Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Více než polovina Čechů jezdí do neautorizovaných servisů

redakce AUTO.CZ
Diskuze (70)
Víc než polovina tuzemských motoristů dává přednost neautorizovaným servisům. Servis Češi navštěvují dvakrát ročně, nejčastěji kvůli výměně pneumatik či oleje nebo na pravidelnou prohlídku. Vyplývá to z průzkumu Stem/Mark pro servisní síť Q-Service.

Lidé si ze tří čtvrtin servis vybírají podle vlastní zkušenosti, pro 40 procent je na prvním místě kvalita služeb, 29 procent dá na doporučení a 24 procent se rozhoduje podle ceny. Kolem 53 procent lidí v posledních pěti letech svůj servis nezměnilo.

Neautorizované servisy navštěvují nejčastěji lidé ve věkové skupině mezi 30 a 44 lety. Do autorizovaných servisů jezdí 46 procent žen a 33 procent mužů.

Celkem 53 procent dotázaných jezdí do autoservisu dvakrát do roka, jednou ročně jezdí do servisu 15 procent a méně často pak 12 procent dotázaných. Zhruba devět procent motoristů jezdí do servisu jednou za dva měsíce nebo častěji a osm procent naopak nejezdí do servisu nikdy.

Kolem 54 procent jezdí do servisu měnit pneumatiky, 45 procent respondentů odpovědělo, že důvodem návštěvy je výměna oleje, 41 procent dále uvedlo pravidelnou servisní prohlídku a 29 procent dotázaných jezdí do servisu nejčastěji kvůli měření emisí a zajištění STK.

"Tyto výsledky nejsou příliš překvapivé, u všech čtyřech nejčastějších odpovědí se jedná o úkony, které je třeba na automobilu provádět vždy znovu v určitém časovém období. Přezutí pneumatik dvakrát ročně, výměna oleje a servisní prohlídka jednou ročně a měření emisí a STK jednou za čtyři roky u nového automobilu, respektive jednou za dva roky v ostatních případech," uvedl manažer Q-Service Otakar Dvořák.

Nejčastější věkovou kategorií jsou vozy ve stáří 11 až 15 let a šest až deset let, které tvoří vždy kolem třetiny aut, se kterými do servisů jezdí. S novými vozy jezdí do opraven nejčastěji majitelé vozů Renault, u nichž je celkový věkový průměr auta osm let. Naopak nejstaršími návštěvníky servisu jsou vozy značky Ford a Opel, u nichž je věkový průměr aut shodně 12 let.

Průměrná útrata v autoservisu je 2750 korun. Mírně nad průměrem jsou muži s průměrnou útratou 2996 Kč, naopak ženy utratí průměrně 2455 Kč. Průměrná útrata v neznačkovém servisu je 2372 Kč, což je o 1010 Kč více, než je průměr v autorizované provozovně.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (70)
30. 11. 2022 04:22
Servis
Já to mám jak kdy. Podle mě je nesmysl jezdit s každou "prkotinou" hned do autorizovaného servisu. Když se ale jedná o něco vážnějšího, tak to určitě smysl má. Přecejen origo náhradní díly mají většinou jen autorizované servisy. V tomto mám například velice dobrou zkušenost s https://www.intercars.cz Právě k nim jezdím vždy, když mám nějaký větší problém.
18. 4. 2014 07:24
Re: Aby taky ne
Tvůj kamarád je prase, to se nedá jinak nazvat. Koupí si čadící diesel, nechá mu vyndat filtr, takže to čadí ještě víc a ještě si to nechá načipovat na vyšší výkon, aby mu to čadilo ještě víc. Pak člověk musí jezdit pořád s vypnutým přívodem vzduchu, aby se neudusil. Vždycky lituju chodce, kteří to musí čuchat. Pak se nedivme, že ekologičtí aktivisti vymýšlejí pořád nějaká omezení.
12. 2. 2014 22:37
Re: Tak nějak jsem čekal,
zkusenost s vw na passatu mi zamrzale dvere od ridice a nesly otevrit zvenci,zevnitr ano.tak jsem dal auto na origos servisu na P9 s tim, ze jedu pristi tyden na hory,tak abych nemusel lezt do auta pres ridice-)v servisu mi rekli pry spatne utesneny zamek, vse vycisteno, zamek jsme nechali vyschnout zamek fungoval bez problemu.nebude se to uz opakovat.Oprava stala 5000kc.Jedu na hory a opet se nemohu dostat do auta.Tak volam nastvane do servisu, ze zamek nefunguje opet.reakce prijimaciho technika,jo tak to tedy budeme mmuset vymenit cely zamek a dalsich 5 litru vymena zamku.kdyz jsem se ptal, ze by mela byt naka zaruka na praci,prace zdarma slespon.tak se mi akorat vysmali.od te doby jsem do vw servisu nepachl a jsem spokojenej.
12. 2. 2014 20:01
Re: Aby taky jo
Ad 2, za A, proškolení všichni nejsou a už vůbec ne na všechny modely dané značky- ta školení jsou totiž poměrně drahá a za B, v malých servisech rozhodně nejsou žádní zedníci ani jiní diletanti ale normální vyučení automechanici/autoelektrikáři-obvykle ti nejlepší z ročníku a co si budeme povídat, najít na internetu servisní manuál k čemukoliv zvládne průměrný uživatel internetu- takže informace mají stejné.
Ad 3, Možnost donesení vlastních dílů umožňuje kdokoliv na jakékoliv úrovni servisu
Ad 4, V případě nekvalitně odvedené práce je větší šance na nápravu u menšího servisu, který se bojí o svou reputaci a dnes je každá firma pojištěná na "blbost", takže oprava je hrazena z pojistky na blbost daného podnikatele či zaměstnance, v autorizovaném servisu je větší šance, že to pod nesmyslnou záminkou zametou pod koberec- známý musel vyhrožovat soudním znalcem a žalobou, když po něm chtěli 80 000kč za motor, který při výměně rozvodů v autorizovaném servisu potkali...
Ad 5, Nižší cenu originálních náhradních dílů bych chtěla vidět- na servis se obvykle účtuje maloobchodní cena dílů bez daně- tedy nákupní cena plus obvykle 35%, každý servis může sehnat originální náhradní díly buď za nižší či shodné ceny-ale je to blbost, já si spíše zjistím kdo dodává díly do prvovýroby a koupím díly přímo od zdroje a ne takové, které putují kamsi, kde je přebalí do krabiček s logem výrobce auta a následně prodají dráž...
Ad 6, Pokud se někdo nechá od autorizovaného servisu odrbat a nechat si na autě napáchat prasárny, tak ať se nediví, že se mu v menším servisu vysmějí, že je blb...

Avatar - Guttalax
12. 2. 2014 18:12
Drahý nebo levnější?
Naše auto jede letos na 1 technickou. Servis mělo jen předprodejní.. Každý rok výměna oleje Total Quartz 9000 5W-40 130,- litr a filtr za 63,- Man.Uděláno ve vlastní garáži.Najeto 35 tis. Kdyby to nebylo tak hlučné a na dálnici nežralo jako prokopnuté-tož bych řek,že ten cedník je celkom schopné auto. :-!