014 20:14
jen víc nových (a pokud ještě našich, tím lépe)
tak to je dobře, když si vzpomenu co jsem tam vloni potkal na silnici v Sofii, měl jsem strach, že se to rozpadne před naším autem >:-[]
Pravda ale je, že ten článek budí dojem, že už se to tam dodává delší dobu, tak to mi tedy nepřišlo...

A stejně nejhezčí je jet po pobřeží autobusem, co má uvnitř polepy MHD Mnichova i se seznamem stanic >:D V tom buse se ráno vzbudit po zábavné noci, tak člověk musí dostat záchvat, že ho unesli ufouni z Bulharska do Německa >:D
Avatar - Mangalica
19. 9. 2014 10:16
Re: Karosa vs. Solaris
Můj známý, řidič dpmb, měl hrůzu z toho, že mu vezmou "jeho" Karosu (B931) a vyfasuje tenkrát ještě Renaulta, kterej je tak prolezlej elektrikou, že ani sám výrobce nevěděl, kam který drát vede. Z toho plynula velká poruchovost toho vozítka.

Jako cestující nesnáším kloubový Citelis - naprosto idiotsky řešený interiér, Solarisy jsou proti tomu jako balzám na duši...
18. 9. 2014 17:23
Re: Karosa vs. Solaris
Zatiaľ som na ktorýkoľvek autobus Iveco nepočul chválu, práve naopak.
18. 9. 2014 17:22
Re: Karosa vs. Solaris
Plynové Solarisy zas občas horia.
18. 9. 2014 17:21
Re: buďte rádi že je zájem o naše výrobky
Dík za info, nesledujem to príliš.