TÜV Report 2005 (2.díl): auta stará 4 až 5 let

TÜV Report 2005 (2.díl): auta stará 4 až 5 let

 

I druhá nejmladší kategorie hodnocená německými techniky TÜV patří převážně japonským automobilům, dostalo se však i na německé vozy. Prvním neněmeckým útočníkem na pozice japonců je Saab 9-3 na 19. místě.

I druhá nejmladší kategorie hodnocená německými techniky TÜV patří převážně japonským automobilům, dostalo se však také na německé vozy. Prvním neněmeckým útočníkem na pozice Japonců je Saab 9-3 na 19. místě.

Jak vznikla statistika TÜV AUTO REPORT 2005?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích. Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v polovině roku 2003 a končícím létem 2004. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 500) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo provedeno 7 651 602 kontrol (v minulém roce to bylo 7 537 102 kontrol). Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

TÜV Report 2005 hodnotí automobily pěti věkových kategorií. První z nich-automobily staré 2-3 roky-najdete ve včerejším článku, další naleznete na news.auto.cz během tohoto týdne.

TÜV Auto Report 2005: kategorie vozů starých 4 až 5 let
Do první desítky čtyř až pětiletých automobilů se tentokrát dostaly tři Toyoty, jedna Mazda, dvě Porsche, dvě Subaru a jeden Mercedes. Nad průměr této věkové kategorie (11,3 %) se dostaly jen tři francouzské automobily. Nejblíže průměru je Renault Laguna (11,1%), o něco lépe si stojí Citroën Xsara (10,9 %) a jediným francouzským automobilem z první třicítky je Citroën Xantia s 8,5% vozů s vážnou závadou na 27. místě. Paradoxem je, že vítěz této věkové kategorie (Toyota Yaris) má svůj druhý domov také ve Francii.Všechny italské a korejské modely jsou pod průměrem 11,3 %.

Škoda Octavia je s 9,4 % vozů s vážnou závadou na 37. pozici spolu s Mazdou 626 a Mitsubishi Colt. Starší Felicia se ani tentokrát neodlepila ode dna, ačkoli v této kategorii jde již o modely z posledních let výroby. Felicia je podle údajů TÜV je výrazně podprůměrný automobil, když 18,8 % Felicií které přijedou na německou technickou kontrolu odjíždí se záznamem o vážné technické závadě.

Kompletní výsledky loňského TÜV AUTO REPORTu 2004.

TÜV Auto Report 2005 (vozy staré 4 až 5 let)

pořadímodel % aut s vážnou závadou
1.Toyota Yaris4,3 %
2.Mazda Demio4,4 %
2.Toyota RAV44,4 %
4.Toyota Avensis4,5 %
5.Mazda MX-54,6 %
5.Porsche Boxster4,6 %
7.Mercedes-Benz SLK4,7 %
8.Porsche 9114,9 %
8.Subaru Forester4,9 %
10.Subaru Legacy5,0 %
11.Toyota Corolla 5,3 %
12.Nissan Almera6,2 %
13.Honda Accord6,5 %
14.Suzuki Baleno6,8 %
15.Mercedes-Benz S7,1 %
16.Mitsubishi Space Wagon7,3 %
17.Volkswagen Golf7,5 %
18.Suzuki Grand Vitara7,6 %
19.Volkswagen New Beetle7,8 %
19.Saab 9-37,8 %
21.Audi TT7,9 %
21.Mercedes-Benz C7,9 %
23.Audi A38,1 %
24.Mazda Premacy8,2 %
25.Smart City Coupé8,3 %
26.Volkswagen Polo8,4 %
27.Citroën Xantia8,5 %
27.Volvo S808,5 %
29.Honda Civic8,6 %
30.Volvo S40/V408,6 %
31.Ford Focus8,7 %
32.Mazda 3239,0 %
32.Mercedes-Benz M9,0 %
34.Nissan Primera9,1 %
35.Seat Ibiza/Cordoba9,3 %
35.Volkswagen Lupo9,3 %
37.Mazda 6269,4 %
37.Mitsubishi Colt9,4 %
37.Škoda Octavia9,4 %
40.Daihatsu Cuore9,5 %
41.Opel Corsa9,8 %
41.Volvo S70/V709,8 %
43.Nissan Micra10,1 %
44.Mitsubishi Pajero10,2 %
45.Seat Arosa10,4 %
46.Mercedes-Benz E10,5 %
47.BMW Z310,6 %
47.Merdcedes-Benz A10,6 %
49.Audi A410,8 %
49.Audi A810,8 %
51.Citroën Xsara10,9 %
51.Suzuki Swift10,9 %
53.BMW 711,0 %
54.Opel Astra11,1 %
54.Renault Laguna11,1 %
56.BMW 511,4 %
57.Ford Mondeo11,5 %
58.Jeep Grand Cherokee11,6 %
59.Hyundai Atos11,8 %
60.Renault Espace11,9 %
60.Seat Toledo11,9 %
62.Audi A612,2 %
62.Hyundai Accent12,2 %
62.Renault Scénic12,2 %
65.Peugeot 30612,3 %
65.Suzuki Jimny12,3 %
67.Citroën Berlingo12,5 %
67.Opel Vectra12,5 %
69.Peugeot 40612,8 %
69.Renautl Mégane12,8 %
69.Volkswagen Passat12,8 %
72.Hyundai Galloper13,0 %
73.Land Rover Freelander13,1 %
74.Mazda 12113,3 %
75.Fiat Multipla13,4 %
76.Fiat Bravo/Brava13,5 %
76.Mitsubishi Carisma13,5 %
78.Renault Clio13,7 %
79.BMW 313,9 %
79.Hyundai Lantra13,9 %
81.Lancia Y14,0 %
82.Alfa Romeo 15614,1 %
83.Ford Fiesta14,2 %
84.Opel Frontera14,5 %
85.Opel Zafira14,6 %
86.Peugeot 10615,0 %
87.Fiat Marea15,1 %
88.Fiat Punto15,3 %
89.Fiat Seicento15,4 %
89.Mitsubishi Galant15,4 %
91.Citroën Saxo15,7 %
92.Kia Sephia16,0 %
93.Ford Ka16,3 %
94.Opel Omega17,0 %
95.Renautl Twingo17,3 %
96.Nissan Serena17,5 %
97.Alfa Romeo 145/14617,9 %
97.Ford Galaxy17,9 %
99.Suzuki Wagon R+18,6 %
99.Volkswagen Sharan18,6 %
101.Škoda Felicia18,8 %
102.Seat Alhambra19,5 %
103.Daewoo Nubira21,2 %
104.Fiat Palio Weekend25,4 %
105.Chrysler Voyager26,0 %

