TVR Cerbera: poslední kus je právě v dražbě

Cerbera bylo auto se dvěmi rolemi: tou první je být velmi schopným kupé GT s uspořádáním 2+2, tou druhou pak je být velmi rychlým automobilem s tradičním ostrovním rodokmenem.
Cerbera bylo auto se dvěmi rolemi: tou první je být velmi schopným kupé GT s uspořádáním 2+2, tou druhou pak je být velmi rychlým automobilem s tradičním ostrovním rodokmenem.
Cerbera, poprvé představená v roce 1994 na British International Motor Show, se stala během několika let jednou z novodobých legend britského autoprůmyslu. I když výroba byla ukončena již v roce 2004, poslední Cerbera s výbavou navrženou osobně ruským majitelem firmy Nikolajem Smolenskim, vyjela až letos. Automobil se však neprodává ze běžnou cenu, ale draží v aukci jejíž výtěžek bude věnován na dobročinné účely.
Pod kompozitovou kapotou poslední Cerbery je vidlicový osmiválec V8 75°, který má zdvihový objem 4475 cm3, nejvyšší výkon 307 kW při 7500 ot./min a točivý moment 515 Nm mezi 5000 a 5500 ot./min. Pětistupňová manuálně řazená převodovka přenáší sílu na zadní nápravu kde se o vyvážený přenos síly na jednotlivá kola stará diferenciál se zvýšenou svorností.
Automobil je schopen zrychlovat z 0 na 96 km/h za 3,9 sekundy, z 0 na 160 km/h za 8,3 sekundy a nejvyšší rychlost přesahuje 250 km/h. Poslední kousek si můžete prohlédnout na stránkách, připravených při příležitosti této slavnostní události: www.thelastcerbera.com. Aukce končí 31. srpna 2006.