Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Úřady budou kupovat jen vozy se spotřebou do 11 l/100 km

redakce AUTO.CZ
Diskuze (39)
V klidu mohou zůstat úřady, které se chystají koupit luxusní limuzíny se šestiválcovými motory. Do limitu se ale vejdou i některé osmiválce.

Ministerstvo pro místní rozvoj navrhuje nový limit pro spotřebu nově nakupovaných vozů. Vejde se však do něj většina běžně prodávaných luxusních limuzín.

Státní úřady budou moci v rámci veřejných zakázek pořizovat jen osobní auta s kombinovanou spotřebou do 11 litrů benzinu nebo 12 litrů nafty na 100 km jízdy. Vedle toho budou muset vozy plnit emisní normu Euro 5, lehké užitkové vozy pak benevolentnější normu Euro 4. Vyplývá to z návrhu vyhlášky ministerstva pro místní rozvoj, který je nyní v meziresortním připomínkovém řízení.

"Nový právní předpis by měl reagovat na stav, kdy výsledky zadávacích řízení na silniční motorová vozidla fakticky nevedly k výběru ekonomicky nejvýhodnější nabídky, neboť zadavatel při výběru nezohlednil externí náklady spojené s emisemi znečišťujících látek ze silničních motorových vozidel, ani dostatečně nezohlednil náklady celého životního cyklu," uvedlo ministerstvo.

Maximální spotřebu 11 respektive 12 litrů na 100 km by měla plnit vozidla s výkonem přes 121 kW, například Audi u limuzíny A8 s motory 4,2 FSI respektive TDI přitom uvádí kombinovanou spotřebu 9,5 litru benzinu nebo 6,9 litru nafty. Rozšířenější vozy s výkonem mezi 81 a 120 kW by měly jezdit maximálně za 7,5 litru benzinu nebo šest litrů nafty. Tuto podmínku plní například vozy Octavia od Škody Auto.

Emisní normu Euro 5 musí podle evropských norem plnit všechny vozy, které vstoupily do prodeje od začátku roku 2009. Od roku 2011 jí mají plnit již všechna nově vyrobená vozidla.

Podle odhadu ministerstva pro místní rozvoj je v České republice asi 18.000 veřejných zadavatelů a asi 700 sektorových zadavatelů veřejných zakázek, kteří se vyhláškou v případě schválení budou muset řídit.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (39)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
15. 12. 2010 11:30
Demence
To, že je to všechno fraška a typický český kocourkov bylo řečeno výše. Co mě ale zajímalo je fakt, že budou upřednostňovat nákup vozů splňující Euro 5 a u užitkových vozidel Euro 4. To mu se lze jen zasmát. Jiné auto než s E5 přece od příštího roku koupit nejde a pokud vím, tak u užítkáčů do 3,5t to platí taky. Padlo slovo o ekologii, takže vlk se nažral a koza zůstala celá...
Avatar - JDM
14. 12. 2010 19:23
Re: Jsem rád, že úředníkem nikdy nebudu...
tomu se jen neříká auto to je auto :-) reprezentativní auto má prostě dvoucifernou spotřebu ..TDIčka jsou drahý a po 100 000 by je servis vyšel na brutální peníze ..za to by měly 2 benzíňáky..
Avatar - JDM
14. 12. 2010 19:19
Re: 11l benzínu nebo 12l nafty
jenže buggati 16valcový TDIčko nikdy neudělá a hlavně by nemělo spotřebu 11l..benzínový motor přijde o 100tis levněji tudiž ušetřených 100tisic zbyde na provoz toho auta to vystačí uředníkovy minimálně na 2-3 roky a pak se takových aut úřady zbavují .. jak by to vypadalo kdyby ministr vnitra přijel na nějaké mezinárodní jednání ve fabii 1.2 TDI???
Avatar - gld
14. 12. 2010 17:53
Re: Jsem rád, že úředníkem nikdy nebudu...
šípový pluh spoza zákruty na takýchto drifterov v premávke :-!
14. 12. 2010 13:18
Re: šetřílci
Rozumné by bolo nakúpiť Superby, hoci TDI a TSI v plnej paľbe, pre tých menších Octavie a referentom Fabie. A nebudú nikomu klať oči, niečo aj ušetria a šéfovci budú mať rýchle, solídne, bezbečné, dobre vybavené autá ako chceli.