V Koreji se prodeje aut propadly o 25 %
S poklesem prodejů nových automobilů se nepotýká jen Evropa, ale také Jižní Korea. V srpnu se zde prodalo o 25,1 % aut méně než během loňského srpna.
Za prvních osm měsíců letošního roku jsou pak prodeje automobilů o 7,6 % nižší ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.
Propad prodejů je údajně ovlivněn obavami zákazníků o zpomalení hospodářského růstu a oslabenou důvěrou spotřebitelů. Stávky ve zdejších továrnách, které letos proběhly, pak znamenají, že se v Koreji během minulých měsíců vyrobilo méně aut než loni.
Dominantní postavení na zdejším trhu mají domácí automobilky. Hyundai a Kia dohromady ovládají 76 % trhu (43,7 % Hyundai a 32,3 % Kia).
Za touto dvojicí pak s ohromným odstupem následují Chevrolet (dříve Daewoo) s 9,8% podílem na trhu, Renault Samsung s 4,1% podílem a Ssangyong s tříprocentním podílem.
V Koreji se významně daří BMW, které zde od ledna do srpna letošního roku prodalo 19.251 nových aut, což znamená dvouprocentní podíl na trhu. Boduje také Mercedes-Benz (1,4% podíl na trhu), Volkswagen (1,1 % na trhu) a Audi (1,0 %).
Nejprodávanějším vozem v Koreji je letos sedan Hyundai Avante (u nás prodávaný jako Elantra). Následuje další Hyundai Sonata a Kia Morning (Picanto).