Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výrobci chystají další crossovery, trend vede Qashqai a Evoque

David Bureš
Diskuze (12)
Kombinace prvků různých druhů aut je v Evropě populární, a proto automobilky v trendu crossoverů hodlají pokračovat.

Už dnes je někdy složité nazvat automobil zvýšeným hatchbackem, SUV nebo MPV, proto se pro vozy s netradiční koncepcí používá obecný termín crossover. Tento trend bude pokračovat. Zatímco dnes tyto automobily většinou kombinují prvky dvou segmentů, v následujících letech máme očekávat kombinace více typů vozů.

„Ne vždy budeme schopni se podívat na auto a říci, že je to například kombinace sportovního auta a SUV. Bude mít totiž vlastnosti mnoha produktových skupin,“ řekl serveru Automotive News Europe Simon Thomas, viceprezident koncernu Volkswagen Group pro marketing. Podle Thomase je dokonce cílem automobilky oprostit se od současného trendu crossoverů kombinující pouze dva typy aut.

Automobily tímto trendem odrážejí zájmy zákazníků. Ti se chtějí odlišovat a nebýt řazeni do škatulky. Vedle individualizace vzhledu aut je tak řešením nabídnout netradiční koncepce.

Mezi hlavní nosiče trendu crossoverů patří Nissan se svým úspěšným modelem Qashqai. Nissan tímto vozem zamířil do nižší střední třídy, místo tradičního hatchbacku však nabídl automobil kombinující prvky hatchbacku a SUV.

Sázka na crossover se vyplatila, Qashqai se stal v Evropě hitem, několikrát se probojoval i mezi deset nejprodávanějších aut na starém kontinentě. O poslední dostupné exempláře první generace Qashqaie je mezi zákazníky nadále zájem, přestože je na trhu už druhá generace tohoto vozu.

Dalším úspěšným crossoverem (pravda, mnohdy nazývaným SUV) je Range Rover Evoque. Automobil kombinující prvky sporťáku (třídveřová karoserie) a SUV (zvýšená stavba) nestačí britská automobilka vyrábět.

Evropskou oblibu crossoverů dokazuje i fakt, že Renault Espace, někdejší spoluzakladatel segmentu MPV, nebude v nové, páté generaci typickým velkoprostorovým autem, ale právě crossoverem. Nové crossovery chystají také Volkswagen (CrossBlue, kombinace MPV a SUV) nebo Citroën (C4 Cactus, kombinace hatchbacku a SUV). Audi zase zvažuje sériovou verzi konceptu Nanuk spojujícího prvky supersportu a SUV.

David Bureš
Diskuze (12)
Avatar - DoubleSix
17. 3. 2014 11:16
Re: Dizajn
Tady je celý žebříček SUV (prodeje za rok 2013 v Evropě):

1. Nissan Qashqai - 201 722
2. VW Tiguan - 142 523
3. Nissan Juke - 106 411
4. Kia Sportage - 90 342
5. Hyundai ix35 - 88 831
6. Dacia Duster - 87 681
7. Renault Captur - 84 085
8. Peugeot 3008 - 81 398
9. Audi Q3 - 73 265
10. Opel/Vauxhall Mokka - 70 768
11. Ford Kuga - 64 767
12. BMW X1 - 64 313
13. BMW X3 - 59 566
14. Mini Paceman/Countryman - 58 843
15. Peugeot 2008 - 58 672
16. Škoda Yeti - 57 588
17. Audi Q5 - 56 327
18. Range Rover Evoque - 51 861
19. Mazda CX-5 - 49 883
20. Honda CR-V - 47 596
21. Toyota RAV4 - 47 534
22. Volvo XC60 - 46 185
23. Mercedes-Benz GLK - 29 587
24. Mercedes-Benz ML - 29 092
25. Suzuki SX4 - 28 106
26. Mitsubishi ASX - 26 468
27. Mitsubishi Outlander - 25 960
28. Chevrolet Trax - 17 658
29. VW Touareg - 17 098
30. Porsche Cayenne - 16 855
17. 3. 2014 08:19
Re: Dizajn
Povedal by som ze medzi takym Quashquai-om (ci jak sa to pise) a Dusterom je predsa len "trochu" rozdiel aj v sposobe vyuzitia takeho auta. Sice ich mozeme dat do jednej tabulky, ale zmysel to velmi nema...
Avatar - xjara
17. 3. 2014 07:33
Re: Dizajn
Kdyby prodaval design tak neni na druhem miste tiguan. >:-[]
Avatar - pelikoš
16. 3. 2014 18:27
Re: CX-5
na to že je nestačí vyrábět jich moc teda nejezdí a ani na tabulce co napsal topper výše se taky neumístila.to nissan tam má dvě místa na bedně :yes:
Avatar - jazva
16. 3. 2014 17:46
Re: CX-5
Myslíš ako NA streche, alebo NA kapote? >:-[] >:-[]