TÜV Report 2005 (2.díl): auta stará 4 až 5 let
I druhá nejmladší kategorie hodnocená německými techniky TÜV patří převážně japonským automobilům, dostalo se však také na německé vozy. Prvním neněmeckým útočníkem na pozice Japonců je Saab 9-3 na 19. místě.
Jak vznikla statistika TÜV AUTO REPORT 2005?
Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích. Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v polovině roku 2003 a končícím létem 2004. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 500) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).
Celkem bylo provedeno 7 651 602 kontrol (v minulém roce to bylo 7 537 102 kontrol). Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.
TÜV Report 2005 hodnotí automobily pěti věkových kategorií. První z nich-automobily staré 2-3 roky-najdete ve včerejším článku, další naleznete na news.auto.cz během tohoto týdne.
TÜV Auto Report 2005: kategorie vozů starých 4 až 5 let
Do první desítky čtyř až pětiletých automobilů se tentokrát dostaly tři Toyoty, jedna Mazda, dvě Porsche, dvě Subaru a jeden Mercedes. Nad průměr této věkové kategorie (11,3 %) se dostaly jen tři francouzské automobily. Nejblíže průměru je Renault Laguna (11,1%), o něco lépe si stojí Citroën Xsara (10,9 %) a jediným francouzským automobilem z první třicítky je Citroën Xantia s 8,5% vozů s vážnou závadou na 27. místě. Paradoxem je, že vítěz této věkové kategorie (Toyota Yaris) má svůj druhý domov také ve Francii.Všechny italské a korejské modely jsou pod průměrem 11,3 %.
Škoda Octavia je s 9,4 % vozů s vážnou závadou na 37. pozici spolu s Mazdou 626 a Mitsubishi Colt. Starší Felicia se ani tentokrát neodlepila ode dna, ačkoli v této kategorii jde již o modely z posledních let výroby. Felicia je podle údajů TÜV je výrazně podprůměrný automobil, když 18,8 % Felicií které přijedou na německou technickou kontrolu odjíždí se záznamem o vážné technické závadě.
Kompletní výsledky loňského TÜV AUTO REPORTu 2004.
TÜV Auto Report 2005 (vozy staré 4 až 5 let) |