Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VC Ria – První kvalifikace

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)
VC Ria v Brazílii může rozhodnout o titulu v nejvyšší třídě a tak i její kvalifikace byla sledována s velkým napětím. První den však nepřinesl žádné překvapení a na vedoucích místech se objevují jména, na která jsme zvyklí.

VC Ria v Brazílii může rozhodnout o titulu v nejvyšší třídě a tak i její kvalifikace byla sledována s velkým napětím. První den však nepřinesl žádné překvapení a na vedoucích místech se objevují jména, na která jsme zvyklí.

Ve 125 se celé kvalifikace nesla v duchu boje vedoucí dvojice průběžné klasifikace Manuela Poggialiho (Gilera) a Arnauda Vincenta (Aprilia). Lépa na tom byl po většinu času Poggiali, který si časem 1:58.897 také zajistil provizorní pole position o 0.147 sekundy před Francouzem. Třetí čas zajel Pablo Nieto (Aprilia) a na čtvrté místo se v samotném závěru vyhoupl Gabor Talmacsi (Honda). Odsunul tak do druhé řady třetího z uchazečů o titul, Dani Pedrosu (Honda). Pátý čas zajel letos výborně jezdící mladík Mika Kalio (Honda) z Finska před stabilní výkony podávajícím Sevem Jenkneram (Aprilia). Druhou řadu uzavírá veterán Nobu Ueda (Honda), který se úspěšně zotavuje z úrazu v Mugellu na jaře tohoto roku.

Pro nás velmi zajímavé 250 se nesly v duchu nadvlády Aprilií. Posledním kolem si předběžné pole position zajistil Toni Elias (Aprilia), když časem 1:54.312 odsunul o 0.016 sekundy na druhé místo Marca Melandriho (Aprilia). Třetí čas zajel Eliasův týmový kolega Fonsi Nieto (Aprilia). Výborně vstoupil do kvalifikace Sebastian Porto (Yamaha), ale jeho stroj se potýkal s technickými potížemi a tak mohl odjet pouze 11 kol ale stačilo to na poslední místo v první řadě. Celou druhou řadu si zabrali jezdci Aprilie v pořadí Randy de Puniet, Roberto Locatelli, Alex Debon a Franco Battaini. Tovární duo Hondy Emilio Alzamora a Roberto Rolfo jsou po prvním dnu až 9., resp. 10.

  Naši jezdci Jarda Huleš (Yamaha) a Kuba Smrž (Honda) zajeli v podstatě podle očekávání. Huleš drží 18. čas se ztrátou 3.233 sekundy na Eliase a Smrž při prvním seznámení s 250 zajel poslední čas se slušnou ztrátou 4.382.

Hlavní magnet dne, třída MotoGP, se ukázala jako království Maxe Biaggiho (Yamaha YZR-M1). Ten po podpisu tříleté smlouvy s týmem Pramac a Hondou RC211V, předvedl klidný a vyzrálý výkon a časem 1:51.854 nikoho nepustil na vedoucí příčku. Jeho největší rival Valentino Rossi (Honda RC211V) za ním zaostal o 0.012 sekundy. Rossi si ovšem připsal nejvyšší naměřenou maximální rychlost 315.6 km/h. Třetí čas, i přes pád v úvodu kvalifikace, zajel Biaggiho kolega Carlos Checha (Yamaha YZR-M1) a první řadu doplňuje domácí miláček Alex Barros (Honda NSR500), který soustavně zlepšoval své časy.

Druhá řada se stala celá kořistí jezdců na dvoutaktech. Nejlepším z nich byl Norick Abe (Yamaha YZR500) před Olivierem Jacquem (Yamaha YZR500), trochu překvapivě Nobu Aokim (Proton KR) a Jacquovým kolegou Shinyou Nakanem (Yamaha YZR500). Až ve třetí ředě zbylo místo na nejrychlejší Suzuki Kennyho Robertse (Suzuki GSV-R), který zajel 9. čas. Až 11. čas zajel Tohru Ukawa (Honda RC211V), který zde loni startoval z pole position a dokonce až 15. čas zajel Loris Capirossi (Honda NSR500). Díky zranění způsobenému v Estorilu a potížím se strojem se také nedařilo Sete Gibernauovi (Suzuki GSV-R), který zajel až 17. čas. Útěchou jezdcům na zadních pozicích může být fakt, že rozdíl mezi 1. Biaggim a 19. Johnem Hopkinsem (Yamaha YZR500) je pouhých 1.709 sekundy, což není vskutku žádná propast.

___

Vše o motorkách - www.moto.cz

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)