Spolupracujeme s TipCars.com
Stane se Dvořák nejdéle vládnoucím ředitelem ČT? Do rekordu mu chybí 30 měsíců Stane se Dvořák nejdéle vládnoucím ředitelem ČT? Do rekordu mu chybí 30 měsíců

Rada České televize bude dnes odpoledne rozhodovat o tom,…

Tři procenta Čechů byla při internetových platbách okradena, tvrdí Eset Tři procenta Čechů byla při internetových platbách okradena, tvrdí Eset

Při platbách přes internet byla okradena tři procenta…

Stavba metra D má začít u nákupního centra na Pankráci Stavba metra D má začít u nákupního centra na Pankráci

Stavba trasy pražského metra D by měla začít na pozemku…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme,…

Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

 






 
Dlouhodobý test Seat Ateca 2.0 TDI DSG – Roční fuška začíná!

Dlouhodobý test Seat Ateca 2.0 TDI DSG – Roční fuška začíná!

Dnes 11:54

Máme tady další dlouhodobý test a znovu se do Auto.cz nastěhovalo SUV, tentokrát Seat Ateca s dvoulitrovým TDI a převodovkou DSG.




Blesk.cz

Neposedná Křížková: 3 měsíce po porodu se vrátila na obrazovky!

Neposedná Křížková: 3 měsíce po porodu se vrátila na…

Na mateřské dovolené se Lucie Křížková (32), dříve Váchová, moc dlouho nezdržela. Pouhé tři měsíce po porodu…

Vanesa (13) vypadla z 8. patra! Zázrakem přežila, po měsíci se stalo něco nečekaného

Vanesa (13) vypadla z 8. patra! Zázrakem přežila, po…

Nebohá Vanesa (13) vypadla nešťastně z 8. patra neobývané bytovky v chátrajícím komplexu ve…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Polák bavil novináře. Neměl jsem si hrát na Orra, řekl

TOP zajímavosti z NHL: Polák bavil novináře. Neměl…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Slavia slyšela pískot, Tvrdík se omlouval. Zklamali jsme, řekl Šilhavý

Slavia slyšela pískot, Tvrdík se omlouval. Zklamali…

Poprvé v soutěžním zápase jako trenér Slavie poznal, co je to porážka. Jaroslav Šilhavý byl po úterním…

 

Reflex.cz

Emmu Watson šmíruje celý svět s Tomem Hanksem v čele. The Circle ukazuje, jak si nás zotročí sociální sítě

Emmu Watson šmíruje celý svět s Tomem Hanksem v…

Děsí vás, že je kamera vašeho notebooku neustále zapnutá a Facebook si dokáže zjistit i to, o čem se vám zdá?…

Nejsem oligarcha a žádná média nevlastním, brání se označení Andrej Babiš

Nejsem oligarcha a žádná média nevlastním, brání se…

Vicepremiér Andrej Babiš (ANO) odmítl zařazení mezi oligarchy, kteří v Česku nakupují noviny k upevnění svého…