Tlačítka, hrany i nový software? Volkswagen chystá další modernizaci modelů ID
Volkswagen se s modely na dedikované elektrické platformě MEB pustil do experimentu, který se u části jeho zákazníků nesetkal s pochopením. V Německu se ale chytili za hlavu a s další modernizací se plánuji vrátit k tomu, co z Volkswagenu udělalo největší automobilku Evropy.
Běžný životní cyklus dnešního vozu znamená vedle menších úprav jednu větší modernizaci po zhruba 3 až 4 letech od uvedení, která jeho život protáhne o podobný časový úsek. Výjimečně se stane, že auto dostane dvě modernizace, a podle všeho se tak stane u dvojice elektrických Volkswagenů.
Jak hatchback ID.3, tak SUV ID.4 už jedním faceliftem prošly. První jmenovaný dostal vzhledové úpravy a přišel třeba o černý plast mezi kapotou a čelním sklem, ale upraven byl i interiér a plno dalších prvků. ID.4 si ponechalo zevnějšek z většiny totožný, ale dostalo upravenou techniku.
Teď je potvrzená další modernizace, která se zaměří zejména na karoserii a změnit by ji měla zásadně. Oba zaoblené vozy se totiž podle šéfa vývoje Kai Grünitze inspirují u chystaného modelu ID.2. Ten zase vychází z konceptu ID.2all, a tak už dnes víme, že se vrátí tradičnější proporce a hranatější tvary. Podle jeho slov zařídí změny „rodinnou příslušnost k ID.2“ a také „nižší a širší postoj“ obou vozů. Vydržet mají do konce dekády, zhruba na rok 2028 se plánuje nahrazení ID.3 elektrickým golfem, a nástupce přijde i pro ID.4.
Oba modely také získají zcela nové interiéry, což zahrnuje jak palubní desku, tak software, a zmiňuje se i návrat fyzických tlačítek. Vysloveně se mluví o zahrnutí otočného ovladače pro hlasitost, který nahradí současné dotekové plošky. I v tomto ohledu je zjevná inspirace u konceptu ID.2all. Nějakými změnami projde i technika; obě auta mají získat upravené motory a baterie z novějších vozů, jako je třeba ID.7.
Uvedení vylepšeného ID.3 se plánuje na druhé čtvrtletí příštího roku a ID.4 bude následovat o něco později. Krom toho se v roce 2026 chystá uvedení dalších tří modelů na upravené platformě MEB Entry: Volkswagen ID.2, Cupra Raval a Škoda Epiq, které využijí pohon předních kol a zaujmou nižší cenou. ID.2 se o rok později dočká i zvýšené varianty. Následovat bude nová platforma SSP, která přejde na 800V architekturu, a první modely na ní se mají objevit v roce 2028.

Zdroj: Autocar, zdroj foto: Volkswagen, zdroj videa: Volkswagen