Představujeme: ESP od Volvo Trucks pro soupravy - Bezpečná jízda

Představujeme: ESP od Volvo Trucks pro soupravy - Bezpečná jízda

 
 

Volvo Trucks uvedlo na trh nový stabilizační systém pro tahač s přívěsem.

Elektronický pomocník zasahující do řídicí jednotky motoru a brzdné soustavy kamionů se v nabídce nachází již delší dobu. Nově zavedená možnost pořízení stabilizačního systému ESP pro tahač s jedním, či dokonce dvěma přívěsy přináší zvýšenou míru bezpečnosti silničního provozu. Ani sebelepší řidič nedokáže to, co zvládne tento elektronický pomocník – v případě počínajícího smyku správná kola soupravy přibrzdit, aby působila točivým momentem proti nechtěnému natáčení vozidla. Je zřejmé, že ESP nachází uplatnění zejména v oblastech se sněhovou pokrývkou, krizové situace však mohou snadno nastat i na mokré vozovce či za mlhy. Tlak na dopravce týkající se (kromě ceny) rychlosti i spolehlivosti přepravy je v současné době enormní. Zvýšené požadavky se samozřejmě přesouvají na řidiče a pak k rizikovým situacím není daleko. V roce 2008 Volvo Trucks uvedlo vylepšený systém ESP (elektronický stabilizační program). Na trh uváděná vylepšená verze pomáhá udržovat zvolený směr podvozkům v konfiguraci 4x2 a 6x2 s jedním či více přívěsy. Největším přínos nového ESP tvoří fakt, že je schopna pokrýt většinu typů přepravy. Systém je dostupný pro modely FE, FM a FH.

Návrat investice

Objednání systému ESP do vozidla je vhodnou investicí pro dopravní společnosti. Simulace a testy chování automobilů v krizových situacích s ESP a bez něho prokázaly velký rozdíl, který by se v běžném provozu projevil odvrácením či dokonáním nehody. Systém ESP řídí počítač, který získává informace z různých čidel, například ABS, příčného zrychlení, řídicího systému a dalších. Po vyhodnocení těchto údajů palubní počítač určí, zda nákladnímu vozidlu hrozí převrácení nebo smyk. Systém ESP přímo určuje, jestli bude brzdit jedním, nebo více koly jízdní soupravy. Při smyku na kluzké vozovce a v situaci hrozícího převrácení soupravy systém ESP sníží otáčky motoru nebo rychlost vozidla tak, aby stabilizoval celou jízdní soupravu.

50 LET BEZPEČNOSTNÍHO PÁSU

Dne 13. srpna 1959 společnost Volvo Trucks představila tříbodový bezpečnostní pás. Převratnou novinku poskytla zdarma k dispozici všem ostatním výrobcům automobilů. Přestože bezpečnostní pás na světě existuje už půl století, jeho používání je mezi řidiči nákladních vozů v některých zemích ještě stále nebezpečně nízké. Následky odmítání pásu zdokumentovalo Volvo Trucks ve vlastním výzkumu. Například z patnácti smrtelných nehod řidičů nákladních vozů na švédských silnicích měl jen jeden šofér zapnutý bezpečnostní pás. První vůz standardně vybavený tříbodovým bezpečnostním pásem – Volvo PV544 – byl dodán dne 13. srpna 1959.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Borisov může získat bulharské premiérské křeslo. Potřetí Borisov může získat bulharské premiérské křeslo. Potřetí

Občané za evropský rozvoj Bulharska (GERB) expremiéra…

Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce

Americký jaderný koncern Westinghouse čeká bankrot. Firmu…

ANO má vůdce: schválené stanovy hnutí jsou nezákonné, tvrdí právník ANO má vůdce: schválené stanovy hnutí jsou nezákonné, tvrdí právník

Úředníci odmítli stížnost exhejtmana Oty Košty, který…

Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky

Když od března do září 1969 probíhala na Dálném východě…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu u postele platí denně 13 tisíc!

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu…

Jako v ráji se teď cítí tanečnice Lucie Hunčárová (31). Její nový partner, ženatý kuchař Emanuele Ridi (43), ji…

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a Evu Braun mu vzala sociálka

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a…

Žádost o změnu příjmení po vzoru vůdce nacistického Německa posvětil soud americkému neonacistovi. Isidore Heath…

 

iSport.cz

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch pečetily krásné góly

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch…

Čeští fotbalisté do 19 let postoupili na mistrovství Evropy, kde si zahrají poprvé od roku 2011. Tým trenéra…

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i výkonech Sparty

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i…

Je to pro něj hodně těžké. Ale rozhodl se bojovat. Záložník Sparty Tomáš Rosický má sice kvůli další operaci po…

 

Reflex.cz

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…