11.2. 2014 ČTK

Více než polovina Čechů jezdí do neautorizovaných servisů

Více než polovina Čechů jezdí do neautorizovaných servisů

Víc než polovina tuzemských motoristů dává přednost neautorizovaným servisům. Servis Češi navštěvují dvakrát ročně, nejčastěji kvůli výměně pneumatik či oleje nebo na pravidelnou prohlídku. Vyplývá to z průzkumu Stem/Mark pro servisní síť Q-Service.

Lidé si ze tří čtvrtin servis vybírají podle vlastní zkušenosti, pro 40 procent je na prvním místě kvalita služeb, 29 procent dá na doporučení a 24 procent se rozhoduje podle ceny. Kolem 53 procent lidí v posledních pěti letech svůj servis nezměnilo.

Neautorizované servisy navštěvují nejčastěji lidé ve věkové skupině mezi 30 a 44 lety. Do autorizovaných servisů jezdí 46 procent žen a 33 procent mužů.

Celkem 53 procent dotázaných jezdí do autoservisu dvakrát do roka, jednou ročně jezdí do servisu 15 procent a méně často pak 12 procent dotázaných. Zhruba devět procent motoristů jezdí do servisu jednou za dva měsíce nebo častěji a osm procent naopak nejezdí do servisu nikdy.

Kolem 54 procent jezdí do servisu měnit pneumatiky, 45 procent respondentů odpovědělo, že důvodem návštěvy je výměna oleje, 41 procent dále uvedlo pravidelnou servisní prohlídku a 29 procent dotázaných jezdí do servisu nejčastěji kvůli měření emisí a zajištění STK.

"Tyto výsledky nejsou příliš překvapivé, u všech čtyřech nejčastějších odpovědí se jedná o úkony, které je třeba na automobilu provádět vždy znovu v určitém časovém období. Přezutí pneumatik dvakrát ročně, výměna oleje a servisní prohlídka jednou ročně a měření emisí a STK jednou za čtyři roky u nového automobilu, respektive jednou za dva roky v ostatních případech," uvedl manažer Q-Service Otakar Dvořák.

Nejčastější věkovou kategorií jsou vozy ve stáří 11 až 15 let a šest až deset let, které tvoří vždy kolem třetiny aut, se kterými do servisů jezdí. S novými vozy jezdí do opraven nejčastěji majitelé vozů Renault, u nichž je celkový věkový průměr auta osm let. Naopak nejstaršími návštěvníky servisu jsou vozy značky Ford a Opel, u nichž je věkový průměr aut shodně 12 let.

Průměrná útrata v autoservisu je 2750 korun. Mírně nad průměrem jsou muži s průměrnou útratou 2996 Kč, naopak ženy utratí průměrně 2455 Kč. Průměrná útrata v neznačkovém servisu je 2372 Kč, což je o 1010 Kč více, než je průměr v autorizované provozovně.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady

Ukrajinské úřady identifikovaly vraha bývalého ruského…

Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou

Administrativa prezidenta Spojených států Donalda Trumpa…

Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz

Kandidát na ministra průmyslu Jiří Havlíček si může…

Dukovany budou mimořádně stát do konce března Dukovany budou mimořádně stát do konce března

Neplánovaná odstávka druhého reaktorového bloku Dukovan…

 
 

Přidat názorDiskuse: Více než polovina Čechů jezdí do…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s turistkou, za chvíli byl mrtvý

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s…

Zapózoval s americkou turistkou a za 45 minut byl mrtvý. Statečný policista zemřel, když se snažil zastavit…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov zázračně probudil

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov…

ONLINE 17:30 | „Uklidnil jsem se. Na střídačce, v kabině i při tréninku už všechno tolik neprožívám,“ přemítal…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je špión. Pak se stal americkým diplomatem

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je…

Američan Robert F. Dorr byl vlastenec, příslušník letectva, diplomat a byl úspěšný publicista. Přesto byl ve 14…