Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vláda poskytne Nexenu investiční pobídky za 3,8 miliardy korun

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
Výrobce pneumatik Nexen získá slevu na daních a 300 milionů korun na vytvoření pracovních míst.

Vláda poskytne korejskému výrobci pneumatik Nexen investiční pobídky až 3,8 miliardy korun. Firma získá slevu na dani z příjmů právnických osob dvě miliardy korun a na vytvoření pracovních míst 300 milionů korun. Hmotná podpora za strategickou investici dosáhne 1,14 miliardy korun. Nexen plánuje v ČR investovat do stavby továrny na Žatecku zhruba 23 miliard korun. Dnes uzavřel investiční smlouvu s českou vládou.

Stát zároveň poskytne kompenzace Ústeckému kraji za slevu na pozemky 302 milionů korun a hmotné podpory na školení a rekvalifikace ve výši 92 milionů korun. Pro srovnání, Hyundai v Nošovicích vyčerpal na pobídkách 3,8 miliardy korun z 5,5 miliardy státem přislíbené podpory.

Korejský výrobce pneumatik Nexen Tire plánuje investovat do výstavby továrny v průmyslové zóně u Žatce v první fázi 22,8 miliardy Kč (829 milionů eur). Zahájení výroby v novém závodě plánuje za čtyři roky.

Investiční smlouvu podepsali premiér Bohuslav Sobotka a vrcholný představitel korejské společnosti Nexen Kang Pjung-čung. Díky investici se Jižní Korea posune na třetí místo žebříčku zahraničních investorů v ČR za Německo a Japonsko.

Česká vláda o uzavření investiční smlouvy s Nexenem rozhodla před týdnem. Továrna Nexenu by mohla dát práci zhruba tisícovce lidí, což by mohlo snížit míru nezaměstnanosti v Ústeckém kraji zhruba o 0,3 procentního bodu, uvedl již dříve krajský úřad práce. Investice Nexenu na Žatecku by mohla podle Asociace exportérů vytvořit dalších šest až deset tisíc pracovních míst v návazných dodavatelských firmách. V samotné firmě by mohlo časem vzniknout až 2300 míst.

Do budoucna by Nexen mohl v průmyslové zóně Triangle na Žatecku investovat až 45 miliard korun, což by byla největší zahraniční investice v Česku.

Nexen svými pneumatikami zásobuje závody korejských automobilek Hyundai a Kia v Česku a na Slovensku, ale i boleslavskou Škodu. Po rozšíření závodu a při dobrém vývoji trhu bude továrna schopná vyrábět ročně přes 20 milionů kusů pneumatik.

Korejská automobilka Hyundai podle údajů agentury CzechInvest obdržela podporu na vytváření nových pracovních míst 500 mil. Kč, slevu na dani z příjmů právnických osob 925 milionů korun. Hmotná podpora na kapitálové investice dosáhla 1,45 miliardy. Sleva na pozemek byla 736 milionů korun, podpora na školení a rekvalifikace dosáhla 207 milionů korun.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
30. 6. 2014 12:06
Re: Barum
Tedy pokud vím, Dunlop patří Goodyearu, místo něho by tam jako koncern toho TOP měl být Michelin. Ale je i pár menších, více či méně nezávislých, kteří umí vyprodukovat opravdu slušné obutí. Já nedám dopustit na zimní pneu Nokian, snad až na menší nájezd se směle v našich podmínkách rovnají Continentálům. No a ten kilometrický proběh je relativní, guma je třetinu levnější, ale najedu na ní jen o čtvrtinu míň, takže je vlastně výhodnější.
Já bych ty korejce nezatracoval, vyzkoušel jsem hankook, až na kilometrický proběh měla ta guma velmi dobré chování, dost mě tehdy překvapila.
29. 6. 2014 10:42
Re: Nerovné podmínky
Přesně, hlavně občanům peníze nebrat :-) Zdanění výrazně nižší a nechte peníze lidem ať si oni rozhodnou kam investovat, co si koupit, jak šetřit. Lidé poté žačnou sami vidět více příležitostí a investují, budou aktivnější a to přinese teprve ta skutečně dlouhodobá pracovní místa a absolutní inovace. Ne takto koupená montovací místa s pochybným vlivem na životní prostředí.
Stát pořád saje a pak přerozdělí formou pobídek... trapné. Stát nikdy nic nevytvoří, jen jeho občané a náš stát tímto tvoří s obrovskými náklady pozice, které ve výsledku vytěsní jiné soukromé investice.
Když přepočteme náklady na jedno to pracovní místo, je to nehorázně vysoké a jak píše kolega, naprosto topokřivuje podmínky na trhu a další šance ostatních občanů a podniků. Pobídky jsou zlem ;-) :yes:
28. 6. 2014 15:15
Nerovné podmínky
Nechápu, že kdejaký cizinec může dostat takové nehorázné úlevy - a za co vlastně? Za to, že vytvoří pár mizerně placených míst defakto pro cvičené opice a že po skončení pobídek zmizí někam, kde mu nabídnou za pár let to co my dnes? Dobře si pamatuji v Brně Flextronics - jaká to byla sláva, politici se plácali po zádech. Vše dostali zadarmo + daňové prázdniny. A jak prázdniny skončily, zavřeli fabriku, rozmontovali linky a vše přesunuli dál na východ. Zůstala po nich jen zničená zem.
Český podnikatel nebo zaměstnanec je doslova dřen na daních a popotahován za každou nezaplacenou korunu. A tyto z nás vydřené daně tady jen tak darujeme. Je vůbec takové nerovné zvýhodňování legální? Vždyť to poškozuje jiné výrobce pneumatik v ČR - Nexen může být levnější, protože vše dostal zadarmo, nebo může být stejně drahý a tvořit násobně větší zisky. V obou případech získává konkurenční výhodu.
Osobně bych všechny dotace zrušil - kde se přerozděluje, tam se vždy utrácí zbytečně moc a živí se na tom přerozdělování zbyteční lidé a instituce, kteří žádnou hodnotu nevytváří, jen spotřebovávají hodnoty vytvořené druhými. Snížit daně na minimum, omezit státní správu a zrušit dotace, to je jediná dlouhodobě udržitelná cesta.
28. 6. 2014 12:40
Re: Podpora vlastního zoufalství
Mas pravdu, vdaka Singrovi sme cechov dobehli v priemernej mzde >:D , dochodcovia , ktori robili v teraz ceskych firmach, maju nizsie dochodky ako ti zo slovenskych ( v cechach je neuveritelna nivelizacia dochodkov, u nas je vyssia zasluhovost napriek socialistickej vlade ) . Pracda ale je, ze podpora pracovnych miest by mala byt na pocet zamestnanych statnych prislusnikov, inak plati stat riesenie nezamestnanosti v RO, UA, BG ...
28. 6. 2014 12:15
Re: Barum
Tak ja bych to s barumkama tak spatne nevidel, ano, je to levnejsi znacka pod continentalem, ale s kvalitou bych nejak moc nespojoval. U continentalu se plati hodne znacka. Ja mám srovnani barum a continental na multivanu (255 45 r18), ktery je celkem tezkej, najezdi se 50000km rocne. Continental mizel daleko rychlejc a v jizdnich vlastnostech rozdil nepozoruju a ani pri krizovkach nesklamou. Takze asi tak, a v testech, jestli jsou teda objektivní tak dost casto bývá pod barumem i takzvana premie