Výrobci chystají další crossovery, trend vede Qashqai a Evoque
Už dnes je někdy složité nazvat automobil zvýšeným hatchbackem, SUV nebo MPV, proto se pro vozy s netradiční koncepcí používá obecný termín crossover. Tento trend bude pokračovat. Zatímco dnes tyto automobily většinou kombinují prvky dvou segmentů, v následujících letech máme očekávat kombinace více typů vozů.
„Ne vždy budeme schopni se podívat na auto a říci, že je to například kombinace sportovního auta a SUV. Bude mít totiž vlastnosti mnoha produktových skupin,“ řekl serveru Automotive News Europe Simon Thomas, viceprezident koncernu Volkswagen Group pro marketing. Podle Thomase je dokonce cílem automobilky oprostit se od současného trendu crossoverů kombinující pouze dva typy aut.
Automobily tímto trendem odrážejí zájmy zákazníků. Ti se chtějí odlišovat a nebýt řazeni do škatulky. Vedle individualizace vzhledu aut je tak řešením nabídnout netradiční koncepce.
Mezi hlavní nosiče trendu crossoverů patří Nissan se svým úspěšným modelem Qashqai. Nissan tímto vozem zamířil do nižší střední třídy, místo tradičního hatchbacku však nabídl automobil kombinující prvky hatchbacku a SUV.
Sázka na crossover se vyplatila, Qashqai se stal v Evropě hitem, několikrát se probojoval i mezi deset nejprodávanějších aut na starém kontinentě. O poslední dostupné exempláře první generace Qashqaie je mezi zákazníky nadále zájem, přestože je na trhu už druhá generace tohoto vozu.
Dalším úspěšným crossoverem (pravda, mnohdy nazývaným SUV) je Range Rover Evoque. Automobil kombinující prvky sporťáku (třídveřová karoserie) a SUV (zvýšená stavba) nestačí britská automobilka vyrábět.
Evropskou oblibu crossoverů dokazuje i fakt, že Renault Espace, někdejší spoluzakladatel segmentu MPV, nebude v nové, páté generaci typickým velkoprostorovým autem, ale právě crossoverem. Nové crossovery chystají také Volkswagen (CrossBlue, kombinace MPV a SUV) nebo Citroën (C4 Cactus, kombinace hatchbacku a SUV). Audi zase zvažuje sériovou verzi konceptu Nanuk spojujícího prvky supersportu a SUV.