Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V lednu se na mýtném vybralo rekordních 735 milionů korun

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Na mýtném se letos v lednu od kamionů a autobusů vybralo 735 milionů korun. Meziročně jde o nárůst o téměř 10 % a o nejvyšší výběr za první měsíc roku od zahájení provozu systému.

Informace o vybraném mýtném vyplývají ze statistik tuzemského mýtného systému. Důvodem je podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) novoroční zvýšení mýtných tarifů i růst průmyslové výroby v Česku a okolních zemích.

Navyšování sazeb se z kamionů nejvíce dotklo strojů s emisní třídou Euro 5, které byly v minulosti proti méně ekologickým vozidlům cenově zvýhodněny. Toto zvýhodnění se ale odrazilo ve skokovém nárůstu kamionů s Euro 5, které aktuálně představují 60 procentní podíl na mýtných platbách.

Kamionům s emisní třídou Euro 5 od ledna vzrostly tarify na ujetý kilometr v průměru o deset procent a byla rovněž zavedena emisní třída Euro 6 pro vozidla splňující ještě přísnější ekologická kriteria.

Za celý loňský rok se na kamionovém mýtném vybralo 8,7 miliardy korun, což proti předchozímu období představovalo mírný růst o 160 milionů korun.

Elektronické mýtné se v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybrané části silnic první třídy. Celkem je v systému zaregistrováno téměř 800.000 kamionových palubních jednotek.

Na rozdíl od vozidel nad 3,5 tuny poplatek za použití dálnic platí osobní vozidla ve formě časového kuponu. Jenom ročních kuponů se vloni podle ministerstva dopravy prodalo přes dva miliony kusů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Avatar - praděda7
15. 2. 2015 13:49
Re: Jsem proti mýtnému
Právě, do státní kasy. A to tu jde. Jinak by nebylo na odměny všem těm, co dřou jako koně....

[odkaz]
Avatar - Dylan McKay
14. 2. 2015 23:46
Jsem proti mýtnému
Prodražuje cenu dopravy, cena se odráží na veškerém zboží a do státní kasy se stejně nedostane všechno. Navíc se mýtné šíří jako mor celou Evropou. Je to odrazový můstek jak zpoplatnit všechno.
14. 2. 2015 17:26
Možná ještě více
A co teprve, kdyby omezili náklaďákům jízdy po souběžných okreskách, na tohle by se měl stát zaměřit, jestliže je tam dálnice tak by ji musel kamion využít a ne blokovat okresky, ničit domky ve vesnicích, zvyšovat tam hlučnost a prašnost.
Cena nafty v tom asi hraje taky roli, momentálně je u nás asi kromě Polska nejlevnější.
Avatar - CHerokee
14. 2. 2015 16:52
cena
Důvod je zřejmě jasný - levnější nafta a benzín, tak se více jezdí. Zvláště přes ČR.